Teraz Polska, brawo Turcja

1. Data: 2016-07-16 01:08:33

Temat: Teraz Polska, brawo Turcja
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość ostatniej chwili ( zmiana nazwy oprocz armii)-Armia bezwyznaniowa - Turcja
przeciwstawia sie rzadowi Edrogana : mają dość państwa wyznaniowego :trzymam kciuki
aby nie było krwawych zamieszek tylko powstrzymaniu chorego fanatyka religijnego
,którego chcę utworzyc państwo wyznaniowe.

http://m.onet.pl/wiadomosci/swiat,wv8ykf

2. Data: 2016-07-16 12:29:15

Temat: Re: Teraz Polska, brawo Turcja
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 16 lipca 2016 01:08:34 UTC+2 użytkownik glob napisał:
> [...]
kciuki aby nie było krwawych zamieszek tylko powstrzymaniu chorego fanatyka
religijnego ,którego chcę utworzyc państwo wyznaniowe.

Wszystko wskazuje na to ze caly swiat POzwolil Erdoganowi zrobić co chciał (czystke w
wojsku) byle tylko zablokowal uchodzcow (zamknął rejon Marmara). Sprzedali Turcję
Islamowi za chwile sPOkoju. Ale to się na Europie zemści. I to wkrótce.

3. Data: 2016-07-16 15:05:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jul 2016 03:29:15 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> [...]
Islamowi za chwile sPOkoju. Ale to się na Europie zemści. I to wkrótce.

Co Ty gadasz!? Jakie "sprzedali islamowi"? Przecież Erdogan robi po cichu
interesy z ISIS. Ruski samolot kazał zestrzelić, bo ten bombardował
samochodowe transporty paliwa do Turcji. Widocznie armii i ludziom się nie
podobają te machlojki
:->

4. Data: 2016-07-16 17:02:47

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 16 lipca 2016 15:05:06 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
> interesy z ISIS. Ruski samolot kazał zestrzelić, bo ten bombardował
> samochodowe transporty paliwa do Turcji. Widocznie armii i ludziom się nie
No to teraz gremia międzynarodowe po nim POsprzatają:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,140474,title,Witold-Repe
towicz-Nieudany-pucz-to-prawodpodobnie-dzielo-samego
-Erdogana,wid,18426221,wiadomosc.html?ticaid=117608

Witold Repetowicz: Nieudany pucz to prawodpodobnie dzieło samego Erdogana

o Próba wojskowego zamachu stanu mogła być prowokacją prezydenta Erdogana - uważa
Witold Repetowicz
o Zdaniem znawcy Bliskiego Wschodu w ten sposób Erdogan chce zdobyć pełnię władzy
o Takiego scenariusza nie wykluczają niektórzy eksperci oraz - nieoficjalnie -
zachodni dyplomaci
o Repetowicz wskazuje na nieudolność puczystów i ich dziwne zachowanie

Piątkowa noc, podczas której doszło do udaremnionej próby wojskowego zamachu w
Turcji, była jedną z najbardziej dramatycznych i najdziwniejszych w nowoczesnej
historii kraju. Zdaniem Witolda Repetowicza, dziennikarza zajmującego się Turcją i
Bliskim Wschodem, na tyle dziwna, by budzić bardzo poważne podejrzenia o to, czy
nieudany pucz nie był zainspirowany przez samego prezydenta Recepa Tayyipa Erdogana.
W ten sposób mógłby chcieć umocnić swoją władzę i ostatecznie rozprawić się z
przeciwnikami w armii i reszcie aparatu państwowego. Teorie o ukartowaniu próby
zamachu pojawiły się błyskawicznie, już w początkowej jego fazie.

- Od samego początku dostawałem sygnały od dziennikarzy w Turcji, którzy uważali, że
to wszystko jest wyreżyserowane przez prezydenta Recepa Tayyipa Erdogana - mówi
Repetowicz.

Nie były to głosy odosobnione. Tezy nie wykluczają niektórzy eksperci, a nawet - w
nieoficjalnych rozmowach - zagraniczni dyplomaci. Wątpliwości nie rozwiał też sam
prezydent Turcji, który po wylądowaniu w Stambule powiedział, że pucz był "darem od
Boga", aby oczyścić armię ze zdrajców.

Co wskazuje na to, że pucz mógł być prowokacją? - W całej tej sytuacji jest wiele
bardzo dziwnych, trudnych do wyjaśnienia rzeczy. Przede wszystkim zastanawiająca jest
indolencja wojskowych, w odróżnieniu od poprzednich zamachów stanu. Mimo czystek,
wojsko tureckie ma doświadczenie w takich operacjach, a poza tym nie zraża się tak
łatwo oporem cywilów, co widać w operacjach przeciw tureckim Kurdom. Musieli się
przecież liczyć z oporem - mówi Repetowicz.

- Ponadto, każdy dotychczasowy zamach stanu zaczynał się od aresztowania głównych
władz. Tymczasem w tym przypadku zarówno premier, jak i prezydent Turcji pozostali na
wolności i byli w stanie skomunikować się ze społeczeństwem. Nawet jeśli w oczach
zagranicznych obserwatorów wyglądało to mało poważnie, jak w przypadku transmisji
orędzia Erdogana z użyciem smartfona, to okazało się skuteczne - dodaje.

Wątpliwości budzi też fakt, że podczas próby zamachu nie ujawnili się liderzy puczu,
a nazwisko głównego architekta (według nieoficjalnych informacji rządowej agencji
prasowej Anadolu miał nim być alawicki pułkownik Muharrem Kose) wyszło na jaw dopiero
po odzyskaniu kontroli przez tureckie władze. Według Erdogana spiskowcy mieli działać
na polecenie charyzmatycznego kleryka Fethullaha Gulena. Gulen, niegdyś sojusznik
Partii Sprawiedliwości i Rozwoju i lider największego w Turcji ruchu społecznego
zwanego Hizmet ("Służba"), skonfliktował się z tureckim władcą i obecnie przebywa w
Pensylwanii w USA. Od tego czasu jest uważany za wroga numer jeden obecnej władzy i
oskarżany o nieustanne próby obalenia jego reżimu. Według narracji władz, Gulen
zbudował w Turcji "równoległe państwo" i ma swoich ludzi w strukturach państwowych,
m.in. w sądownictwie i armii. Te dwie instytucje to zresztą jedne z niewielu
elementów tureckiego państwa, które nie zostały do końca sprowadzone pod kontrolę
partii rządzącej. Wszystko wskazuje na to, że po puczu to się to skończy. Obok
zapowiadanych czystek w armii, już w sobotę rozpoczęta została czystka w systemie
sprawiedliwości. Ogłoszono zawieszenie 2745 sędziów.

Jak wskazuje Repetowicz problemów z tezą o winie gulenistów jest kilka. Od prób
zamachu w trakcie jego trwania odciął się sam Gulen, a także związane z jego ruchem
opozycyjne media. - Poza tym guleniści stanowią naprawdę potężny i głęboko sięgający
ruch. Gdyby to rzeczywiście było ich dzieło, można by się spodziewać, że próba
okazałaby się znacznie lepiej przeprowadzona i cieszyła się dużo większym wsparciem -
mówi dziennikarz.

Jak dodaje, w tureckiej armii od dłuższego czasu narastała frustracja i sprzeciw
wobec władzy Erdogana, szczególnie ze względu na jego posunięcia wobec Syrii, Rosji,
a także stopniowego odchodzenia od laickich zasad tureckiej republiki. Piątkowa
prowokacja mogła być zatem uderzeniem wyprzedzającym prawdziwy bunt oraz pretekstem
do wprowadzenia masowych czystek w armii.

Największym argumentem przeciw tezie o prowokacji jest jednak liczba ofiar piątkowej
nocy. Według najnowszych danych, śmierć poniosły 194 osoby, w tym aż 104 żołnierzy
będących częścią spisku. Co więcej, podczas wydarzeń dochodziło do otwartych starć
między grupami sił bezpieczeństwa - ścierały się różne części tureckiej armii, siły
specjalne i policja, a przynajmniej w jednym przypadku, turecki F-16 strącił należący
do puczystów śmigłowiec. Zdaniem Repetowicza, nie musi to jednak obalać "spiskowej"
teorii.

- Taka liczba ofiar nie robi wrażenia na tureckich władzach, tak jak nie robi
wrażenia pięć tysięcy zabitych w wojnie przeciw kurdyjskiej partyzantce na wschodzie
kraju - mówi znawca Bilskiego Wschodu. - Oczywiście, nie da się na 100 procent
przesądzić, co tak naprawdę stało się w nocy z piątku na sobotę - zastrzega.

Jak podkreśla, można być pewnym, kto najbardziej skorzystał na nieudanym puczu. -
Jedno nie ulega wątpliwości: Erdogan wychodzi z całej sytuacji jako zwycięzca i
obrońca demokracji, który w dodatku został obroniony przez lud. Ma w tej chwili
całkowitą kontrolę i będzie uważał, że ma mandat do tego, by umocnić swoją władzę i
zaprowadzenia w Turcji pełnej dyktatury - podsumowuje.

5. Data: 2016-07-16 17:36:13

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com
> [...]

Islamowi za chwile sPOkoju. Ale to się na Europie zemści. I to wkrótce.

To jest alter ego Kaczynskiego ten turecki dyktator, zauwaz ze robi to samo co
kaczenko we wprowadzaniu dyktatury i religijnego oszolomstwa. A pucz chyba był
ustawiony, bo ma sluzyc czystką, ktore teraz przeprowadza w sadownictwie, ktore
jak nasz trybunał przeszkadzało na drodze do jednowladzy.

6. Data: 2016-07-16 17:59:09

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-16 o 17:02, m...@g...com pisze:

> o Zdaniem znawcy Bliskiego Wschodu w ten sposób Erdogan chce zdobyć pełnię władzy
> o Takiego scenariusza nie wykluczają niektórzy eksperci oraz - nieoficjalnie -
zachodni dyplomaci

To tak jak u nas.

> [...]
Erdogana. W ten sposób mógłby chcieć umocnić swoją władzę i ostatecznie rozprawić się
z przeciwnikami w armii i reszcie aparatu państwowego.

To tak jak u nas. Już niedługo.

> [...]

To tak jak u nas. Już niedługo.

> mieli działać na polecenie charyzmatycznego kleryka Fethullaha Gulena. Gulen,

Coś mi to przypomina :) Największe szuje wycierają sobie gębę
sprawiedliwością...

> Obok zapowiadanych czystek w armii, już w sobotę rozpoczęta została czystka w
systemie sprawiedliwości. Ogłoszono zawieszenie 2745 sędziów.

U nas nie czekali na pucz.

> [...]
a także stopniowego odchodzenia od laickich zasad tureckiej republiki.

To tak jak u nas. Państwo wyznaniowe to samo złoooo :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

7. Data: 2016-07-16 18:12:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jul 2016 08:02:47 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> [...]
całkowitą kontrolę i będzie uważał, że ma mandat do tego, by umocnić swoją władzę i

Otóż to. NIESTETY.

8. Data: 2016-07-16 18:15:44

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-16 o 18:12, Ikselka pisze:

> [...]
całkowitą kontrolę i będzie uważał, że ma mandat do tego, by umocnić swoją władzę i

Jak to niestety? PiSlamistów to nie cieszy? Jakieś rozdwojenie jaźni czy
patologiczna nieumiejętność kojarzenia?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2016-07-16 18:17:03

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.07.2016 o 18:12, Ikselka pisze:

> [...]
całkowitą kontrolę i będzie uważał, że ma mandat do tego, by umocnić swoją władzę i

I jeszcze popierany przez UE i USA, jedynie Rosja jest przeciw

10. Data: 2016-07-16 19:35:47

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kviat
W dniu 2016-07-16 o 18:12, Ikselka pisze:
- pokaż cytowany tekst -
Jak to niestety? PiSlamistów to nie cieszy? Jakieś rozdwojenie jaźni czy
patologiczna nieumiejętność kojarzenia?
- pokaż cytowany teks

Bo tam dyktator mowi ..jestem demokracja..., u nas sie mowi facet to dyktator. A
dyktator to zło
U nas Pis mówi....jestem demokracja...a kazdy przytomny widzi ze dyktatura. Tak więc
oni myslą ze pis to demokracja bo dyktatura to zlo.

Kurduplasowi marzy się dyktatura, to się właśnie przekonał, jak skończy.
Teraz czas na Kaczyńskiego
Turcja obala Kaczyńskiego
Spotkanie z psychologiem
Francja