Testy Ravena

1. Data: 2001-01-25 10:05:51

Temat: Testy Ravena
Od: "Piotr Zurek" <p...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje systemu oceny testow Matryc Progresywnych J.C. Ravena.
Wie ktos moze skad to wziac?

Z gory dzieki
Piotr

1. Data: 2001-01-25 19:31:41

Temat: Re: Testy Ravena
Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zurek" <p...@r...com> napisał w wiadomości
> Poszukuje systemu oceny testow Matryc Progresywnych J.C. Ravena.
> Wie ktos moze skad to wziac?

Tak. Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Oddział warszawski - po przesłaniu
uwierzytelnionej kserokopii dyplomu ew. zaświadczenia z zakładu pracy o
wykonywaniu zawodu psychologa lub prowadzeniu gabinetu prywatnego.
Dorrit

1. Data: 2001-01-26 08:25:18

Od: "Agnieszka Linkiewicz" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

He he he
i tak ma być
pozdrawiam

1. Data: 2001-01-26 08:50:58

Od: "Piotr Zurek" <p...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

> po przesłaniu
> uwierzytelnionej kserokopii dyplomu ew. zaświadczenia z zakładu pracy o
> wykonywaniu zawodu psychologa lub prowadzeniu gabinetu prywatnego.
> Dorrit

A czemu takie cuda?!?!
Jak juz taki test robilem to chyba moglbym poznac interpretacje jego
wynikow?
Moze to naiwne pytanie ale, strasznie mnie ciekawi co znaczy to,
ze przypasowalem te wszystkie smieszne obrazki.
Dzisiaj popoludniu poznam wyniki, i jezeli bede z nich dumny to sie
pochwale.
A moze zgodnie z jakas psychologiczno-spiskowa teoria nie dowiem sie ile
odpowiedzi bylo OK?!?!
Uslysze tylko jakies psychologiczne bla-bla i bede mogl isc do domu?!?!
Przeciez gdybym ten test rozwiazal dobrze i dowiedzial sie o tym,
to wplyneloby to korzystnie na rozwoj mojej psychiki.
Z drugiej strony... moze rzeczywiscie lepiej nie wiedziec.
Zobaczymy.
Dzieki za informacje pomimo iz niewiele mi pomogla.

Piotr

1. Data: 2001-01-26 09:50:19

Od: "Agnieszka Linkiewicz" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Testy mogą być stosowane jedynie przez psychologów (ew. studentów
psychologii). Szczegółową interpretację wyników powinna Ci przedstawić ta
osoba, która Ci ten test "robiła". TWOJE WYNIKI TESTU NALEZA DO CIEBIE I
PSYCHOLOG NIE MA PRAWA ICH PRZED TOBA UKRYWAC. Powinien Ci powiedziec, co
one oznaczaja i powinien to powiedziec "po ludzku" (a nie: "twoj wynik
psychastenii miesci sie w piatym stenie..."). A tylko psychologowie maja do
tego dostep, bo wiedza, jak sie testy konstruuje i jak nalezy interpretowac
ich wyniki (no, chyba ze przespali zajecia, ale tego na dyplomie nie pisza)
Pozdrawiam

1. Data: 2001-01-26 15:20:22

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Linkiewicz" <a...@c...pl> napisał w
wiadomości news:3a714814@news.vogel.pl...
> [...]
interpretowac
> ich wyniki (no, chyba ze przespali zajecia, ale tego na dyplomie nie

No i wszedzie kastowosc.
Swiat jest jednak ciekawy.

Lekarz-kardiolog, ktory dzis badal mojego syna, porwal wykres EKG i ze
slowami
"a to ciekawe, musze to pokazac kolegom" wybiegl z gabinetu i zamknal
drzwi.
Po powrocie nie powiedzial o co chodzi, zapisal mase lekow i ani slowa
wyjasnienia.
Oczywiscie musimy poszukac lekarza, ktory nam to wyjasni, bo p r a w d
o p o d o b n i e sytuacja jest dosc powazna.

Kasty sa wszedzie.
Matrix jest wszedzie.

Pozdrawiam Wtajemniczonych.
Eva

1. Data: 2001-01-26 15:27:23

Od: "Agnieszka Linkiewicz" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieladnie, bo -jak nas ucza na psychologii- wyniki naleza do osoby badanej.
owszem, moze psycholog pokazywac je innym psychologom, ale w celu
konsultacji, a nie chwalenia sie ("popatrz jaki glupek"). kastowosc wynika z
tego, ze my sie uczymy na masie zajec, jak sie testy robi, zeby pokazywaly
to, co maja pokazywac, jak odczytywac te wyniki, co z nich wynika. zreszta
wchodza tez w gre prawa autorskie tworcow testow itp...

1. Data: 2001-01-26 16:40:57

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zobaczymy.
> Dzieki za informacje pomimo iz niewiele mi pomogla.

Spoko! Wydawało mi się, że chodzi Ci o normy do testu. Sam też go nie możesz
interpretować, bo od tego jest psycholog. Test Ravena jest testem do badania
inteligencji, a zwłaszcza jej aspektów niewerbalnych, sprawności rozumowania
abstrakcyjnego, analityczno-syntetycznego. Wyniki surowe przelicza się na
steny i określa liczbowy wskaźnik IQ. Mimo, iż posiada dodatnie korelacje z
innymi testami inteligencji, jest metodą stosunkowo "grubą" w porównaniu z
Testem Inteligencji Wechslera. Test Ravena daje również badającemu pewne
sugestie, co do możliwości występowania organicznych uszkodzeń centralnego
ukladu nerwowego.
Dorrit

1. Data: 2001-01-26 19:59:00

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Eva <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:94s4ck$dh9$...@n...tpi.pl...
> A tylko psychologowie
> maja do
> interpretowac
> pisza)
> >
> No i wszedzie kastowosc.

Niewiele ma to wspolnego z kastowoscia, natomiast sporo - z etyka zawodu i
zaufaniem spolecznym do psychologow. Jakis czas temu zreszta, na grupie
pewien kolega na wlasnym przykladzie pokazal, dlaczego klucz do
interpretacji testow psychologicznych nie powinien znajdowac sie w rekach
laika. Pamietasz watek na temat wymiarow temperamentalnych oraz ich
wartosciowania?

Pozdrawiam,
Diana

Egzaminy.