Testy psychologiczne

1. Data: 2006-05-10 15:07:04

Temat: Testy psychologiczne
Od: m...@m...webd.pl szukaj wiadomości tego autora

Jak myslicie, czy testy polegajace na kolorowych obrzkach i figurach
sa w stanie okreslic czy dany kndydat nadaje sie na stanowisko
kierownicze?
-----------
www.matiq.webd.pl - wejdz jesli pragniesz rozwijc sie duchowo
...:::

2. Data: 2006-05-10 15:21:36

Temat: Re: Testy psychologiczne
Od: "Tomek" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Uzytkownik <m...@m...webd.pl> napisal w wiadomosci
> Jak myslicie, czy testy polegajace na kolorowych obrzkach i figurach
> sa w stanie okreslic czy dany kndydat nadaje sie na stanowisko
> kierownicze?

Oczywiscie, ze nie. Testy mierza sobie nibycostam, co wg. teorii czy
jakis wczesniejszych badan jest powiazane np. z tym jak ktos sobie radzi
jako kierownik. W efekcie ze stuijeden cech wplywajacych na to jak ktos
dobrym kierownikiem bedzie mierzymy tylko kilka, które wnosza niewiele. O
trafnosci ekologicznej tych metod lepiej nie wspominac. Lepsze, drozsze
(czas+oplaty licencyjne), bardziej rozbudowane i oparte na solidnych
podstawach naukowych baterie badan pozwala nam lepiej odsiewac kandydatów
ale to kosztuje sporo $$ (ale tez i one sa tylko troche lepsze, do idealu
nam jeszcze bardzo daleko).

Nie jestem specjalista od HR.
Pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2006-05-10 18:19:49

Od: " Himera" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@m...webd.pl napisał(a):

> Jak myslicie, czy testy polegajace na kolorowych obrzkach i figurach
> sa w stanie okreslic czy dany kndydat nadaje sie na stanowisko
> kierownicze?

Mowisz o tescie typu Rorschach Inkblot Test?

Jesli tak to powiem tylko tyle ze na testach tego typu, a sa to testy tzw
projekcyjne, nie mozna polegac, wyniki tego testu roznia sie w zaleznosci od
interpretacij.
Testy tego typu sa dobra metoda na rozpoznanie "schorzenia", ale nie powinny
byc jedyna metoda stosowana w tym celu poniewaz moga sie mylic, aby
potwierdzic diagnoze, inne testy powinny byc uzywane.

Wiem ze do tej pory wielu psychologow uzywa np. testu rorschach'a, bo jest
bardzo ciekawy, ale nie powinien byc uzywany jako kategoria do przyjecia na
jakiekolwiek stanowisko.

Znaki w psychologii
Prosze o pomoc..
Dlaczego mężczyźni nigdy nie potrafią się przyznać do błędu?
mam pytanko bardzo imtymne?????????
Handelek.com