To.

31. Data: 2018-10-25 18:46:12

Temat: Re: To.
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedz mi, kto Tobie łyżkę trzyma, gdy jesz zupę?

NIe jem zup, wolę drugie danie widelcem.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

32. Data: 2018-10-25 18:51:19

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale śmieci już się nie pojawiają!
> To się nazywa skuteczność. Oczywiście Ty byś je wolała latami tylko
> sprzątać po brudasach?
> A nie, Ty przecież w bloku mieszkasz i nie wiesz, co to własny kawałek
> ziemi.

Co do spszątania, to dawniej, za komuny, miastowe dzieci jesiesienią,
gdy wiejskie dzieci pracowały pomagając pszy wykopkah ziemniaka,
miastowe dzieci łaziły z kijkami po lesie i spszątały.
Uważam, że to był bardzo dobry, zdrowy dla dzieci zwyczaj,
bo tuż pszed zasmogowaną jesienią i zimą istatnie się dotleniły.
Trawło to corocznie około tygodnia.
Uważam, że ramah dbałości o młode pokolenie zwyczaj powinien powrucić.

A blokersi , wbrew pozorom mają czasem kawełek ziemi typu działka
pracownicza, standardowo zwykle 3 ary.
(1 ar = 10m x 10 m czyli 100 m kwadratowych, czyli 1/100 ha)

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

33. Data: 2018-10-25 21:21:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> [...]
> miastowe dzieci łaziły z kijkami po lesie i spszątały.
> Uważam, że to był bardzo dobry, zdrowy dla dzieci zwyczaj,

To był paskudny, niepedagogiczny, niebezpieczny i bezprawny ,,zwyczaj" -
jako nauczycielka i jako rodzic zawsze byłam przeciw niemu.
Jako nauczycielka matematyki - uważałam takie marnowanie czasu (przepadanie
lekcji) za niedopuszczalne, zwłaszcza wobec słabszych uczniów, którzy
najbardziej na tym tracili. Demoralizacja nauczycieli poprzez takie
nieformalne ,,wolne" też była dla mnie oczywista - nauczyciele mieli i nadal
mają o wiele za dużo ustawowego wolnego (ferie świąteczne i zimowe, letnie
wakacje, Dzień Nauczyciela), do czego jeszcze dochodziły tzw. zielone i
białe szkoły, podczas których jakakolwiek sensowna praca dydaktyczna była
fikcją. W dodatku takie wyjazdy były (z powodu ograniczonej opieki oraz
niemożliwości jej nalezytego sprawowania całodobowo) niebezpieczne, o czym
świadczą przykre przypadki i wypadki, nawet śmiertelne, zdarzające się co
jakiś czas i szeroko komentowane w mediach.
Wracając do sprzatania śmieci przez dzieci - też uważam i uważałam je za
niedopuszczalne, gdyż tym powinna się zajmować gmina i nadleśnictwo,
dysponując odpowiednimi środkami finansowymi i technicznymi. Dzieciom
dawano tylko worki, bez zapewnienia np. rękawiczek - a poza tym i tak to
byłoby niewystarczające zabezpieczenie, bo w przypadku niebezpiecznych
(chemikalia, opakowania po lekach lub odpady z krwią) czy ostrych
przedmiotów... Lepiej nie myśleć. Oprócz tego to sprzątanie zwykle odbywało
się w lesie wzdłuż dróg, aby dzieci mogły przy drodze zostawić napełnione
śmieciami worki. Tym samym dochodziło następne niebezpieczeństwo - ruch
samochodowy. Wiadomo, co to znaczy - rozproszona klasa w lesie, nauczyciel
niemogący każdego z osobna dopilnować. A wiadomo, co dzieci potrafią lub,
co gorsza, czego NIE potrafią (przewidzieć skutków i sytuacji przy drodze -
potrącenia, a nawet porwania chwilowo samotnego dziecka przez
przejeżdżającego pedofila).

> bo tuż pszed zasmogowaną jesienią i zimą istatnie się dotleniły.

Od dotlenienia nie jest czas lekcji matematyki ani historii, tylko ew. wf -
a przede wszystkim od tego są rodzice i zajęcia pozaszkolne.

> Trawło to corocznie około tygodnia.
> Uważam, że ramah dbałości o młode pokolenie zwyczaj powinien powrucić.

Nie. Używanie dzieci do prac, od których są odpowiednie służby mające
doświadczenie i stosowne wyposazenie jest bezprawne. Kiedy moje dzieci
przybiegały ze szkoły z wiadomością, że ,,jutro sprzątamy las!" - następnego
dnia dzwoniłam do dyrekcji, że nie wyrażam zgody na ich udział w tym oraz
aby zapewniono im opiekę w szkole lub że nie przyjdą w ogóle i mają mieć tę
nieobecność usprawiedliwioną, bo w przeciwnym wypadku zawiadomię
odpowiednie organy o bezprawnym wykorzystaniu dzieci do prac
niebezpiecznych.
Sama jako nauczyciel też zawsze odmawiałam uczestniczenia w tej farsie a
zarówno w ,,sprzątaniu lasu", jak i w tych wszystkich kolorowych szkołach.
Co do tych ostatnich - pamiętam, jak w mojej ostatniej pracy na wywiadówce
rodzice spytali mnie, dlaczego jako wychowawczyni odmówiłam takiego
wyjazdu. Odpowiedziałam zgodnie z faktami, że mój zakres obowiązków jako
nauczyciela matematyki i jako wychowawcy nie zawiera pracy i zapewniania
opieki uczniom poza terenem szkoły w godzinach nocnych, a na rodzicielskie
miny zapytałam o chętnych do opieki nad dwojgiem moich małych dzieci przez
te dwa tygodnie, kiedy mnie nie bedzie, bo będę z ich dziećmi.
Chętnych nie było.

> A blokersi , wbrew pozorom mają czasem kawełek ziemi typu działka
> pracownicza, standardowo zwykle 3 ary.
> (1 ar = 10m x 10 m czyli 100 m kwadratowych, czyli 1/100 ha)

No to już widzę, jak godzą się na zaśmiecanie im tych skrawków.

--
XL

34. Data: 2018-10-25 21:21:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> NIe jem zup, wolę drugie danie widelcem.

OMG - no to ten widelec kto Ci trzyma?

--
XL

35. Data: 2018-10-26 15:22:55

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To był paskudny, niepedagogiczny, niebezpieczny i bezprawny ,,zwyczaj" -
W pełni prawny.

> [...]
> (przepadanie
> lekcji) za niedopuszczalne, zwłaszcza wobec słabszych uczniów, którzy
Wykopki były w pełni prawne, więc brak zajęć pszez ten zwykle tydzień był
wliczony w program nauczania.
Czyli program nauczania zakładał od razu brak tego tygodnia nauki.
A słabsi uczniowie, czasem słabsi są, bo niedotlenieni.
O czym świadczy np słowo "tuman".
Kilka godzin w lesie lepiej wpływało na wyniki nauczania , zwłaszcza
matematyki,
niż tyleż samo godzin ćiwiczeń w często niewietszonej klasie.

>Demoralizacja nauczycieli poprzez takie
> nieformalne ,,wolne" też była dla mnie oczywista
Nauczyciele nie mieli wolnego. Pilnowali dzieci w lesie.

> [...]
> świadczą przykre przypadki i wypadki, nawet śmiertelne, zdarzające się co
> jakiś czas i szeroko komentowane w mediach.

Jestem z pokolenia, gdy zielone szkoły jeszcze nie istniały.
Zaszłyszane opinie są jednak faktycznie niepohlebne:
dzieci wracają podobno rutynowo brudne i niedomyte.
Wydaje się więc, że w tym wzgledzie szkoła wymaga zbyt wiele od pszeciętnego
malca.
Patsząc z boku, zielona szkoła niczym nie rużni się od wycieczki.
Jednak nie da się ukryć, że w trakcie takiego wyjazdu dzieci uczą się wiele
więcej niż na terenie szkoły.
Uczą się i samodzielności, i relacji z innymi, i wyglądu świata, innyh niż w
domu środkuw lokomocji, itp.

> [...]
> drodze -
> potrącenia, a nawet porwania chwilowo samotnego dziecka przez

Rozumiem, że jako nauczycielka nie radziłaś sobie z klasą.
Jednak rozumiem i niebezpieczeństwa.
Można wymysleć i inne prace, jesienne na świeżym powietszu, a spszątanie
zostawić może starszym klasom.
Np sadzenie dżewek itp.
________

> Od dotlenienia nie jest czas lekcji matematyki ani historii, tylko ew.
> wf -
> a przede wszystkim od tego są rodzice i zajęcia pozaszkolne.

Pszeciętny mieszczuh nie ma możliwości dotlenienia się jesienią.
WF jest na terenie zasmogowanego, pszyszkolnego boiska,
dodatkowe zajęcia realnie poza miasto tez nie wyjdą.
________

> [...]
> nieobecność usprawiedliwioną, bo w przeciwnym wypadku zawiadomię
> odpowiednie organy o bezprawnym wykorzystaniu dzieci do prac

Może masz rację, ale osobiście w wieku do 9 lat uczestniczyłam w tym
spszataniu lasu corocznie,
i żadna kszywda mi się nie stała.
A prawie codziennie pszez pewnie 8-10 miesięcy w roku
szalejąc na podwurku na pewno byłam dużo bardziej narażona na brak higieny
niż w trakcie tego pseudo.spszątania.
Spszątanie było może i pseudo, ale coś tam las był po nas czystszy.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

36. Data: 2018-10-26 16:18:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> [...]
> niż w trakcie tego pseudo.spszątania.
> Spszątanie było może i pseudo, ale coś tam las był po nas czystszy.

Powiedz DZIŚ któremuś rodzicowi, że zamiast iść na matematykę jego dziecko
ma ,,sprzątać las" - przy ruchliwej drodze, z workiem foliowym w ręce.
LOL
I tyle w temacie.

--
XL

37. Data: 2018-10-26 20:51:58

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedz DZIŚ któremuś rodzicowi, że zamiast iść na matematykę jego dziecko
> ma ,,sprzątać las" - przy ruchliwej drodze, z workiem foliowym w ręce.
> LOL
> I tyle w temacie.

A po co worek, zwłasza foliowy.
Nam wystarczył kijek z ostrym końcem.
A co do reakcji rodzica to i dziś na pewno jest rużna.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

38. Data: 2018-10-27 16:38:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> (...)

> A po co worek, zwłasza foliowy.
> Nam wystarczył kijek z ostrym końcem.
> A co do reakcji rodzica to i dziś na pewno jest rużna.

NIE.

--
XL

Gruszkami zasypanam!