Trening dla niewidomych, heh

1. Data: 2007-08-18 18:17:59

Temat: Trening dla niewidomych, heh
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie nietypowe pytanie. Poznałem ostatnio niewidomą, sporo rozmawiamy, jako
że fascynują mnie ludzie mający szerszą percepcję świata w niektórych
dziedzinach, wypytywałem ją o wszystko co się da - cudowna znajomość,
bardzo dla mnie kształcąca. Ale nie o tym. Mianowicie, na całym świecie są
organizowane kursy sportowe dla niewidomych. Kręgle, strzelanie z pistoletu
z dźwiękowym systemem celowniczym, judo. Właśnie judo mnie szczególnie
zainteresowało. Dość długo się tym sportem zajmowałem, na tyle długo, że
spokojnie mógłbym prowadzić treningi dla grupy niewidomych. W Polsce nikt
praktycznie tego nie robi, a szkoda bo niewidomi judocy są naprawdę
niesamowici. Jako, że dziewczyna bardzo dużo w życiu robi dla innych,
pomyślałem, że mogę zrobić i coś dla niej (i jej znajomych przy okazji tez)

I tutaj jest moje pytanie - jak to jest w tym naszym kabaretowym kraju? Ile
pozwoleń urzędniczych trzeba, żeby zorganizować dla niewidomych taki kurs?
Jakie uprawnienia trzeba mieć, aby coś takiego prowadzić? Czy wystarczą
zwykłe uprawnienia instruktorskie? Czy przypadkiem nie jest teraz tak, że
trzeba skończyć AWF i do tego 40 papierków na pracę z niepełnosprawnymi? Do
uprawnień instruktora w zasadzie brakuje mi jednego egzaminu, ale nie chce
mi się biegać po kilkunastu różnych urzędach, zwłaszcza że niedługo pryskam
gdzieś, gdzie jest normalnie.

W ostateczności, czy można zrobić to "na czarno", po prostu jako spotkanie
grupy ludzi wykonujących razem ćwiczenia gimnastyczne?

--
www.vegie.pl

2. Data: 2007-08-23 18:18:24

Temat: Re: Trening dla niewidomych, heh
Od: "Łukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello!

Z tego co słyszałem to w Krakowie są ponoć jakieś kursy judo dla
niewidomych i niedowidzących. Jeśli rzeczywiście jesteś tym zainteresowany
to polecam zapytać kogoś z PZN (Polskiego Związku Niewidomych) dane
kontaktowe do odpowiednich kół znajdziesz na ich stronie.

Pozdrawiam, Łukasz!

3. Data: 2007-08-23 20:18:25

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz wrote:

> [...]
> to polecam zapytać kogoś z PZN (Polskiego Związku Niewidomych) dane
> kontaktowe do odpowiednich kół znajdziesz na ich stronie.

Ooo, no właśnie coś słyszałem że "kiedyś było", ale podobno całkowita
kaszanka z tego wyszła, wziął się za to jakiś kompletny amator bez
umiejętności i z fatalnym podejściem do ludzi. Tyle, że to ponoć nie było
judo, a coś.. jakaś gimnastyka czy samoobrona. Wypytam dziś dokładniej
kumpelę :) Dzięki

--
www.vegie.pl

wakacje z joga - kursy masazu tajskiego Kampinos Warszawa kurs masaz tajski szkolenie
Borelioza a rumien wedrujacy
Czy dieta Kwaśniewskiego?
Nerki?
Problem z palcem u stopy