Trichotilomania

1. Data: 2002-02-17 10:43:44

Temat: Trichotilomania
Od: "Ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trichotilomania - jak leczyc?

1. Data: 2002-02-17 11:00:29

Temat: Re: Trichotilomania
Od: "EvaTM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
news:a4o1g3$ks5$1@news.tpi.pl...

> Trichotilomania - jak leczyc?

Musiałam poszukać znaczenia;) :

http://www.psyche.pl/Docs/zaburzeniazachowania.htm

Trichotilomania polega na niemożliwym do powstrzymania przymusie wyrywania włosów z
głowy i innych
miejsc, co w efekcie powoduje widoczne ubytki w owłosieniu głowy. Często towarzyszą
jej inne
czynności natrętne, jak np. skubanie skóry twarzy, obgryzanie paznokci, gryzienie
nadgarstków itp.,
co może prowadzić do krwawienia i miejscowych infekcji.

W ogóle ciekawa strona;)
http://www.psyche.pl/index.htm

chyba trzeba ją dodać do psphome;)))

Jesli to coś podobnego do obgryzania paznokci, to wynika chyba ze stesu i niepokoju.
Można to zwalczyć, jeśli ktoś ma motywację
i chce ładnie wyglądać;), na przykład dziewczyna chce mieć ładne paznokcie i to na
ogół wystarcza by
powstrzymać odruch.
Oczywiście stopniowo.
Mowię o przeciętnej dziewczynie i sytuacji, nie znam się na zaawansowanych
schorzeniach;).
Ale Motywacja jest bardzo ważna.
Eva

1. Data: 2002-02-17 20:07:45

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EvaTM" <e...@w...pl> napisał

> Można to zwalczyć, jeśli ktoś ma motywację
> i chce ładnie wyglądać;), na przykład dziewczyna chce mieć ładne paznokcie
i to na ogół wystarcza by
> powstrzymać odruch.

Moja koleżanka do krwi obdryzała paznkokcie,
a ów odruch był reakcją na stres szkolny :-|
Zawijała każdy palec grubym plastrem i obgryzała plasty, aby już nie tykać
delikatnej skórki przy zlikwidowanej płytce paznokciowej!!!
Skończyła szkołę (liceum) i ma długie, zadbane pazkokcie.
Motywacja tak, ale jeśli to możliwe usunąć przyczynę
takiego zachowania :-(

Masoneczka vel Ania

1. Data: 2002-02-17 21:32:38

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Masoneczka" napisala:

> Moja koleżanka do krwi obdryzała paznkokcie,
> a ów odruch był reakcją na stres szkolny :-|

Kolega z lawki zawsze ze zgroza patrzyl jak "obdzieralem sie ze skory" ;)
Chodzilo o skubanie skorek u nasady paznokcia. Tyle, ze czesto do krwi.
Czy robilem tak w wyniku szkolnego stresu? Raczej nie - w szkole bardzo mi
sie podobalo :) Oceny tez mialem dosyc dobre ale jestem taka osoba, ze
nawet gdybym mial same mierne to byloby mi to raczej obojetne.
Moze wiec robilem to z nudow?

> Skończyła szkołę (liceum) i ma długie, zadbane pazkokcie.

No moje palce tez duzo lepiej wygladaja choc czasem jeszcze mi sie zdarza
poskubac troche ;)
Chyba wiec naprawde robilem to z nudow. Ludzie juz tacy sa, ze musza cos z
palcami robic. Ja nie pale wiec szukam dla palcow innego zajecia.
Probowalem rysowac, ale ludzie dziwnie sie patrzyli. Probowalem sie bawic
dlugopisem ale wczesniej czy pozniej "wystrzeliwal" mi z reki i w efekcie
musialem sie za nim po klasie uganiac. Tak wiec najrozsadniejsze bylo te
skubanie - choc nieco bolesne...
Bedac w klasie maturalnej (drugi semestr) znalazlem nieco inna rozrywke -
bawilem sie gumowa pileczka. Jednak to troszke irytowalo nauczycieli.

Czy takie oskubywanie palcow to tez objaw tej choroby? Nie wiem. Sadze
jednak, ze to bez roznicy czy z nodow, czy w wyniku stresu skubiemy,
obgryzamy itp. Najlepiej radzic sobie z tym znajdujac jakies zajecie dla
palcow i zabkow. Moze luskanie sloneczniku bedzie dobre?

o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \
ICQ UIN: 50765541 \___/ / \__ \__/
_______________________________________________/

1. Data: 2002-02-18 12:06:41

Od: "vanilla sky" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
gryzienie nadgarstków itp.,
> co może prowadzić do krwawienia i miejscowych infekcji.

zaliczana jest tez do lagodniejszych form auto-przemocy (nie znam polskich
nazw, po angielsku self-violence i mnostwo tego typu nazw na jedno zjawisko,
ktore juz zaczyna byc rozpatrywane jako osobne zaburzenie na miare bulimii i
anoreksji)

vs

transseksualiści
Zaprasdzam do wnętrza psychiki
fenks
Program ThinkFAST
metoda konfrontacji z samym soba (Hermans)