Trochę o kulinariach, trochę OT

1. Data: 2001-06-10 18:46:36

Temat: Re: Trochę o kulinariach, trochę OT
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: Jerzy <0...@m...pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Friday, June 08, 2001 12:57 PM
Subject: Re: Trochę o kulinariach, trochę OT

> Użytkownik busek <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:9fopu6$i97$...@n...tpi.pl...
> To nie jest teoria, to praktyka i samo życie :-(((

> przetwory nie, mleko tak bo już po 1 min. cyt. "a po nim wielkie sr**ie
> ;o) "
> pozdrawiam Jerzy
Eee Jerzy to moja rodzina to chyba alieny jakies - wszyscy lubimy mleko i to
wlasnie nieprzetworzone - pijamy do litra dziennie na osobe - zadnych
sensacji. Co sobie chwale, bo mleczko lubie pod kazda niemal postacia - byle
bez kozucha.
Herbatka

1. Data: 2001-06-11 04:36:13

Temat: Re: Re: Trochę o kulinariach, trochę OT
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Herbatka <b...@d...com.pl> wrote:

> [...]
> sensacji. Co sobie chwale, bo mleczko lubie pod kazda niemal postacia - byle
Po prostu trawienie mleka ta kwestia bardzo indywidualna, jedni moga ile
chca, inni w ograniczonych ilosciach lub wcale.

Wladyslaw

1. Data: 2001-06-11 05:10:57

Temat: Re: Troch? o kulinariach, troch? OT
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:iud1it8aocl3in1joialj82f6b1abs19m1@4ax.com...

(ciach)
(ciach)

> wina czego????? opakowania??

To mi przypomnialo dialog Laskowika ze Smoleniem "w Fabryce":
- czy pani jeszcze moze?
- no pewno!
- .......... czy pani jeszcze moze nam powiedziec!
to tak wlasnie w tym temacie mi sie skojarzylo ;o))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-06-11 18:12:44

Od: "Art (Gruby)" <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Jun 2001 20:46:40 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Lepiej rozwiń te myśl, bo jest niepełna.
>pozdr. Jerzy

Jak to niepelna? Wez noz ,"urznij" sie w palec ... jak nie masz
bialych cialek to nie przezyjesz... ;-))))))))

Art(Gruby).
"A kiedy czlowiek sie urznie to biale cialka krwi go bronia."

1. Data: 2001-06-11 18:44:43

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Art (Gruby) <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:t...@4...com..
.
> Jak to niepelna? Wez noz ,"urznij" sie w palec ... jak nie masz
> bialych cialek to nie przezyjesz... ;-))))))))
Z tego punktu widzenia masz rację. Tylko kto ich nie ma?
pozdr. Jerzy

> "A kiedy czlowiek sie urznie to biale cialka krwi go bronia."
Ale "swoje podtrzymuję".

1. Data: 2001-06-11 20:21:23

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> prawdy
> listow
> strasznie
>
> Witam serdecznie
>
> tak w zasadzie to nie slyszalem o teorii, iż mleko jest szkodliwe i
negatywnie wplywa na organizm .

 ja slyszalam, ze mleko moze byc niezdrowe. Glownie chodzi o to, ze w wieku
lat okolo trzech dziecku zanikaja enzymy, ktore trawia mleko. Wiec mleko po tym
okresie byloby niewskazane.
To oczywiscie poglady skrajne, do ktorych sie nie stosuje osobiscie.
Ogolnie rzecz biorac czlowiek jest jedynym ssakiem, ktory pije mleko przez cale
zycie.
Podobno picie mleka nie ma wplywu na wystepowanie osteoporozy, jak sie
generalnie utrzymuje - a jezeli ma to raczej negatywny. W krajach, w ktorych
nie pije sie w ogole mleka nie ma problemu osteoporozy (Indie, Filipiny).

Kalina

1. Data: 2001-06-11 20:45:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@m...ch> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...
> Â ja slyszalam, ze mleko moze byc niezdrowe. Glownie chodzi o to, ze w
wieku
> lat okolo trzech
cielęta wcześniej z niego rezygnuja!!!

> [...]
> To oczywiscie poglady skrajne, do ktorych sie nie stosuje osobiscie.
> Ogolnie rzecz biorac czlowiek jest jedynym ssakiem, ktory pije mleko
Nie każdy!!!

> [...]
ktorych
> nie pije sie w ogole mleka nie ma problemu osteoporozy (Indie,
Rozwiń ten temat.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-12 08:52:07

Od: Patrycja Kazala <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> [...]

nie skrajne. prawdziwe. ale niepelne.
wiekszosc ludzi traci zdolnosc trawienia mleka w pewnym wieku. ale czesc
posiada enzymy przez cale zycie.
procent ludzi potrafiacych trawic mleko jest rozny na poszczegolnych
kontynentach, ale dokladnych danych nie pamietam...

u tych, co go trawic nie potrafia, mleko powoduje wiecej skutkow ujemnych -
tylko nie kazcie mie sie rozpisywac dokladnie bo bym musiala poszperac zeby
gdzies nie przemycic klamstwa, a teraz sesja sie zbliza i czasu mi brak :)

> ktorych
> Filipiny).
> Rozwiń ten temat.

moze ja sobie pozwole. sprawa jest prosta: nadmiar bialka powoduje
uciekanie wapnia z organizmu. jest on wydalany z moczem.
najlepsze badania epidemiologiczne na ten temat jakie mozna sobie wyobrazic
odwalili amerykanie sami na sobie - wiecie, caly narod to dosc duza probka,
a to m.in (jesli nie glownie) decyduje o zetelnosci badan :). swego czasu
dietetycy promowali tam szklanke mleka na codzien. no i sie przyjelo. a
teraz maja problem. zamiast ilosc przypadkow osteoporozy sie mniejszyc, to
sie zwiekszyla...

generalnie o wiele lepsze, jesli juz, sa produkty mleczne fermentowane -
czli np. jogurty, kefir i nie wiem co jeszcze :)
dzieciakom (rowniez takim malutkim, bobaskom) zamist mleka krowiego lepiej
wiec juz podawac jogurt naturalny rozwodniony woda (no, tylko nie kranowa
;) niz mleko.

pat
pozdr.
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-06-12 09:05:04

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

moj dentysta powiedzial mi kiedys tak: naturalnym napojem dla
ludzi jest woda. i juz.

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-12 10:18:38

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:0pmbit8l277fu31jia489gmrp4604eg5g5@4ax.com...
> moj dentysta powiedzial mi kiedys tak: naturalnym napojem dla
> ludzi jest woda. i juz.

To nie piwo?! 8O

Jader

jadlospis na rajd