Truskawki na zimę. Ścinać?

11. Data: 2011-11-02 17:15:07

Temat: Re: Truskawki na zimę. Ścinać?
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

12. Data: 2011-11-02 17:18:29

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

> W takim razie, czemu służy to ścinanie, czy, jak kto woli, koszenie?

Ło matko z dzieciątkiem z którego bądź kościoła.
Majgnij temat do googla, albo za parę złociszy
kup książeczke dot. "uprawa truskawek"
Będzie szybciej i bardziej merytorycznie.

Pozdrawiam po prostu
skryba

13. Data: 2011-11-02 18:32:13

Od: "mirzan" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy <s...@o...eu> napisał(a):
> kup książeczke dot. "uprawa truskawek"
> Będzie szybciej i bardziej merytorycznie.
>
> Pozdrawiam po prostu
> skryba

Już nikomu nie polecam czytania książek.Po co ludzi obrażać.
A co to ja dinozaur jaki,aby książki czytać?Kliknę parę razy i znajdzie się
jakiś jeleń co za mnie przeczyta i w try miga wiedzę do łba łopatą włoży...
Pozdrawiam.Po przeczytaniu Watykan-mroczna historia,w trakcie kryminału,
a przed Zbrodnie Roslin.
mirzan

14. Data: 2011-11-02 19:49:06

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> włoży...
> Pozdrawiam.Po przeczytaniu Watykan-mroczna historia,w trakcie kryminału,

Jednak bez czytających podręczniki "dinozaurów"
nie byłoby współczesnego świata.
Co Tobie Mirku? Mroczna historia, kryminał, Zbrodnie.
Jesienne smutki Cię dopadły? Przecież już niedługo wiosna.
;-)
Pozdrawiam optymistycznie
skryba

15. Data: 2011-11-02 20:09:11

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co Tobie Mirku? Mroczna historia, kryminał, Zbrodnie.
> Jesienne smutki Cię dopadły? Przecież już niedługo wiosna.

To taka rozrywkowa forma katechizmu,trucizny,duszenia,inkwizycja,aż do dziś.
A ja Ci mówię,że prędzej zrezygnują z uprawy truskawek niż przeczytają.
Przecież łatwiej w słoiku kupić niż samemu zbierać,a te kupne lepiej pachną,
bo zapach zrobiony z estrów.
Pozdrawiam.mirzan

16. Data: 2011-11-02 20:37:29

Od: dziadek <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-01 18:30, Jacek pisze:
> Czy krzaczki truskawek i poziomek ścinamy przed zimą, czy zostawiamy w
> całości, jak są. A może trzeba jakieś selektywne cięcia zrobić?

Ścinamy po zbiorach tylko wtedy kiedy były silnie zaatakowane przez
przędziorki. Teraz jest już za późno.
dziadek2

17. Data: 2011-11-03 08:40:35

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

> W takim razie, czemu służy to ścinanie, czy, jak kto woli, koszenie?

Hejka. Służy utrudnieniu życia ślimakom i poprawie wyglądu plantacji
truskawek. ;-)
Pozdrawiam estetycznie Ja...cki

18. Data: 2011-11-03 15:05:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Nov 2011 10:11:30 +0100, wolim napisał(a):

> Przestańcie się mądrować, tylko napiszcie, co będzie, jeśli się nie
> skosiło po owocowaniu?

Bezwzglęnie nalezy wygrabić liście, które są martwe/zmarznięte/zgniłe.
Jednak trzeba to robic ostrożnie, żeby nie uszkodzić korzeni oraz serc
krzaczków. Jesli masz niedużo truskawek, to najlepiej oczyścic krzaczki
ręcznie.

19. Data: 2011-11-03 15:06:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Nov 2011 09:40:35 +0100, Dirko napisał(a):

> Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Służy utrudnieniu życia ślimakom i poprawie wyglądu plantacji
> truskawek. ;-)
> Pozdrawiam estetycznie Ja...cki

Nie tylko. Przede wszystkim zapobiega chorobom grzybowym atakującym młode
listki na wiosnę.

20. Data: 2011-11-03 15:07:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Nov 2011 21:37:29 +0100, dziadek napisał(a):

> Ścinamy po zbiorach tylko wtedy kiedy były silnie zaatakowane przez
> przędziorki. Teraz jest już za późno.

Nie jest. Warto oczyścić krzaczki z martwych pozostałości ze wzgl. na
przetrwalniki chorób grzybowych zimujace w martwej masie organicznej.

1semena.ru-czy ktoś zamawiał
Głupie pytanie... jak wyhodować jabłoń?
begonie
Szalotka.