Truskawki pnące

1. Data: 2008-04-08 09:42:20

Temat: Truskawki pnące
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest odmiana truskawek pnących po nazwą Mount Everest, mam pytanko czy
jest to krzaczek wart grzechu? Lubię truskawki słodkie, kwas mnie
odrzuca! Wygląd owocu jest dla mnie drugorzędny. No i jak z
mrozoodpornością? Ponoć wymagania glebowe są bliskie zeru.
Jak wygląda sprawa z rozmnożeniem?
Z góry dzięki za garść informacji z pierwszej ręki :)
A.

2. Data: 2008-04-08 10:19:06

Temat: Re: Truskawki pnące
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak wygląda sprawa z rozmnożeniem?
> Z góry dzięki za garść informacji z pierwszej ręki :)

Z góry dzięki za przejrzenie archiwum grupy gdzieś tak sprzed tygodnia-dwóch
:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2008-04-09 06:40:58

Temat: Re: Truskawki pnące - temat zamkniety.
Od: "FriendOnet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysiek" <y...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> W jednym z kolorowych pism zobaczylem oferte kupna truskawek
> pnacych odmiany Mont Everest (5 sadzonek za 49 zl ).CZy ktos z
> Was uprawia ta odmiane? czy warto kupowac?bardzo prosze o opinie

Cytat z http://www.malina.pl/menu.php?lang=pol :
Truskawki pnące???
2008-03-31
Z uwagi, że ostatnio otrzymujemy od Państwa wiele telefonów
z zapytaniem o truskawki pnące z przykrością informujemy, że takie
w ogóle nie istnieją. Słuszne są obawy niektórych z Państwa, że
pewne reklamy rzekomym pnących truskawek to OSZUSTWO. Sprawą
zajmował się już nawet redaktor Janusz Weiss z RadiaZet.
Istnieją odmiany, które owocują na pędach, które
nienaturalnie można przywiązać do podpórek, ale nigdy nie będą się
samoistnie piąć. Truskawka to bylina, której naturalnym
środowiskiem jest ziemia i tylko posadzona w gruncie wyda
zadowalający plon i smaczne owoce.
Z informacji, których udzielono Państwu pod nr tel. podanym
w owej reklamie wynika, że oferowane odmiany to Everest oraz Selva
(obie odmiany można nabyć w Polsce w cenie do 80 gr). Nawet jeśli
prawdą jest, że takie odmiany sprzedaje ta firma, to należy
wspomnieć, że odmiana Everest nie daje rozłogów, nie będzie więc
nawet co upiąć do góry, a odmiana Selva kompletnie nie nadaje się
na przetwory ze względu na twarde, jasne i kwaśne owoce.

Rośliny o dużej sile przetrwania
trawa na wiosnę
czemu nie zakwita korona cesarska
kosiarka ze sprzeglem ?
podkaszarka/kosa spalinowa czy elektyryczna.