Tuje - pytanie od przyjaciela

1. Data: 2001-10-22 13:59:34

Temat: Tuje - pytanie od przyjaciela
Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Mam pytanko w sprawie żywotników,
do tych co maja z nimi doświadczenia i np. z cięciem.
Moja wiejska okolica raczej się gryzie z tujami,
więc nigdy się nie interesowałam i nie bardzo mogę poradzić.

Mój przyjaciel musi się szczelnie odgrodzic od sąsiadów i to szybko,
ma z tej strony ok 100m siatki.
Wymyslił tuje, ale te szlachetniejsze tuje są b. drogie
(chce kupić przynajmniej metrowe)
więc zamierza kupić jakieś zwykłe i chce je ciąć, żeby były zwarte i gęste.
Pyta:
1. Czy to jest dobry pomysł?
2. Jaka odmiana będzie najlepiej to znosić?
3. Podłoże ma bardzo gliniaste, czy trzeba je uszlachetnić
kwaśnym torfem lub substratem do iglakow, czy nie koniecznie?
3. gdzie najtaniej w okolicach Warszawy (Janki) takie tuje się kupi.
Poradźcie coś ludziska.

Pozdrawiam serdecznie Anka
--
--------------------------Z motyką na słońce----------------------
poprawny adres stona-at-fuw.edu.pl

2. Data: 2001-10-22 14:17:49

Temat: RE: Tuje - pytanie od przyjaciela
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of AnkaS

(...)
[...]

Orientuje sie ze ostatnio Thuja nie jest w modzie ,ale nie chodzi o mode
tylko o zywoplot ktory ma odgradzac od wscibskich sasiadow.
Z mojego doswiadczenia najlepiej nadaja sie Thuja occidentalis "Pyramidalis
Compacta" i Thuja occidentalis "Smaragd"
Z zoltych zywoplotow Thuja occidentalis 'Yellow Ribbon" i "Pyramidalis
Aurea'
Nie radzil bym sadzenia mniej szlachetnych ,roznice kosztow sa znikome a
roznica jakosci duza.
Lepiej posadzic 50 m szlachetniejszych niz 100 m byle czego z niewiadomego
zrodla.
Zawsze warto zaprawic ziemie gliniasta torfem, rozluzni to jej strukture i
na efekty nie trzeba bedzie dlugo czekac.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

3. Data: 2001-10-22 17:52:34

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, już przesłałam Twój list dalej
i spróbuję zaagitować, bo mam podobne zdanie.
Za karę pewnie będę szukac tych odmian osobiście. :-)
Serdecznie pozdrawiam Anka

4. Data: 2001-10-22 18:59:54

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomo?ci: ...

> [...]
>roznica jakosci duza.
>Lepiej posadzic 50 m szlachetniejszych niz 100 m byle czego z niewiadomego
Tyle tylko, ze 'Smaragd' jest stosunkowo waski, moj 8 letni posadzony jest
co 70cm. i jeszcze sie nie zrosl. Lepiej posadzic 'Holmstrup', choc tez za
szeroki nie jest.
Nie wiem jak jest w okolicach W-wy, ale na poludniu kroluje 'Aureospicata'
(dwa w jednym jezeli chodzi o barwe) i ciac ja mozna do woli. Nie powiem, ze
to lubi, bo znowu mi sie dostanie. Rosnie szybko i w zimie tylko troche
przebarwia sie na brazowawo. Te dwie wczesniejsze w porownaniu z ostatnia sa
troche delikatne, zwlaszcza pod mokrym sniegiem, ogonem psa. Z opinia o
szlachetnosci sie zgadzam, nie cierpie siewek.
Pozdrawiam
Jurek

5. Data: 2001-10-22 20:07:21

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of AnkaS

Dzięki, już przesłałam Twój list dalej
i spróbuję zaagitować, bo mam podobne zdanie.
Za karę pewnie będę szukac tych odmian osobiście. :-)
Serdecznie pozdrawiam Anka
Jesli jak pisalas dla przyjaciela,to nie bedzie to kara ,lecz przyjacielska
;-)przysluga.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

6. Data: 2001-10-23 06:44:19

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl>
w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:
> Jesli jak pisalas dla przyjaciela,to nie bedzie to kara ,
>lecz przyjacielska ;-) przysluga.
> Pozdrawiam.
> Boguslaw Radzimierski.

No jasne zrobię to z dziką przyjemnością
pozdrawiam Anka Stonert

7. Data: 2001-10-23 22:02:15

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości
.......> Zawsze warto zaprawic ziemie gliniasta torfem, rozluzni to jej
strukture i
> na efekty nie trzeba bedzie dlugo czekac.

W przypadku gliniastego podłoża, najważniejszym dodatkiem jest gruby
piasek/żwir.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

8. Data: 2001-10-24 08:41:51

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Krzysztof

W przypadku gliniastego podłoża, najważniejszym dodatkiem jest gruby
piasek/żwir.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Nie chce byc czepliwy :-))
Nie znam grubego piasku:-))(piasek to piasek),moze miales na mysli
pospolke.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

9. Data: 2001-10-24 09:10:43

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał:

> Nie znam grubego piasku:-))(piasek to piasek),moze miales na mysli
> pospolke.

Według BN-78/9180-11, podział obowiązujący w Polsce:
piasek, średnica ziaren: 1,0-0,1 mm
-gruby: 1,0-0,5mm
-średni: 0,5-0,25mm
-drobny: 0,25-0,1mm

żwir: 20-1mm
-gruby: 20-10mm
-drobny: 10-1mm

Pozdrawiam, Anula :-))))

10. Data: 2001-10-24 09:22:27

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Anula

> [...]

> pospolke.

Według BN-78/9180-11, podział obowiązujący w Polsce:

No wiesz, Anula :-))))))))) skad Ty to wykopalas :-))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

migdałowiec
Jabłuszka