Tureckie pieczywo "przed jedzeniem"

1. Data: 2007-05-25 20:57:09

Temat: Tureckie pieczywo "przed jedzeniem"
Od: "Marek" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Bedac kiedys w Turcji, mialem okazje skosztowac w restauracji
dziwnego pieczywa (podane wraz z jakimis sosami w oczekiwaniu
na danie glowne)

To bylo duze i "nadmuchane" (puste w srodku) ciasto, przy czym
"balon" ciasta byl duzy a grubosc "powloki balonu" bardzo cienka.
Czy ktos z Was wie co to jest i jak to zrobic ?
podrawiam
Marek

2. Data: 2007-05-25 23:22:45

Temat: Re: Tureckie pieczywo "przed jedzeniem"
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:
> [...]
> "balon" ciasta byl duzy a grubosc "powloki balonu" bardzo cienka.
> Czy ktos z Was wie co to jest i jak to zrobic ?

Spojrz w google grafika na haslo yufka i bazlama - to sa dwa rodzaje
tureckiego chleba (jest ich wiele), takie wlasnie "nadmuchane". Moze o
to ci chodzi?
MB

3. Data: 2007-05-26 00:01:48

Od: Mider <tmierzejewski@__gma__il_._co_m> szukaj wiadomości tego autora

Marek pisze:
> Witam
> Bedac kiedys w Turcji, mialem okazje skosztowac w restauracji
> dziwnego pieczywa (podane wraz z jakimis sosami w oczekiwaniu
> na danie glowne)

Pitę, bo to jest to pieczywo, można kupić w sklepie. Sosy zresztą też.
Jeśli chcesz robić samemu to polecam skoncentrować się na sosach a nie
na pieczywie, chociaż nie jest ono trudne do wykonania.
http://www.kuchniaonline.pl/index.php/Pitta

Mider

4. Data: 2007-05-26 00:31:42

Od: "Marek" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci
> Spojrz w google grafika na haslo yufka i bazlama - to sa dwa rodzaje
> tureckiego chleba (jest ich wiele), takie wlasnie "nadmuchane". Moze o to
> ci chodzi?

Chyba nie.
To mialo w srodku beben powietrza wielkosci duzego bochna chleba - i
scianki z ciasta bardzo cienkie.
pozdrawiam
Marek

5. Data: 2007-05-26 00:33:36

Od: "Marek" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mider" <tmierzejewski@__gma__il_._co_m> napisał w wiadomości
> [...]
> Jeśli chcesz robić samemu to polecam skoncentrować się na sosach a nie
> na pieczywie, chociaż nie jest ono trudne do wykonania.

To nie całkiem pita była.
Może trochę podobna do tej na zdjeciu http://gwiv.com/BigBunsPita12.jpg
ale ciensze i w srodku pęcherz powietrza o wielkości sporego bochenka chleba
pozdrawiam
Marek

6. Data: 2007-05-26 00:34:55

Od: "Marek" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche podobne do tej yufki
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uqk9/doener/fotos/
yufka_hohe.jpg

7. Data: 2007-05-26 01:23:29

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:

> [...]
> ale ciensze i w srodku pęcherz powietrza o wielkości sporego bochenka chleba

Gdyby nie to, ze ma byc tureckie, to wyglada mi na poori. Wpisz poori w
google grafika i na pierwszym od lewej masz ten chleb, tyle, ze on z Indii.
MB

8. Data: 2007-05-26 01:34:45

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" <m...@p...pl> wrote in message
> [...]
> "balon" ciasta byl duzy a grubosc "powloki balonu" bardzo cienka.
> Czy ktos z Was wie co to jest i jak to zrobic ?

Pewnie pide/pideh. Taka ichnia pita, tylko ciensze ciasto i wiecej
powietrza niz w greckiej "pita." W Anatolii daja to czesto np. z sosami "na
przegryzke"
A jak zrobic to pewnie Google pomoze.

--
><eM eL
-- It is impossible to make anything foolproof
because fools are so ingenious.

9. Data: 2007-05-27 12:31:35

Od: "Marek" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> napisał w wiadomości
> Pewnie pide/pideh. Taka ichnia pita, tylko ciensze ciasto i wiecej
> powietrza niz w greckiej "pita." W Anatolii daja to czesto np. z sosami
> "na przegryzke"
> A jak zrobic to pewnie Google pomoze.

Blisko, blisko, ale nie to
Dzieki
Marek

10. Data: 2007-05-27 12:32:08

Od: "Marek" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:135f30jgd8a5a72@corp.supernews.com...

> Gdyby nie to, ze ma byc tureckie, to wyglada mi na poori. Wpisz poori w
> google grafika i na pierwszym od lewej masz ten chleb, tyle, ze on z
> Indii.
Bardzo podobny, tyko wiekszy.
Dzieki za info.
Marek