roślina parząca

1. Data: 2004-07-15 20:18:25

Temat: roślina parząca
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdarzyło mi się parę razy ,że dotknąłem jakiegoś zielska na działce,
i wyszły rozległe,bezbolesne oparzenia ze wszystkimi objawami.Kiedyś
miałem na to trzy tygodnie chorobowego.Teraz też mi się trafiło,żonie
również.Zbadałem wszystkie peskudztwa jakie u mnie rosną,smarowałem
skorę i mlecznym sokiem,i dyptamem ,nie było śladu.A niespodziewanie
wyskakują oparzenia,w całkiem nieprzewidzianych miejscach.Barszczu
nie mam .Co to może być?Mirzan

2. Data: 2004-07-15 20:48:09

Temat: Re: roślina parząca
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdarzyło mi się parę razy ,że dotknąłem jakiegoś zielska na
działce,
> i wyszły rozległe,bezbolesne oparzenia ze wszystkimi objawami.
[...]

Z takich niewinnych, parzących może być jeszcze macierzanka, zawiera
gruczoły terpenowe (mieszanina terpenów i śluzów) albo jakieś zioła z
olejkami eterycznymi???
--
Pozdrawiam, Jerzy

3. Data: 2004-07-15 20:58:15

Temat: Tylko dla odważnych
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Z takich niewinnych, parzących może być jeszcze macierzanka, zawiera
> gruczoły terpenowe (mieszanina terpenów i śluzów) albo jakieś zioła z

Zobacz jeszcze:
http://www.mediweb.pl/diseases/wyswietl.php?id=672

--
Pozdrawiam, Jerzy

4. Data: 2004-07-15 21:06:58

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> [...]
> skorę i mlecznym sokiem,i dyptamem ,nie było śladu.A niespodziewanie
> wyskakują oparzenia,w całkiem nieprzewidzianych miejscach.Barszczu

Poison ivy czy poison oak nie masz? Chociaz to zwykle nie tyle rozlegle
ile smugi i barzo swedzi.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-07-15 22:42:21

Temat: Re: Tylko dla odważnych
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> Zobacz jeszcze:
> http://www.mediweb.pl/diseases/wyswietl.php?id=672

Nie ustrzegli sie literowek :(

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2004-07-15 22:44:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Poison ivy czy poison oak nie masz? Chociaz to zwykle nie tyle rozlegle
> ile smugi i barzo swedzi.

Sumaki te w Polsce sa rzadkie (w moim odczuciu) i raczej to nie o nie
chodzi.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2004-07-15 23:22:17

Od: "Ogrody" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skorę i mlecznym sokiem,i dyptamem ,nie było śladu.A niespodziewanie
> wyskakują oparzenia,w całkiem nieprzewidzianych miejscach.Barszczu

Wiek Mirku, wiek. Starość nie radość. Z wiekiem odporność alergiczna maleje.
:-))

Pozdrawiam pocieszająco
skryba

8. Data: 2004-07-15 23:28:57

Od: "Ogrody" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skorę i mlecznym sokiem,i dyptamem ,nie było śladu.A niespodziewanie
> wyskakują oparzenia,w całkiem nieprzewidzianych miejscach.Barszczu

Jestem po reinstalce systemu i jak widać jeszcze nie wszystko dobrze
skonfigurowane. Będzie poprawiane ale nie od razu.

Pozdrawiam grupę serdecznie
skryba

9. Data: 2004-07-16 00:34:00

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał

> Z takich niewinnych, parzących może być jeszcze macierzanka, zawiera
> gruczoły terpenowe (mieszanina terpenów i śluzów) albo jakieś zioła z
> olejkami eterycznymi???

Nie ma czegoś takiego jak "gruczoły terpenowe".

Mogą być:
1.Gruczoły olejkowe (anatomicznie)
2.Olejki terpenowe (chemicznie)

Pozdrawiam
p...@r...pl

10. Data: 2004-07-16 01:02:13

Temat: Odp: roślina parząca
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <p...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cd78c4$gmo$...@n...news.tpi.pl...

Łojej! Piotr! Witaj na łonie synu marnotrawny! :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

lilie...do Mirka głównie :)
erodium