Tymianek cytrynowy

1. Data: 2004-06-25 13:17:48

Temat: Tymianek cytrynowy
Od: "Paul Urstein" <p...@b...ch> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Wczoraj wyprobowalismy nowa przyprawe z zaokiennej plantacji : Tymianek
cytrynowy.
Bardzo polecam!

Filet (mignon) wieprzowy w tymianku cytrynowym
Natrzec mieso rozgniecionym tymiankiem, posmarowac oliwa
Obsmazyc dokladnie w rozgrzanym na ostro garnku, zalac bialym winem (+/- na
centymetr od dna) Zostawic do pichcenia na 15 minut.
Odlac z garnka 2 lyzki do zupy sosu, dodac ostrej musztardy i -dla tych co
uzywaja- soli
Wlac z powrotem doprawiony sosik do garnka, i pichcic jeszcze z 10 minut.
Filet jest gotowy po +/-30 minutach. Wystarczy wbic do az srodka dluga igle,
jesli sok ktory wyplynie jest jasny, mieso jest gotowe.
Pokroic na grube plastery i przybrac kazdy swiezym tymiankiem i np kawalkiem
pomidora
Podawac z salata i z tym samym winem ktore bylo uzyte do gotowania.
Smacznego

--
anti spam : ABC
--

--
anti spam : ABC

1. Data: 2004-06-25 14:58:10

Temat: Re: Tymianek cytrynowy
Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kawalkiem
> pomidora
> Podawac z salata i z tym samym winem ktore bylo uzyte do gotowania.
======================
Smaczne niewatpliwie ale gdzie ja nasiona tymianku cytrynowego dostane?:))
Albo lepiej samo ziolko bo czekac az wyrosnie z nasionek.... trzeba miec
cierpliwosc:))

Bettina

1. Data: 2004-06-25 15:58:53

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein wrote:

> [...]
> pomidora
> Podawac z salata i z tym samym winem ktore bylo uzyte do gotowania.

Dzieki za pomysl - wszystkie skladniki akurat dzis mam, wiec sprobuje. Ten
cytrynowy tymianek jest tez doskonalym dodatkiem do oliwy: przesuszyc ziola
zebrane rano w cienistym miejscu az zwiedna. W sloiku zalac tymianek oliwa, i
zostawic w chlodnym, ciemnym miejscu na 2-3 tygodnie, od czasu do czasu
potrzasajac sloikiem. Zlac do butelek, uzywac do smazenia lub vinaigrette.

1. Data: 2004-06-25 16:52:32

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za pomysl!! Wlasnie odkryłam ten rodzaj tymianku u mamy w ogródku!!
Ania

1. Data: 2004-06-26 00:23:04

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein wrote:
> [...]
> kawalkiem pomidora
> Podawac z salata i z tym samym winem ktore bylo uzyte do gotowania.
===
"dla tych co uzywaja- soli"]

Jak mam to rozumieć? Czy można w ogóle jeść wieprzowinę BEZ soli???
To jakaś herezja!
A kysz siło nieczysta!!!
Zgiń, przepadnij!

waldek
===

1. Data: 2004-06-26 01:09:44

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 26 juin 2004 ŕ 02:23:04, waldek a écrit :

> "dla tych co uzywaja- soli"]

> Jak mam to rozumieć? Czy można w ogóle jeść wieprzowinę BEZ soli???
> To jakaś herezja!
> A kysz siło nieczysta!!!
> Zgiń, przepadnij!

A normalnie cie lubie, i normalnie szybko kojarzysz :-(

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-26 11:15:03

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> A normalnie cie lubie, i normalnie szybko kojarzysz :-(
>

> Ewcia
===
Może to nadmiar soli organiźmie, tak wpływa na mnie? ;)

waldek
===

1. Data: 2004-06-28 11:47:45

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jun 2004 08:58:53 -0700, Magdalena Bassett
<m...@o...com> wrote:

> [...]
>potrzasajac sloikiem. Zlac do butelek, uzywac do smazenia lub vinaigrette.

Obie propozycje bardzo ciekawe, tylko - no wlasnie - skad nasionka
takiego tymianku? Jako osoba bardzo zainteresowana ziolami nigdy nie
spotkalam sie z takowymi.
Rozumiem ze ma to aromat cytrynowo-tymiankowy?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-06-28 12:36:43

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

(...)
> Jak mam to rozumieć? Czy można w ogóle jeść wieprzowinę BEZ soli???

Można :-)

> To jakaś herezja!
> A kysz siło nieczysta!!!
> Zgiń, przepadnij!

Nawet całkiem dobra wychodzi. Np. do żeberek z jabłkami nie daję ani
ziarenka soli.

Siła nieczysta ;-)
choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem