USG jader

1. Data: 2005-04-12 18:41:44

Temat: USG jader
Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Urolog powiedzial, ze pzry dotyku wyczuwa zgrubienie na najadrzu po przebytej
infekcji. Czy zgrubienie takie moze byc widoczne na USG? Jesli tak, to czy to
nie wpropwadza w blad lekarza?
adam

2. Data: 2005-04-14 09:40:22

Temat: Re: USG jader
Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikt nie wie?

3. Data: 2005-04-15 06:56:41

Od: "vamo" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jezeli wyczuwa przy dotyku no to jest duze, wiec USG na pewno wykryje cos
takiego tylko trzeba oczywiscie speca co to zobaczy i zidentyfikuje
lekarzem nie jestem, ale odpowiadam bo temat mi bliski (mialem takie USG),
na szczescie u mnie wszystko ok
czego i Tobie zycze

pozdrawiam
vamo
--
Stirlitz się zamyślił.
Spodobało mu się to, więc zamyślił sie jeszcze raz.

4. Data: 2005-04-15 10:24:10

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takiego tylko trzeba oczywiscie speca co to zobaczy i zidentyfikuje
> lekarzem nie jestem, ale odpowiadam bo temat mi bliski (mialem takie USG),

Tzn. konkretnie w ktorym miejscu masz jakies zgrubienie i na jakiej podstawie
lekarz orzekl, ze to nic takiego? Z samego USG bylo widac co to za zmiana?
adam

5. Data: 2005-04-15 10:34:28

Od: "vamo" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie zrozumielismy sie do konca,
temat mi bliski bo tez sie martwilem o "rodzinne klejnoty" dlatego wiem
mniej wiecej jak sie czlowiek czuje w takiej sytuacji
u mnie sprawa wygladala tak ze wydawalo mi sie ze cos tam jest nie tak i
mialem jakies dziwne bole
badanie reczne jednak nic nie wykazalo i USG tez nic
okazalo sie pozniej ze to kamienie nerkowe podrazniaja jakis nerw i wydaje
sie jakby to jadra bolaly

vamo

6. Data: 2005-04-15 11:23:03

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje pytanie dotyczy zupelnie czegos innego i na nie tylko lekarz moze
odpowiedziec. Czy zmiany poinfekcyjne, np. jakies zgrubienie, sa widoczne na USG
i czy lekarz jest w stanie powiedziec, na podstawie USG, ze to sa zmiany
poinfekcyjne czy tez trzeba wtedy robic dodatkowe badania np. biopsje.
adam

7. Data: 2005-04-15 12:56:16

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

adam napisał(a):
> [...]
> i czy lekarz jest w stanie powiedziec, na podstawie USG, ze to sa zmiany
> poinfekcyjne czy tez trzeba wtedy robic dodatkowe badania np. biopsje.

Nie jestem lekarzem, ale odpowiem.

Skoro wyczuwa to na USG też będzie widać.

A czy jednoznacznie stwierdzi co widzi będzie zależało od tego, co zobaczy.

--
Paweł Muszyński

8. Data: 2005-04-15 13:08:18

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy jednoznacznie stwierdzi co widzi będzie zależało od tego, co zobaczy.

No i wlasnie to jest moje pytanie. Czy jest roznica w obrazie zmian
inefekcyjnych (np. jakies zgrubienia po przebytej infekcji), a w obrazie zmian
nowotworowych czy innych. Czy tez na USG widac po prostu cos i nie mozna w zaden
sposob odpowiedziec co to jest, patrzac tylko na USG?
adam

9. Data: 2005-04-15 13:31:00

Od: "Knecht Ruprecht" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
zaden
> sposob odpowiedziec co to jest, patrzac tylko na USG?

Nie jestem lekarzem, ale zdaje się że na usg widać sporo (np. widać czy
węzły chłonne są powiększone infekcyjnie czy nowotworowo). Można ocenić
strukturę i na tej podstawie stwierdzić czy jest podejrzenie nowotworu,
wtedy lekarz jakoś zwróci na to uwagę w opisie. Tak myślę.

knecht

10. Data: 2005-04-15 13:34:23

Od: "vamo" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co wiem to po infekcjach moga powstawac jakies zwapnienia - to widac
na USG,
a jak sa jakies inne zmiany to sa podobno rozne kierunki przeplywu plynow a
to tez widac na kolorowym dopplerze
nie wiem czy cie nie wprowadzam w blad, najlepiej jakby to wyjasnil jakis
lekarz ale jak widac nikt nic nie mowi
tak czy inaczej radze isc do radiologa z dobrym kolorowym USG bo wczesniej
czy pozniej bedziesz musial zrobic

vamo

białaczka
Powiększona wątroba