Uczestnictwo w rytach zmniejsza ryzyko zgonu (Harvard: próba na 74534 kobiet)

1. Data: 2016-05-20 13:59:59

Temat: Uczestnictwo w rytach zmniejsza ryzyko zgonu (Harvard: próba na 74534 kobiet)
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

http://kopalniawiedzy.pl/ryzyko-zgonu-obrzed-religij
ny,24559

U kobiet, które częściej niż raz w tygodniu biorą udział w obrzędach religijnych,
stwierdzono o 30% mniejsze ryzyko zgonu w ciągu 16 lat trwania badań niż u kobiet nie
uczestniczących w obrzędach. Częste uczestnictwo np. w mszach świętych znacząco
zmniejszało tez ryzyko zgonu z powodu chorób układu krążenia i nowotworów. Wyniki
badań prowadzonych przez uczonych z Uniwersytetu Harvarda zostały opublikowane w
piśmie JAMA Internal Medicine.

Uzyskane przez nas wyniki sugerują, że poza przeżyciami duchowymi uczestnictwo w
obrzędach religijnych ma też inne, ważne znaczenie. Wydaje się, że część z korzyści
zdrowotnych wynika z faktu, iż uczestnictwo w obrzędach zwiększa poziom wsparcia
społecznego, zachęca do rzucenia palenia, zmniejsza depresję i pomaga ludziom w
bardziej optymistycznym pełnym nadziei spojrzeniu na życie - mówi profesor
epidemiologii Tyler Van der Weele z Harvard T.H. Chan School of Public Health.

Do cotygodniowego lub częstszego uczestnictwa w obrzędach religijnych przyznaje się
niemal 40% obywateli USA> Już wcześniejsze badania wskazywały na związek pomiędzy
uczestnictwem, a zmniejszoną śmiertelnością. Były one jednak krytykowane ze względu
na liczne ograniczenia. Jednym z nich miało być m.in. nie branie pod uwagę faktu, że
w obrzędach religijnych są w stanie brać udział osoby o lepszym, a nie gorszym,
stanie zdrowia.

Tym razem naukowcy przyjrzeli się danym dotyczącym 74 534 kobiet, które w latach
1992-2012 brały udział w Nurses' Health Studies. Zastosowali przy tym rygorystyczną
metodologię pozwalającą na uwzględnienie uczestnictwa w obrzędach religijnych,
śmiertelność oraz zmierzyć zależność pomiędzy oboma czynnikami na przestrzeni lat.
Kobiety, które brały udział w badaniach, co dwa lata odpowiadały na pytania dotyczące
diety, stylu życia i zdrowia, a co cztery lata na pytania dotyczące uczestnictwa w
obrzędach religijnych.

Autor: Mariusz Błoński

Źródło: Harvard University

2. Data: 2016-05-20 19:09:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 May 2016 04:59:59 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> [...]
spojrzeniu na życie - mówi profesor epidemiologii Tyler Van der Weele z Harvard T.H.

I to jest to!

3. Data: 2016-05-20 19:17:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> [...]
społecznego, zachęca do rzucenia palenia, zmniejsza depresję i pomaga ludziom w
bardziej optymistycznym pełnym nadziei spojrzeniu na życie

I to jest to! Bo człowiek to wysoce społeczna i stadna istota, a właśnie
tej więzi się go usiłuje wciąż pozbawiać w czasach dzisiejszych, w wiadomym
celu - manipulowania nim.

4. Data: 2016-05-21 09:19:59

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

U nas "praktykowanie rytow religijnych" niestety nie idzie w parze z "praktykowaniem
milosci blizniego", dla wielu szukajacych realnego wsparcia w tzw wspolnocie kosciola
jest wiec to smiertelna pulapka. Bo kosciol obiecuje cos czego nie realizuje wobec
szukajacych w nim ocalenia.

5. Data: 2016-05-21 09:37:33

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-05-20 13:59, obywatel m...@g...com uprzejmie donosi:
> [...]
badań prowadzonych przez uczonych z Uniwersytetu Harvarda zostały opublikowane w

Ale tylko w Usiech.

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

6. Data: 2016-05-23 06:39:49

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

>I to jest to! Bo człowiek to wysoce społeczna i stadna istota, a właśnie
>tej więzi się go usiłuje wciąż pozbawiać w czasach dzisiejszych, w wiadomym
>celu - manipulowania nim.

To mówisz, że proboszcze manipulują z ambon ludźmi?

7. Data: 2016-05-24 04:23:03

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost

> [...]

>celu - manipulowania nim.

To mówisz, że proboszcze manipulują z ambon ludźmi?

Mnie najbardziej tu uderza to oderwanie od rzeczywistości, bo po pachy posrani z
nienawiści do wszystkich wokoło, twierdzą że miłosierdzia bożego nauczają. Islamiści
też twierdzą że ich religia jest dobra.

8. Data: 2016-05-24 11:05:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.05.2016 o 06:39, Ghost pisze:

> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> To mówisz, że proboszcze manipulują z ambon ludźmi?

Wielu to robi. A ci, którzy po prostu nauczają, przez ikselkopodobnych
są uważani za niedokształtów.

Ewa

9. Data: 2016-05-24 16:13:44

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks
W dniu 23.05.2016 o 06:39, Ghost pisze:
- ukryj cytowany tekst -

> [...]
>
> To mówisz, że proboszcze manipulują z ambon ludźmi?

Wielu to robi. A ci, którzy po prostu nauczają, przez ikselkopodobnych

http://m.onet.pl/styl-zycia/kobieta/dziecko,8gcj6

Prosty wykrywacz psychopatów
Pamiętacie wątek Boy7
Kill Bill