Uczucia I

1. Data: 2003-03-07 16:38:28

Temat: Re: Uczucia I
Od: m...@t...pl (asiabert) szukaj wiadomości tego autora

patrycja.
> fajnie.. naprawdę faaaajnie.
> tzn. że ja nie jestem człowiekiem, czy że Ty jesteś 'czymś' więcej???

Chodziło mi o coś innego - to zdanie wyrwane z kontekstu robi się dość
obrzydliwe :)
Powiedzmy że widzisz zwiędnięty kwiat. Sam ten obiekt nie wywołuje uczuć -
bo dlaczego miałby? Czy ma jakikolwiek bezpośredni z Tobą związek? Czy sam w
sobie jest czymś co wywołuje smutek? Chyba nie - dopiero konotacje,
skojarzenia, symbolika jaką niesie (uwiąd - koniec - śmierć) wywołuje
uczucia i to jest nasz, ludzki wynalazek. Sam kwiat jest materią, która z
resztą będzie wciąż istnieć w taki czy inny sposób - brak w samym akcie
uwiądu kwiatu smutku (nie płacze po nim kochanka-niezapominajka[też symbol
swoją drogą] itp. :DDD), w ogóle brak miejsca na jakiekolwiek uczucia.
Chyba mniej-więcej tyle.
J.

1. Data: 2003-03-07 17:06:50

Od: "puesto" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg <o...@f...sos.com.pl> napisał(a):

> Mozemy chyba zalozyc, ze wiekszosc jednak poczuje cos podobnego? Smutek,
> slabosc, jakis zal... Zwiedniety kwiat raczej z radoscia sie nie kojarzy,
> prawda? :-) To ludzi zbliza, nie oddala - "ja tez czuje sie jak zwiedniety
> kwiat". Szczegoly juz mniej wazne :-)

Owszem, mozemy załozyć, że poczujemy coś podobnego w klimacie emocjonalnym.
Natomiast same uczucia kojarzace sie ze zwiedniętym kwiatem moga byc rózne,
np. smutek, żal, rozpacz, cierpienie,lęk, tęsknota, beznadzieja...itp,
pozdrówka

1. Data: 2003-03-07 17:11:30

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"puesto" w news:b4ajja$58o$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> Owszem, mozemy załozyć, (...) Natomiast same
> uczucia kojarzace sie ze zwiedniętym kwiatem
> moga byc rózne, np. smutek, żal, rozpacz, cierpienie,
> lęk, tęsknota, beznadzieja...itp,

Ale wszystkie sprowadzaja sie do jednego - "jest mi zle" i to jest
najwazniejsze! :-)

Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

1. Data: 2003-03-07 17:25:03

Od: "puesto" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg <o...@f...sos.com.pl> napisał(a):

> Ale wszystkie sprowadzaja sie do jednego - "jest mi zle" i to jest
> najwazniejsze! :-)

Mnie tez nie najlepiej! Ide sobie przypalić łodyżkę nad ogniem, albo roztłuc
koncówke, podobno kwiatkom to pomaga :-))
pozdrówka

1. Data: 2003-03-07 17:44:11

Temat: Odp: Uczucia I
Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

asiabert
> Chodziło mi o coś innego

to dobrze :)

> to zdanie wyrwane z kontekstu robi się dość obrzydliwe :)

to tu się rozumiemy ;)

> Powiedzmy że widzisz zwiędnięty kwiat. Sam ten obiekt nie wywołuje uczuć -
> bo dlaczego miałby? Czy ma jakikolwiek bezpośredni z Tobą związek? Czy sam
> sobie jest czymś co wywołuje smutek? Chyba nie

a ja dalej myślę że chyba tak :]

? dopiero konotacje,
> skojarzenia, symbolika jaką niesie (uwiąd - koniec - śmierć) wywołuje
> uczucia i to jest nasz, ludzki wynalazek.

bingo!!! :) _ludzki_wynalazek_
oczywiście że symbolika z którą spotykamy się wszędzie kształtuje nasz
sposób odbierania pewnych.. obrazów/sygnałów/przekazów.. ale ta symbolikę
wymyślił /kiedyś tam../ CZŁOWIEK :) tzn. że kiedyś nie było danego symbolu a
coś się tak a nie inaczej komuś skojarzyło a to oznacza że ten _obraz_
/widok czegoś/ tak się komuś skojarzył :)
mam nadzieję że umiejętnie to przedstawiłam /albo chociaż skutecznie/

> Sam kwiat jest materią, która z
> resztą będzie wciąż istnieć w taki czy inny sposób

my też :)

> brak w samym akcie
> uwiądu kwiatu smutku (...), w ogóle brak miejsca na jakiekolwiek uczucia.

tak.. bo kwiat nie czuje a tu chodzi o nasze uczucia :)

poza tym /nawiązując do tamtego przykładu/ tej osobie chyba nie chodziło o
to ("czuję się jak zwiędnięty kwiat") jak my ten kwiat odbieramy, tylko jak
_ten_kwiat czuje! a ponieważ nikt z nas tego nie wiem /bo kwiat raczej nie
czuje;)/ to... no właśnie /a może jej chodziło właśnie o to że nic nie
czuje?! ;D/

pozdrawiam.

choroby umyslowe w XXI wieku
klasyfikacja cech charakteru