Ulewa zmyła mi część nasion posianej trawy... Pomóżcie !

1. Data: 2002-05-07 08:13:44

Temat: Ulewa zmyła mi część nasion posianej trawy... Pomóżcie !
Od: "MJH" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zakładam trawnik na działce rekreacyjnej o pow. 20 arów w Chrzanowie (woj.
małopolskie). Ziemia bardzo uboga i piaszczysta, teren lekko nachylony. W
marcu wyrównałem teren, kupiłem wywrotkę torfu, lekko przemieszałem z
podłożem, "dopieściłem" nierówności, zasiliłem Azofoską. 11 dni temu
wysiałem trawę (mieszankę "Wembley"). Podlewałem (w ostatnie upały 2 razy
dziennie), oczyszczałem z wschodzących chwastów. Cieszyłem się jak dziecko
gdy wyszły pierwsze trawki z najwsześniej wschodzącej odmiany i zrobiło się
lekko zielono. Lecz wczoraj przeszła wielka burza (ulewa z małym gradem) i
wszystkie pozostałe nasiona z mieszanki, które jeszcze nie wykiełkowały wraz
z prawie całym torfem zmyło mi! Pozostała ok. 4 centymetrowa trawka
miejscami rzadka i gęściejsza, ujawniły się wgłębienia wcześniej wypełnione
mieszaniną torfu z ziemią. Torfu prawie nie ma, wszędzie plamy piaszczystej
ziemi i ta biedna trawka.
Pomóżcie proszę co zrobić ?! Przykryć powierzchnię mieszanką torfu z ziemią
już teraz i wysiać jeszcze raz trawę zagrabując i niszcząc obecne wschody
czy tylko dosiać trawę? Zagrabiać? Wałować? Może poczekać jak ta obecna się
trochę bardziej ukorzeni i wtedy dosiać?........

Błagam jeszcze raz pomóżcie!
Patrzę na działkę i serce mi pęka - tyle pracy poszło na marne.

Pozdrawiam serdecznie,
Jacek

2. Data: 2002-05-07 08:36:52

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Błagam jeszcze raz pomóżcie!
> Patrzę na działkę i serce mi pęka - tyle pracy poszło na marne.
>
> Pozdrawiam serdecznie,
> Jacek

Jak to na marne. Przeciez praca na dzialce to przyjemnosc.
W tej sytuacji wyjscia rzeczywiscie sa dwa. Jesli chcesz miec idealnie
rowny i jednolity trawnik musisz rozpoczac prace od nowa.
Jesli pragniesz miec trawnik typu milka mozesz zalatac dziury i wysiac
w tych miejscach trawe na nowo.
Drugie rozwiazanie niestety jest bardziej pracochlonne i nie prowadzi do
zalozonego przez Ciebie celu.

Pozdr.

D.P.

3. Data: 2002-05-07 09:19:00

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to na marne. Przeciez praca na dzialce to przyjemnosc.
> W tej sytuacji wyjscia rzeczywiscie sa dwa. [...]

Trawniki na pochylosciach terenu najlepiej jest zakladac z wlóknin
bawelnianych zawierajacych wszy6te nasiona traw.
Koszt zakupu niewiele wyzszy ale jak widac na tym przykladzie chyba warto.
Zreszta tutaj sa dostepne wszelkie wyliczenia:
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_29_07.asp

--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

Pomocy - kaktus (?) choruje.
Szczepienie drzew
Chora kora czereśni