Ulgi w PKS

1. Data: 2002-01-31 16:17:32

Temat: Ulgi w PKS
Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Przyznam się szczerze, że już nie wiem co się w naszej Polsce dzieje. Ale do
rzeczy. Na stronie http://www.pkp.pl/ w zakładce "Wszystko dla podróżnych"
znalazłam tabelę, która wykazuje: "Kategorie osób uprawnionych do ulgowych
przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego -
obowiązuje od dnia 31 stycznia 2002r.".
Chciałam się zapytać, czy ktoś wie, jak jest z PKS-ami?
Dzisiaj słyszałam od Pani, która posiada orzeczenie o znacznym stopniu
niepełnosprawności, że kierowca PKS-u nie chciał uwzględnić jej ulgi
(jechała na badania).
Czy wzorem PKP zmieniło się również coś w PKS-ie?
Nigdzie nie mogę znaleźć nic na ten temat, a chciałabym w przypadku gdyby
ulgi nadal były, upewnić tę panią do dochodzenia swoich praw.

Pozdrawiam

Katarzyna G

2. Data: 2002-01-31 20:34:06

Temat: Re: Ulgi w PKS
Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 31 Jan 2002 17:17:32 +0100, "Katarzyna G." <k...@g...pl>
napisał(a):

> [...]
>Nigdzie nie mogę znaleźć nic na ten temat, a chciałabym w przypadku gdyby
>ulgi nadal były, upewnić tę panią do dochodzenia swoich praw.

Włącz Telewizor na TVP 2. potem telegazetę a następnie strona 186 i
187, kierowca źle postąpił.
Jarek

3. Data: 2002-01-31 21:41:04

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna G. <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3bqkd$lvk$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Nigdzie nie mogę znaleźć nic na ten temat, a chciałabym w przypadku gdyby
> ulgi nadal były, upewnić tę panią do dochodzenia swoich praw.

Witam
W czwartkowej gazecie Rzeczpospolitej byla znowelizowana ustawa
o ulgowych przejazdach.
Jezeli nie ma Pani mozliwosci jej nabycia to juz jutro będzie mozna na stronie
internetowej
tej gazety www.rp.pl dowiedziec wszystkiego o tych ulgach.
Nie mam przy sobie tekstu tej ustawy ale o ile pamietam znaczny stopien
niepelnosprawnosci to dawna II grupa KIZ i w tym wypadku zadna ulga na przejazdy
PKS sie nie nalezy.
W przypadku calkowitej niepelnosprawnosci (dawna I grupa) nalezy sie 37 %
ulga a opiekun tej osoby ma 78% ulgi - tylko kursy normalne.
Nie bede komentowal tego, bo sie nasuwaja mi same niecenzuralne slowa
pod adresem premiera, rzadu, LSD,
(piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii)
Pozdrawiam interpio

4. Data: 2002-02-01 13:42:58

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "interpio" <i...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>o ulgowych przejazdach.
>Jezeli nie ma Pani mozliwosci jej nabycia to juz jutro będzie mozna na
Dziękuję za adres.

>Nie mam przy sobie tekstu tej ustawy ale o ile pamietam znaczny stopien
>niepelnosprawnosci to dawna II grupa KIZ i w tym wypadku zadna ulga na
>przejazdy PKS sie nie nalezy.
Oj, tutaj wiem, że niestety się Pan pomylił. Dawna II grupa inwalidzka to
umiarkowany stopień niepełnosprawności....

> W przypadku calkowitej niepelnosprawnosci (dawna I grupa) nalezy sie 37 %
ulga a opiekun tej osoby ma 78% ulgi - tylko kursy normalne.
Właśnie, ma Pan rację z tymi procentami, ale całkowita niepełnosprawność nie
jest prawidłowym określeniem. Dawna I grupa inwalidzka to dzisiejszy (jak
już wspomniałam) znaczny stopień niepełnosprawności lub całkowita
niezdolność do pracy i samodzielnej egzystencji. Bez tego dodania wyrazów"i
samodzielnej egzystnecji" wyjdzie nam dawna II grupa inwalidzka.... :-)))
Ale pamięta Pan dosyć dużo, jak na osobę, która tylko przeczytała ustawę :-)

No cóż i mnie nie wypada komentować.

Pozdrawiam i dziękuję

Katarzyna G.

Abonament RTV