Upał.

11. Data: 2017-08-01 14:24:58

Temat: Re: Upał.
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> [...]
pszy-dlugi-rekaw-i-goraca-herbata-11666

> jeszcze lepsza pita "na prikusok" ale skąd wziąć cukier w głowach?

Niektórzy mają inny problem -- skąd wziąć olej w głowach.

> Podobno cukier w kostkach to już nie to...

Podobnie woda w kolanach.

--
Jarek

12. Data: 2017-08-01 14:42:14

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W upały piję także gorącą, mocną herbatę. Świetnie działa.
> http://www.focus.pl/czlowiek/jak-przezyc-upaly-najle
pszy-dlugi-rekaw-i-goraca-herbata-11666

Nie musi być mocna, wystarczy by była gorąca.
W upał bakterie się mnożą bardzo,
więc zalejesz szklankę wżątkiem, zarazki zdehną, i
mniejsze prawdopodobieństwo sraczki częstszej w upał.

Po pszyżądzeniu herbaty można odczekać aż ostygnie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2017-08-01 15:01:25

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jarku,
Co to jest pita "na prikusok" ?
Google nie podaje objaśnienia.
Co do pity ma cukier w głowach ?

14. Data: 2017-08-01 15:36:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry pyta:

> Jarku,
> Co to jest pita "na prikusok" ?
> Google nie podaje objaśnienia.
> Co do pity ma cukier w głowach ?

To nie ja, to Stefan ma się tym raczyć. Pita ma być herbata.
A 'na prikusok' można dość swobodnie przetłumaczyć z rosyjskiego
jako 'na zakąskę'. Ta technika picia czaju polega na tym, że
kawałek cukru odrąbany z głowy trzyma się między zębami, a napar
popija się gorzki. Ja już bym nawet przełknął ten czaj na prikusok,
byle tylko miłościwie panujący powstrzymali się od wprowadzania
innych wschodnich obyczajów do naszego życia.

Jarek

--
Jest nóż z żelaza przy czarnym chlebie
Cukier dzielony na kartce

15. Data: 2017-08-01 15:42:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> [...]
> mniejsze prawdopodobieństwo sraczki częstszej w upał.
>
> Po pszyżądzeniu herbaty można odczekać aż ostygnie.

Zimna herbata???? OMG
Piję gorącą. Tylko taka dobrze gasi pragnienie.

16. Data: 2017-08-01 15:53:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

pszy-dlugi-rekaw-i-goraca-herbata-11666

> jeszcze lepsza pita "na prikusok" ale skąd wziąć cukier w głowach?

Kup tzw. cukier lodowy:
https://www.diamant.pl/cukier-kandyz-lodowy
Kiedyś kupiłam go w Makro i mam.

Wzorem ś.p. Babci MŚK piję tak czasem herbatę, bo rzeczywiście smakuje
zupełnie inaczej - to przenikanie się dopiero w ustach smaku mocnego naparu
DOBREJ herbaty (aktualnie Punjana w czerwonej torebce - mega) oraz smużek
słodyczy z wolno rozpuszczającej się bryłki cukru lodowego jest
niesamowitym wrażeniem.

> Podobno cukier w kostkach to już nie to...

Absolutnie nie to. Kostka się od razu rozpada i masz od razu jednorodny
ulepek w ustach. Cukier lodowy to jakby kostki wyrąbane z kryształu - są
całe jednorodne i przezroczyste jak kostki lodu, tylko mniejsze.

17. Data: 2017-08-01 15:54:47

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byle tylko miłościwie panujący powstrzymali się od wprowadzania
> innych wschodnich obyczajów do naszego życia.

Sorry,Nie wiem dlacego napisałem do Ciebie..chyba nieostro widzę .. Ten
upał wszystkim odbiera rozum.
Co do wschodnich obyczajów to najlepiej gdyby ich w ogóle nie było. No
może nie wszystkich .. Ten czaj na priekusok na przykład to byc może
jakiś erzatz ceremonii picia herbaty.))

18. Data: 2017-08-01 16:03:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry <t...@g...com> wrote:

> [...]
> Co do wschodnich obyczajów to najlepiej gdyby ich w ogóle nie było. No
> może nie wszystkich .. Ten czaj na priekusok na przykład to byc może

Co Ty piszesz! Polacy na Kresach tak pili niegdyś herbatę i to żaden
erzatz. To teraz są erzatze.

19. Data: 2017-08-01 16:15:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry pisze:

> Sorry,Nie wiem dlacego napisałem do Ciebie..chyba nieostro widzę ..

Ani trochę się o to nie gniewam.

> Ten upał wszystkim odbiera rozum.

Nie traćmy nadziei. Nie wszystkim.

> Co do wschodnich obyczajów to najlepiej gdyby ich w ogóle nie było.

Stanowczo protestuję! Niech one będą, ale na swoim miejscu. Złe jest
dopero wtłaczanie ich na siłę. Komuś, kto sobie tego nie życzy, kto
przywykł do innych wartości.

> No może nie wszystkich .. Ten czaj na priekusok na przykład to byc
> może jakiś erzatz ceremonii picia herbaty.))

Japońskiej ceremonii? Nie, na pewno nie. Raczej praktyczny sposób
dostosowany do lokalnych możliwości. Samowar też nie jst erzatzem,
a swoistym pomysłem. Podobnie dodawanie cytryny do naparu. Picie
herbaty w szklankach (w opozycji do filiżanek) również dzieli
herbaciany świat na Wschód i Zachód. Tych podziałów jest więcej.

Jarek

--
Dopóki ciebie, ciebie nam pić
Póty jak w niebie, jak w niebie nam żyć

20. Data: 2017-08-01 17:21:58

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Co Ty piszesz! Polacy na Kresach tak pili niegdyś herbatę i to żaden
> erzatz. To teraz są erzatze.

I znowu pudło. Nie zrozumieliśmy się. Nie wypowiadałem się na temat
jakości trunku tylko wyraziłem przkonanie że to erzatz (namiastka)
ceremonii japońskiej.

Nie wątpię że herbata pita w taki sposób ma swój zniewalający urok i
Kresowiacy ją popijają/li.

Kiszenie
Lody domowe
Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga