Prawda o choinkach

1. Data: 2001-12-03 13:32:54

Temat: Prawda o choinkach
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest z tymi chonkami? Jedni twierdza, ze to z ekologicznego punktu
widzenia naganne inni, ze pochodza z upraw, jak kazde inne warzywo, np,
rosna przy trakcjach kolejowych prowadzacych przez las a wiec i tak wyzej
rosnac by nie mogly. Dla mnie ciete choinki, to juz od dluzszego czasu,
morderstwo na zielonym istnieniu. Wielu moich znajomych kupuje choinki w
kuble a kiedy staja sie za wysokie, przesadza je do ziemi. Inni to chromola
i kupuja ciete. Robie podobnie ale zastanawiam sie czy to ma sens? Kiedys w
koncu zabraknie miejsca w ogrodzie i co wtedy? Pisze bo wlasnie stoje przed
dylematem jaka choinke kupic. Opony zimowe juz wybralem.

Irek

2. Data: 2001-12-03 13:59:47

Temat: Odp: Prawda o choinkach
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci
> Jak to jest z tymi chonkami? Kiedys w
> koncu zabraknie miejsca w ogrodzie i co wtedy? Pisze bo wlasnie stoje
przed
> dylematem jaka choinke kupic. Opony zimowe juz wybralem.

A czy w ogóle musi byc choinka? Ja np. bardzo lubie i staram sie
popularyzac stroiki swiateczne, na kóre te pare galazek zawsze mozna obciac
w ogrodzie. W lampki stroi sie cos rosnacego od lat. No, ale faktem jest, ze
podlazniczka to wynalazek polski, a choinka - niemiecki:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-12-03 14:58:48

Temat: Re: Prawda o choinkach
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
ze
> podlazniczka to wynalazek polski, a choinka - niemiecki:)

"Cicha noc" tez. Ale malo kto zdaje sobie z tego sprawe. U mnie w domu mamy
i to i to. A Uta zapalila wczoraj w pierwsza niedziele adwentu pierwsza
swiece. I do wczoraj oficjalnie Niemcy zaczeli swietowac.

Irek

4. Data: 2001-12-03 16:14:20

Od: Grzegorz Sapijaszko <s...@l...immt.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> writes:

> Jak to jest z tymi chonkami?

Wiesz, dla mnie sztuczna choinka to nie choinka. Jak nie pachnie, nie
kłuje, nie obsypuje się -- to jakiś substytut, a nie choinka. U nas w
domu zawsze była ,,prawdziwa'' -- cięta.

W tym roku będzie w doniczce -- nareszcie mamy gdzie posadzić --
wczesną wiosną pójdzie do ziemi.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Arkady, co mieszkał pod Górą,
Lubił obcować z kulturą,

5. Data: 2001-12-03 20:30:40

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci
> przed
>
> A czy w ogóle musi byc choinka?

Musi ;-)))

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

6. Data: 2001-12-03 22:00:01

Od: "alleingaenger" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tym roku będzie w doniczce -- nareszcie mamy gdzie posadzić --
> wczesną wiosną pójdzie do ziemi.

Właśnie ! (Cześć Grupie !). Do tej pory (od 4 lat, gdy znowu zacząłem się w
to bawić) stosowałem stroik - to znaczy pęk gałązek świerkowych i sosnowych,
na tym TRZY lustrzane bombki i 12 kolorowych LED-ów (diod świecących).
Gałązki w słoju, z uzupełnianą pieczołowicie wodą (jeśli zapomni się dolać,
to kiszka - wyschnie błyskawicznie...). Efekt i zapach jest. Aha ! I jeszcze
na suficie mam dwa reflektory - czerwony i fioletowy, które podświetlają
całość z góry. Zero kosztów - efekt fantastyczny.
Ale tą razą chcem mieć chuinkem. Prawdziwom. Małom. W kuble właśnie. I tu
problemma ogromniasta jezd. Bo chuinka takowa przeca już ŚPI se w
najlepsze... I powinna przebywać w ZIMNIE, czy wręcz na mrozie... A ja bym
chciałem mieć toto aż do wiosny (jak dotąd, ostatnio rozebrałem mój stroik
dopiero po Wielkanocy w tym roku (:-)). I jeszcze ekstremalnie się nie sypał
(:-)) ). W domu. W pokoju. Gdzie ciopło i suchawo (nawilżam atmosferę
akwarium dekoracyjnym, gdzie non-stop chodzi filtr i napowietrzanie, choć w
wodzie nie ma nawet flory bakteryjnej - tylko martwa natura (:-)) ). Na mój
chłopski rozum - choinka nawet w kuble ZDECHNIE w takich nieludzkich dla
niej o tej porze roku warunkach (:-((...Ovudzi się i...zgłupieje... Co z
tego, że będę ją podlewał ?... Zdechnie i tak sromotnie i nie doczeka wiosny
(:-((... Co Szanowni Grupowicze na to ?...

Serrdeczne pozdrówki, miro.

7. Data: 2001-12-03 22:02:45

Temat: Ups ! (:-))
Od: "miro" <m...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomydlili mi siem konta ! (:-)).
Jestem "miro" of course !...(:-))

8. Data: 2001-12-03 22:17:45

Temat: Re: Ups ! (:-))
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik miro <m...@w...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ugsu6$suj$...@n...tpi.pl...
> Pomydlili mi siem konta ! (:-)).
> Jestem "miro" of course !...(:-))
I tak nie miałem żadnych wątpliwości kto to napisał. ;-)))
pozdr. Jerzy
PS
"miro" jest jeden.

9. Data: 2001-12-03 22:44:14

Od: Iwona Sapijaszko <i...@w...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem "miro" of course !...(:-))
> I tak nie miałem żadnych wątpliwości kto to napisał. ;-)))
> pozdr. Jerzy
> PS
> "miro" jest jeden.
a gdzie odpowiedź? też jestem zainteresowana

pozdrawiam
Iwona

10. Data: 2001-12-04 03:19:16

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> wrote in message
> [...]
> koncu zabraknie miejsca w ogrodzie i co wtedy? Pisze bo wlasnie stoje przed
> dylematem jaka choinke kupic. Opony zimowe juz wybralem.

Nie kupowac zadnej. Okrecic swiatelkami taka, co rosnie przed domem
i cieszyc sie nia. A propos, czy takie swiatelka (male) moga cos jej zlego
zrobic? Nie rozgrzewaja sie znaczaco.

Pozdrowienia,
Michal

--