Usuwanie alkoholu z organizmu

1. Data: 2005-12-01 13:07:34

Temat: Usuwanie alkoholu z organizmu
Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Celowo pisze usuwanie, bo interesuje mnie zmniejszenie zawartości alkoholu
we krwi a nie leczenie kaza czy podobne.

Już dwa razy zdarzyło mi się, że musiałem jechać samochodem (prowadzić) 5-6
godzin po wypiciu pół butelki wina. Teoretycznie jest to w granicach końca
obecności alkocholu we krwi, ale nie za bardzo mam czym to zbadać. Stąd
pytanie:

Jak przyspieszyć wydalanie alkoholu z organizmu - czy picie dużej ilości
wody i siusianie pomaga (ile alkoholu wydalamy z moczem, pomińmy kwestię
ubytku elektrolitów itp)? Ile trzeba wypić (na wagę ciała), żeby zmniejszyć
zawartość o 0.1 promila. Czy spożywanie cukru pomaga na przyspieszenie
metabolizmu? I znów ile na wagę na 0.1 promila (i w jakim czasie). Cos
jeszcze da się zrobić?

Marek

2. Data: 2005-12-01 13:13:01

Temat: Re: Usuwanie alkoholu z organizmu
Od: "ekki" <e...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> napisał w
wiadomości news:dmmsin$2i79$1@news2.ipartners.pl...

3. Data: 2005-12-01 13:51:33

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Wierzbicki napisał(a):

> Już dwa razy zdarzyło mi się, że musiałem jechać samochodem (prowadzić)
> 5-6 godzin po wypiciu pół butelki wina. Teoretycznie jest to w granicach
> końca obecności alkocholu we krwi, ale nie za bardzo mam czym to zbadać.

hm.. zawsze myślałam, ze alk utrzymuje się w organizmie nawet do 24
godzin...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

4. Data: 2005-12-01 13:55:58

Od: "colargol" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hm.. zawsze myślałam, ze alk utrzymuje się w organizmie nawet do 24
> godzin...

wiesz to zalezy ile sie wypije - czasami to moze byc i pow 24 godz..

pozdr
marcin

5. Data: 2005-12-01 14:00:09

Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hm.. zawsze myślałam, ze alk utrzymuje się
> w organizmie nawet do 24 godzin...

Mogę się mylić, ale chyba to zależy od generalnie od ilości alkoholu oraz
wagi i płci opitego delikwenta (oraz innych czynników). Gdzieś czytałem o
około 1 gramie czystego alkocholu na 10 kg zywej wagi na godzinę (szybkość
spalania).

I pytanie dotyczy jak przyspieszyć wydalanie lub spalanie

Marek

6. Data: 2005-12-01 16:05:45

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawartość o 0.1 promila. Czy spożywanie cukru pomaga na przyspieszenie
> metabolizmu? I znów ile na wagę na 0.1 promila (i w jakim czasie). Cos

Według obecnej wiedzy nauki (jestem akurat w temacie, bo mam cwiczenia z
toksykologii) nie ma skutecznej metody przyspieszenia eliminacji alkoholu z
krwii obwodowej.

Etanol nie jest eliminowany przez mocz, tylko przez jego metabolizm w
wątrobie przez enzym dehydrogenazy alkoholowej (oraz niewiele przez kaskadę
enzymów związanych z cytochromem P450). Jest to osobniczo specyficzne, jak
szybko ktoś zmetabolizuje etanol. Jedyna sprawdzona metoda to "trening",
czyli regularne picie.

K.

7. Data: 2005-12-05 09:06:54

Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Etanol nie jest eliminowany przez mocz,
> tylko przez jego metabolizm w
> wątrobie przez enzym dehydrogenazy alkoholowej

O to mnie ździwiło - zawsze myslałem, że choć trochę tego alkoholu jest w
moczu. Co do enzymu - ciekaw jestem, czy jakaś firma już pracuje nad
tabletkami na przyspieszanie trawienia alkoholu. Wiesz jaki byłby popyt?

> Jest to osobniczo specyficzne, jak
> szybko ktoś zmetabolizuje etanol.
> Jedyna sprawdzona metoda to "trening",
> czyli regularne picie.

Żartujesz czy mówisz poważnie? Rozumiem, że ten trening to tylko do pewnego
stopnia? Były prowadzone jakieś badania?

Marek

8. Data: 2005-12-05 09:34:25

Od: "Neo" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wagi i płci opitego delikwenta (oraz innych czynników

Od płci?? Na ile??

9. Data: 2005-12-05 16:20:36

Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od płci?? Na ile??

ano na tyle, że kobieta o tej samej wadze co facet ma mniej krwi. Nie wiem
dokładnie ile, bo w medycynie nie stosuje sie normalnych wzorów, które
pozwoliłyby sobie coś (choćby statystycznie) policzyć

Marek

10. Data: 2005-12-05 18:43:00

Temat: Odp: Usuwanie alkoholu z organizmu
Od: "nasze zdrowie" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Metabolizm alkoholu przyspiesza kwas bursztynowy - tabletki Jantavit ze
Wschodu. Polecam.NLZ
Użytkownik Marek Wierzbicki <m...@a...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:dn0vve$1mj6$...@n...ipartners.pl...

Świnka sczepionka????