W jakiej minimalnej odległości od ściany sadzić można sosny ?

1. Data: 2010-04-27 06:18:32

Temat: W jakiej minimalnej odległości od ściany sadzić można sosny ?
Od: "marek" <m...@m...ma> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jaka jest minimalna odległość sadzenia od ściany sosny czarnej i sosny
pospolitej tak aby korzenie nie niszczyły fundamentu?

Pozdrawiam

Marek

2. Data: 2010-04-27 07:52:48

Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marek" <m...@m...ma> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jaka jest minimalna odległość sadzenia od ściany sosny czarnej i sosny
> pospolitej tak aby korzenie nie niszczyły fundamentu?

Są dokładne przepisy dotyczące sadzenia drzew i krzewów przy budynkach
jeszcz z lat 60. ale obowiązujące.

Krzewy - 3,5 m
drzewa - 6 m, ale tego ostatniego nie jestem pewien

Marek

3. Data: 2010-04-27 17:20:26

Od: "Jan P. Ciecinski" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

marek pisze:
> Witam
>
> Jaka jest minimalna odległość sadzenia od ściany sosny czarnej i sosny
> pospolitej tak aby korzenie nie niszczyły fundamentu?

Witam!
Po dużej suszy w Anglii wprowadzono normę 12,5m. Źródła niestety nie
pamiętam.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

4. Data: 2010-04-27 20:55:17

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzenie sosny nie powinny fundamentowi nic zrobić, gorzej z koroną, która
sie rozrośnie i będzie szorować po ścianach, rynnach i dachu.
Ja posadziłem sosenkę 4 m od domu i teraz niszczy mi rynny, rysuje ściany a
wyciąc nie mogę bez pozwolenia, a zresztą szkoda mi drzewa, bo ładne.
Jacek

5. Data: 2010-04-28 03:03:21

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ja posadziłem sosenkę 4 m od domu i teraz niszczy mi rynny, rysuje ściany
> a wyciąc nie mogę bez pozwolenia, a zresztą szkoda mi drzewa, bo ładne.

Przy cięciu pielęgnacyjnym możesz zmniejszyć drzewo o 30% bez zezwolenia.

Pzdrawiam przepisowo
skryba

6. Data: 2010-04-28 04:21:50

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, tylko, jak tam wylezę? ;-)
Ostatnio, jak wychodziłem na szarą renetę (znacznie niższą i łatwiejszą) to
założyłem 2 pary pampersów i ledwo-ledwo mi się udało.
Jacek

Orzech włoski
rozmnozenie leszczyny
ligustrowe parapetie