W sprawie pisowni

1. Data: 2005-04-15 12:59:50

Temat: W sprawie pisowni
Od: "magdalencja" <a...@n...forum> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj pomeczylam google w temacie lilii [podziekowania dla Mirzana:-)]
szukajac "jak gleboko wsadzic lilie".
Nie znalazlam nic konkretnego ale mam takie spostrzezenie.
Kiedys [podobno] pisano na newsach bez polskich ogonkow, teraz ludzie pisza
dwojako: jedni tak, inni bez, a inni mieszaja. O ile mi nie przeszkadza jak
ktos pisze [ja i tak malo kiedy widze krzaki, z wyjatkiem tych w
ogrodzie;-)] o tyle problem zaczyna sie w momencie szukania czegos po
googlach, gdzie najbardziej pasujaca fraza moze byc napisana na 10 sposobow
z powodu uzycia lub nie polskich ogonkow.
W tym momencie szukajacemu opadaja rece i musi pytac na grupie;-)
Jakie sa Wasze obserwacje? [bo moze sie czepiam szczegolow;-)))]
pozdrawiam
mag

2. Data: 2005-04-15 18:13:32

Temat: Re: W sprawie pisowni
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tym momencie szukajacemu opadaja rece i musi pytac na grupie;-)
> Jakie sa Wasze obserwacje? [bo moze sie czepiam szczegolow;-)))]
> pozdrawiam
> mag

Do szukania tematu liliowego nie potrzebujesz polskich znaków,
wpisz nazwę gatunku lilii , na przykład Lilium martagon.
Wyskoczy wiele adresów z różnymi liliami.Możesz wpisać lilies,
znajdziesz odmiany.
Wpisując lilia albo róża znajdziesz wiele kwiaciarni i agencji
tow.o takiej nazwie, dopiero później kwiaty.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2005-04-15 20:06:53

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"magdalencja" <a...@n...forum> wrote:

> Jakie sa Wasze obserwacje? [bo moze sie czepiam szczegolow;-)))]

Odnośnie pisania?
Nie po to język polski ewoluował tak a nie inaczej, i nie po to mędrcy
od Sieci przewidzieli możliwość kodowania polskich znaków, bym miał
ich nie używać.
Rozumiem Magdalenę, Michała, Irka, którym poniekąd używany system tego
nie umożliwia.. Ale dlaczego ja miałbym się ograniczać?

Odnośnie wyszukiwania?
jeśli chodzi o rośliny, głównie po nazwach łacińskich. I nie jest to
jakikolwiek snobizm, jakoś tak się w świecie przyjęło używać łaciny do
tego celu. Ponadto strony po angielsku/niemiecku/lub w innym,
sensownym języku (nie, węgierski nie jest w tym przypadku
,,sensowny''), a nie tylko polskie.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Byków już nie ma w Bykowie
Nie ma więc kto ulżyć krowie.

4. Data: 2005-04-15 20:47:34

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> Rozumiem Magdalenę, Michała, Irka, którym poniekąd używany system tego
> nie umożliwia..

(...)

Nie ma takiego systemu. Im się nie chce najwyraźniej ;-)

--
richo

5. Data: 2005-04-16 02:53:06

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

richo nazca wrote:

> Nie ma takiego systemu. Im się nie chce najwyraźniej ;-)

Chodzi o to, ze piszac na codzien bez ogonkow trudno jest
przestawic sie na ogonki w celu napisania paru postow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2005-04-16 17:15:46

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Rozumiem Magdalenę, Michała, Irka, którym poniekąd używany system tego
> nie umożliwia.. Ale dlaczego ja miałbym się ograniczać?

Ja nawet nie potrafię nie_pisać_polskich_liter, a jak muszę to bardzo
się męczę opuszczając prawy Alt.

> jeśli chodzi o rośliny, głównie po nazwach łacińskich. I nie jest to
> jakikolwiek snobizm, jakoś tak się w świecie przyjęło używać łaciny do
> tego celu.

Bo to jest język uniwersalny przy roślinach. W różnych językach nazwy
różnie brzmią lub inaczej się je pisze ale po łacinie zawsze dojdziesz czego
szukasz :-)

Serdecznie Miłka

7. Data: 2005-04-16 17:38:16

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Bo to jest język uniwersalny przy roślinach. W różnych językach nazwy
> różnie brzmią lub inaczej się je pisze ale po łacinie zawsze dojdziesz czego
> szukasz :-)

Pod warunkiem, ze nazwa jest napisana, a nie wypowiedziana.
Jak Amerykaninowi w rozmowie wspomnisz o gatunku Pinus,
wymawiajac to slowo z polska, to zrozumie cos zupelnie innego :-)

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2005-04-16 18:50:25

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

magdalencja napisał(a):
> [...]
> z powodu uzycia lub nie polskich ogonkow.
> W tym momencie szukajacemu opadaja rece i musi pytac na grupie;-)

Witam!
Najlepiej szukaj otwierając "http://www.google.com/" po angielsku.
Wydaje mi się, że lepiej szuka, tolerując ewentualne błędy.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

9. Data: 2005-04-18 10:01:05

Od: "magdalencja" <a...@n...forum> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" napisał w wiadomości

> Pod warunkiem, ze nazwa jest napisana, a nie wypowiedziana.
> Jak Amerykaninowi w rozmowie wspomnisz o gatunku Pinus,
> wymawiajac to slowo z polska, to zrozumie cos zupelnie innego :-)

O to też może być mylące;-)

Tak ogólnie się tu podepnę. Nie chodziło mi o szukanie roślin po nazwach.
Jeśli znam nazwę dokładnie to szukam, jeśli znam nazwę łacińską to też. Jak
już zabłądzę to pytam. Miałam na myśli szukanie [na grupie, nie stronach] po
frazach takich jak zapytania na grupie przy jakimś problemie, np.:
"głębokość" czy "glebokosc" czy "glebokość" gdzie szczegółowa nazwa rośliny
nie jest aż tak ważna. Wyszłam z założenia, że ktoś pewnie mógł mieć
wcześniej podobne do mojego pytanie co do rośliny lub postępowania i mógł je
zadać w dość przewidywalnej formie a ja zamiast pytać po raz n-ty to sobie
poszukam odpowiedzi, a później ewentualnie zapytam o więcej:-)
pozdrawiam różowo
magda z nową magnolią :-)

ficus benjamina
zwalczanie kretów