W sprawie raportu na temat przestrzegania praw zapisanych w Karcie Praw Osób Niepełnosprawnych

1. Data: 2000-06-04 15:12:15

Temat: W sprawie raportu na temat przestrzegania praw zapisanych w Karcie Praw Osób Niepełnosprawnych
Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sprawie przygotowywanego raportu o przestrzeganiu
zapisów Karty Praw Osób Niepełnosprawnych chcę
zasygnalizować moim zdaniem jeden z najbardziej
ważkich problemów.
Sprawa dotyczy złego zjawiska.

Obecnie Osoby Niepełnosprawne ubiegają się
o pomoc, o świadczenia które przyznają różne
organy i instytucje. Przybiera to postać konkurencji
kto dotrze szybciej do informacji, szybciej zgromadzi
potrzebne dokumenty, dane,lepiej potrafi uzasadnić
swój wniosek, zna kruczki i osoby przyznające
środki ten otrzyma pomoc - odpowiednie świadczenie.

Zupełnie zanika rola pomocy i świadczeń dla ON
mających wyrównać szanse z innymi (pełnosprawnymi).

Taki stan rzeczy przy naturalnych ograniczeniach
środków pomocowych powoduje negatywne zjawiska.
Pomoc (świadczenia) trafia w większości do ON
najsilniejszych, przedsiębiorczych mieszkających
w dużych miastach. Ograniczeniu ulega pomoc dla
ON najbardziej jej potrzebujących, nie mających
tyle sił by się o nią ubiegać albo złożyć wnioski
w odpowiednim czasie, nie mających odpowiedniej
wiedzy (w tym znajomości prawa).
Powoduje źle rozumiane zawody na pewno nie sportowe.

Na dodatek w społeczeństwie powstaje
fałszywy obraz ze ta pomoc jest czymś
dodatkowym, jakąś premią, zapomogą.
Nie widzi się roli wyrównywania szans
(bo rola ta zanika).

Zupełnie dodatkowo chcę zgłosić jeszcze
jedną uwagę nie mającą merytorycznie
dużo wspólnego z przygotowywanym
raportem ale mogącą usprawnić pomoc
Biura Pełnomocnika Rządu d/s ON
pomoc wszystkim Niepełnosprawnym.

Źle jest gdy tak ważny dla ON urząd
ma tylko dwa ogólnie dostępne adresy
poczty elektronicznej to jest :
M...@m...gov.pl oraz
sejmowy adres e-poczty pani Staręgi-Piasek.
Realizując zadania w zakresie niwelowania
barier w komunikowaniu się dobrze jest
znać i stosować narzędzia temu służące.
Praca Waszego urzędu bardziej była by
widoczna i skuteczna gdyby prowadzono
monitoring Usenetu, choć by tylko grupy
dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi.
Trafiają tam z dużym wyprzedzeniem
sygnały o problemach które i tak w
przyszłości będzie musiał rozwiązywać
Pełnomocnik Rządu d/s ON.

Z należnymi wyrazami szacunku

Marian Landowski
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl

2. Data: 2000-06-20 12:04:58

Od: "BogdanG" <g...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam bardzo serdecznie!

Jestem "nowy" na GRUPIE (lub prawie nowy).
Chciałem napisać o przestrzeganiu praw ON. A kto je przestrzega, chyba sami
niepełnosprawni. Jestem po złamaniu kręgosłupa, na pierwszej grupie
inwalidzkiej, prawie osiem lat po wypadku, porażenie kończyn dolnych, stan
neurologicznie jest ustalony. Tymczasem lekarze orzecznicy ZUS dają takim
jak ja rentę na czas określony. Powiedźcie na co oni liczą, że stanie się
cudowna rzecz czy zdarzenie i zacznę czy zaczniemy chodzić(na marginesie -
chciałbym tego bardzo i myślę , że wszyscy po złamaniu kręgosłupa by tego
chcieli). Po tak długim czasie może być tylko gorzej nie lepiej. Tymczasem
brak "grupy" na stałe znacznie utrudnia życie, zniżki na telefon komórkowy w
Idea Centertel nie mogę dostać bo nie mam grupy na stałe, konta (karty
kredytowej) w Banku Śląskim nie mogę dostać bo nie mam grupy na stałe,
pieniędzy na dofinansowanie usunięcia barier architektonicznych w swoim
mieszkaniu nie dostałem bo nie mam grupy na stałe (jak załatwiałem wniosek
nie było o tym mowy) tłumaczą się PCPR-y, że takie dostali wytyczne.
Pieniędzy na usuniecie barier w komunikowaniu się także nie, bo nie dostali
wystarczającej ilości pieniędzy (pomimo, że sami się przyznali, że byłem
jedyną osobą która składała taki wniosek).Pytam w PCPR czy
przeprowadziliście jakieś badania w powiecie odnośnie skali potrzeb(aby
wiedzieć na przyszłość ile pieniędzy potrzeba, ile jest osób
niepełnosprawnych i jaka jest to niepełnosprawność, jak do nich dotrzeć,
jakie maja problemy) odpowiedzieli mi , że nikt przeprowadzenia tego nie
zlecił a zresztą nie ma na to pieniędzy. W tej sytuacji widzę to czarno,
sytuacja braku pieniędzy w PCPR-ach na pewno się będzie powtarzać w latach
następnych. Myślę że to jest właśnie naruszenie praw osób niepełnosprawnych,
nie wyrównywanie szans, odcinanie dostępu do informacji, ignorowanie tych
osób. Bo jak można inaczej nazwać umiejscowienie PCPR-u (już drugi raz w
ciągu 2 lat) w miejscach niedostępnych dla osób niepełnosprawnych ruchowo,
gdzie są schody (nawet bez poręczy).Przypadków łamania praw ON (takich
codziennych, z życia wziętych nie kryminalnych)można by było wyliczyć więcej
ale obawiam się, że napisałbym książkę. Już tak chyba przesadziłem za co
przepraszam, w przyszłości będę pisał mniej.

--
Pozdrowienia BogdanG
Użytkownik Marian L <m...@e...bielsko.pl> w wiadomości do

3. Data: 2000-06-20 21:07:54

Temat: Re: W sprawie raportu na temat przestrzegania praw zapisanych w Karcie
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

BogdanG napisał(a):

> [...]
> ale obawiam się, że napisałbym książkę. Już tak chyba przesadziłem za co
> przepraszam, w przyszłości będę pisał mniej.

ciach()
No bo widzisz, bo z ZUS'ie są chyba bardzo wierzący udzie i czekają na
cud. Tylko dlaczego naszym kosztem :O(

Jacek Kruszniewski

4. Data: 2000-06-23 06:04:28

Od: Krzysztof Szarner <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BogdanG wrote:

> [...]
> neurologicznie jest ustalony. Tymczasem lekarze orzecznicy ZUS dają takim

Bogdan! jeszcze nie dostales stalej renty? a starales sie o to jakos
ponad liczenie na laskowosc ZUS? fajnie by bylo gdyby ci sami dali,
ale doswiadczenie uczy ze rzadko sami cos daja...
nawet teraz mozesz wystapic o orzeczenie stalej renty! masz z tego
powodu klopoty (utracone mozliwosci) a taka renta IMHO Ci sie nalezy

> Bo jak można inaczej nazwać umiejscowienie PCPR-u (już drugi raz w
> ciągu 2 lat) w miejscach niedostępnych dla osób niepełnosprawnych ruchowo,
> gdzie są schody (nawet bez poręczy).

Trzeba walczyc o zmiane! W Tychach zrobili w miejscu dostepnym, czemu
w Laziskach nie moga?

balon

PS bedziesz kiedys w Tychach?

Strona SamiSobie - list na grupe
Dostosowywanie komputerow do potrzeb osob niepelnosprawnych...
Szukam Kontaktu
Szukam ogrodnika /Zielona Góra
Drogowskaz-dofinansowani e zakupu komputera