WIEDZA a "wiedza"

1. Data: 2005-01-20 07:30:10

Temat: WIEDZA a "wiedza"
Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.matematyka,pl.
sci.psychologia

"wiedza" oparta na założeniach -- JEST FIKCJĄ
WIEDZA oparta na PEWNIKACH i konkretach -- JEST NAUKĄ
dziękuję
REdaktor Edward Robak
PS. Achilles dogonił żółwia a więc pokonał nieskończoność. :)

FUT: pl.sci.filozofia

1. Data: 2005-01-20 08:04:20

Temat: Re: WIEDZA a "wiedza"
Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak" <k...@f...polbox.pl> wrote in message
> pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.matematyka,pl.
sci.psychologia

> "wiedza" oparta na założeniach -- JEST FIKCJĄ
> WIEDZA oparta na PEWNIKACH i konkretach -- JEST NAUKĄ

Hmm, ciekawe założenie...

1. Data: 2005-01-20 08:12:44

Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AW" <o...@h...com>
m...
> "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>
sci.psychologia

> Hmm, ciekawe założenie...

To nie założenie. To PEWNIK.
Myślę i potrafię wyjaśnić o czym myślę
więc jestem Człowiekiem. [ksRobak]
porównaj:
gdy siła wytrąci z równowagi martwy przedmiot
to przedmiot się WYWALI.
gdy siła (np. wiatr) będzie oddziaływać na stojącą na jednej
nodze "żywą" czaplę to czapla się NIE_WYWALI bo jest "żywa"
(posiada orientację przestrzenną i możliwość utrzymywania
się w pionie - z czego korzysta)
REdaktor Edward Robak
--
trawa się wiatru nie boi - badyl pęka ;)

1. Data: 2005-01-20 09:04:36

Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> "AW" <o...@h...com>
> [...]

Nieprawda. Pewnik i konkret to odczucie/doznanie. Myśl zaś to INERPRETACJA
doznania i jako taka opiera sie na ZAŁOŻENIACH. W zależności od wstępnych
założeń, konktetne doznania (fakty) mągą mieć przypisane rozbieżne
interpretacje. Dlatego MYŚLI są względne. (przeczytaj dwukrotnie)

> [...]
> REdaktor Edward Robak
> --
> trawa się wiatru nie boi - badyl pęka ;)

Wprost uwielbiam Twoje opowiastki o zwierzątkach. Są wręcz urocze. (-:

1. Data: 2005-01-20 09:51:01

Od: " Strus'o>" <s...@n...widze.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak"

> [...]

> dziękuję
> REdaktor Edward Robak
> PS. Achilles dogonił żółwia a więc pokonał nieskończoność. :)

A czy możesz podać przykład "założenia-fikcji"
oraz przykład jakiegoś "pewnika" ?

(* ^.^
^v^ ^v^
--
Dobro = zło

1. Data: 2005-01-20 10:12:52

Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Strus'o>"
> "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

> A czy możesz podać przykład "założenia-fikcji"
> [...]

Z przyjemnością.
"założenie-fikcja"
^v^ w rzeczywistości PUNKT nie istnieje ^v^
"pewnik"
^.^ JA + NIE_JA = WSZYSTKO ^.^
REdaktor Edward Robak

1. Data: 2005-01-20 10:17:14

Od: " Strus',o>" <s...@n...widze.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak"

> Z przyjemnością.
> "założenie-fikcja"
> ^v^ w rzeczywistości PUNKT nie istnieje ^v^ *[1]
> "pewnik"
> ^.^ JA + NIE_JA = WSZYSTKO ^.^ *[2]
> REdaktor Edward Robak

[1] Moim zdaniem to pewnik

[2] Zgoda, to jest pewnik.

Pozdrawiam
Struś,o>

(* ^.^
^v^ ^v^
--
Dzień = noc ?

1. Data: 2005-01-20 10:36:57

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ksRobak napisał:

> pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.matematyka,pl.
sci.psychologia

> "wiedza" oparta na założeniach -- JEST FIKCJĄ
> WIEDZA oparta na PEWNIKACH i konkretach -- JEST NAUKĄ

Pewnik dla człowieka to to że coś czuje. To jest jedyny rozsądny pewnik
- odczuwam świat. Drugi to opis jak odczuwa.
Pewnik więc też rozciąga się na jego pomiary świata.
Pewnikiem może być - wiem, że zobaczyłem na wskaźniku pamiar.

Natomiast interpretacja pomiarów, połączenie go w logiczną teorię skąd
się taki pomiar wział to jest już filozofia. Jeśli ta filozofia daje nam
zależności abstrakcyjnych zmiennych, które oddają w przybliżeniu
zaobserwowane zależności naszych pomiarów to jest to MODEL. I tak
wygląda tworzenie nauki.

1. Data: 2005-01-20 11:52:48

Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AW" <o...@h...com>
> [...]

> doznania (fakty) mągą mieć przypisane rozbieżne interpretacje.
> Dlatego MYŚLI są względne. (przeczytaj dwukrotnie)

OK. przeczytałem dwukrotnie więc jestem grzeczny ;)
(ale zrobiłem to z ciekawości, czy coś się zmieni - bez zmian ;) )
Twoje rozumowanie Przyjacielu opiera się na przestrzeni zdarzeń
czyli wyobraźni. Rozumiem z tego co napisałeś, że świadomy
podmiot JA przechwytuje informację pochodzącą od NIE_JA
jako "konkret - odczucie/doznanie" które to odczucie/doznanie
jest jego subiektywną WIEDZĄ o zewnątrzu NIE_JA.
Jeśli chce te odczucia/doznania opisać to używa słów które
są INTERPRETACJĄ faktu, że JA coś tam odczuło (zmiana stanu).
Jeśli odczuciu/doznaniu potrafisz nadać desygnat to to
odczucie/doznanie będzie NAUKĄ o NIE_JA
Jeśli odczuciu/doznaniu NIE potrafisz nadać desygnatu to będzie
ono FIKCJĄ
np. słowo krasnoludek które teraz czytasz jest odczuciem/doznaniem
ale będzie tak długo FIKCJĄ aż uda Ci się znaleźć desygnat
w postaci obrazka w książeczce z obrazkami lub prawdziwego
krasnoludka który sika do mleka żeby skwaśniało. :-)
REdaktor Edward Robak

1. Data: 2005-01-20 12:40:09

Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Strus',o>"
> "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

> [1] Moim zdaniem to pewnik
>
> [2] Zgoda, to jest pewnik.
>
> Pozdrawiam
> Struś,o>
>
> (* ^.^
> ^v^ ^v^
> --
> Dzień = noc ?

Nie może być pewnikiem sprzeczne z rzeczywistością "założenie-fikcja"
Jeśli istnieje taki PUNKT we wnętrzu Ziemi w którym nie występuje
grawitacja bowiem wszelkie siły oddziaływujące w tym fragmencie
przestrzeni są symetryczne (znoszą się) to "założenie-fikcja"
że taki PUNKT nie istnieje przeczy empirii - wszak PION wyznacza
azymut tego punktu. Środek ciężkości Ziemi JEST i jest to PUNKT.
REdaktor Edward Robak
PS. cieszę się, że zrozumiałeś czym jest własne JA. :-)

zywy-martwy kot w pudle
a jak wiele daja 'emotikonki' ;]
komunikowanie sie w grupie
Psycholog w poznaniu.