WYJAŚNIENIA CO DO ZAMIESZCZANYCH TEKSTÓW

1. Data: 2002-05-05 00:35:41

Temat: WYJAŚNIENIA CO DO ZAMIESZCZANYCH TEKSTÓW
Od: "kasia Rudzinska" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich !
Pragnę wyjaśnić nieco moje zaistnienie takie a nie inne na listach o
tematyce : Edukacja.
Przepraszam również tych, którym sprawiłam kłopot, naciągając może kogoś
niewprawnego (jak ja) w internecie, na koszty odbioru nieinteresujących go,
dłuższych tekstów.
Przepraszam też, że dopiero teraz piszę, ale 1.nie codzień mam czas
przysiąść do komputera, a szczególnie do list dyskus.- to zabiera jednak
b.dużo czasu (przynajmniej mi) i kończy siedzeniem po nocach, z czym próbuję
walczyć, bo mi nie służy; 2. najpierw staram się odpisywać na listy
prywatne; 3. ostatnio miałam dużo innych spraw.

Udało mi się znaleźć i przeczytać parę reakcji na forum na zamieszczane
przeze mnie teksty, niektórzy pisali też do mnie prywatnie.
Widzę z nich, że raczej nietrafnie jednak wybrałam formę i miejsce.
Jakie są tego przyczyny:
1. Internet mam od niedawna i to dość specyficzny - stałe łącze, ale bez
adresu id (chyba tak się to nazywa), tzn. połączenie jest wybierane
automatycznie,tak, że jestem "skazana" na przydzielony przez kablówkę UPC
adres mailowy z hasłem, który obsługuje Windowsowy program pocztowy:
Outlook. Inne, własne adresy mogę zakładać na stronach portali internetowych
Onet, Wp, itd., ale nie mam wtedy obsługi pocztowej jaką daje Outlook, czyli
rozdział pomiędzy zwykłą pocztą a grupami dyskusyjnymi, które mogę
sczytywać, odbierać kiedy w nie wejdę, wybrawszy z listy tych
ogólnodostępnych i wyszukiwanych automatycznie przez serwer chello - nie
zawala mi to skrzynki i jest jak, np. przeglądanie wybranej w danej chwili
gazety, którą jednocześnie można współtworzyć.
Z takiej więc perspektywy patrzyłam na te ogólnodostępne listy.
2. Dowiedziałam się o forum takich list niedawno w kontekście rozmowy ze
znajomą na temat chęci dzielenia się różnymi istotnymi wg mnie kwestiami
ogólnie mówiąc społeczno-moralnymi. Rozmawiałyśmy akurat o problemie pisania
za kogoś wszelkiego rodzaju prac : od wypracowań w liceum aż po doktoraty
(!?), na zlecenie za pieniądze oferowane w sposób najzupełniej jawny - o
zgrozo ! - np. w Onecie po wypisaniu odpow. hasła znalazłam ponad sto
adresów osób prywatnych, a nawet "firm" oferujących tego rodzaju usługi,
czasem nawet zamieszczające na swoich stronach cennik oraz gotowe prace do
wyboru dla chętnych.
Widok tego wszystkiego bardzo mnie poruszył, negatywnie oczywiście. Spytałam
samą siebie: a gdzie się podziały wartości ? - I to gdzie, w dziedzinie
nauki, także w środowisku nauczycielskim, ludzi wykształconych, którzy
powinni być ostoją ogólnie pojętego przekazu kulturowego, a więc w tym
wartości, na których każda wysoko rozwinięta kultura się opiera ?
Napisałam o tym krótka refleksję do jednego z oferodawców, z kt.
korespondowałam i jeszcze do zamkniętego grona osób.
Komuś z rodziny znalazłam też w internecie b. dużo materiałów na temat
prawdy o Jedwabnem i też chciałam sie podzielić tą kwestią z innymi.
[Wyjaśnię przy okazji, że należę do osób czczących ideały naszych ojców:
Bóg-Honor-Ojczyzna. Moi dziadkowie po matce byli przedwojennymi harcerzami i
potem w AK, po ojcu - dziadek zginął w Katyniu, a babcia ukrywała Żydów w
swym mieszkaniu w Śródmieściu.]
O swoich chęciach i zgrozie co do stopnia demoralizacji naszego
społeczeństwa powiedziałam w nadmienionej wyżej rozmowie i przysłuchująca
się nam znajoma znajomej podpowiedziała, że do tego celu najlepsze byłyby
właśnie listy dyskusyjne: historyczne, polityczne czy jeszcze inne i że
przyniesie mi adres do takich stron. Adres dostałam na stronę Forum List
Dyskusyjnych. Ale okazało się, że gdy założyłam tam subskrypcje na wybrane
przez siebie listy, wiadomości z nich zawaliły totalnie moją skrzynkę
pocztową w Outlooku (były ich tysiące !). Dlatego wycofałam się z
subskrypcji pocztowej, że się tak wyrażę, ale jednocześnie odkryłam
możliwość niezależnego i automatycznego wyszukiwania (przez serwer
news.chello.pl.) i korzystania z tych list dyskus. w programie Outlook.
Mając zapewne dłuższy kontakt z internetem niż ja (w większości), wiecie
zapewne lepiej o co chodzi.
3. Myslałam, że w odróżnieniu od list zamkniętych i tych na stronach
tematycznych, te dostępne w Forum List Dyskusyjnych są "tyglem" poglądów dla
każdego, podzielonym jedynie tematycznie. Tak więc, kto zechce może wejść w
określoną listę (dział tematyczny) i poszukać czegoś dla siebie lub coś od
siebie zamieścić.

Z tego co czytam jednak od Was zaczynam podejrzewać, że na danej liście
spotyka się zamknięte grono ludzi i do tego np. listy dotyczące edukacji
wcale nie są dyskusjami na jej temat lecz raczej miejscem wymiany ogłoszeń,
zawiadomień, próśb o informacje, czasem krótkiej wymiany zdań pomiędzy 2,3
osobami jak na czacie.
Gdzie zatem można znaleźć poważniejsze dyskusje w dziedzinie wymienionej w
tytule listy ?
Szukałam na forum (przez serwer chello) list (takich ogólnodostępnych) z
hasłem : Wychowanie, Wartości, Ojczyzna, Katolik i nie znalazłam niestety !
[ Dlaczego listy ogólnodostępne ? - bo nie chodziło mi o zamknięcie się w
getcie jednomyślności poglądowej, (tzn., np. na forum dyskus. na stronie
Samoobrony umieszczać cytaty pzemówień p.Leppera).]

4. Co do konkretnej treści zamieszczonych przeze mnie artykułów:
Zanim zebrałam się do zredagowania wspomnianego powyżej własnego tekstu na
temat wartości znalazłam parę interesujących, ważnych moim zdaniem artykułów
na inne tematy i uznając, że mieszczą się m.in. w dziale szeroko pojmowanej
edukacji, zamieściłam je na tych listach dla pożytku innych, chętnych do
przeczytania czegoś na ten temat (jak w gazecie).

Może o czymś jeszcze zapomniałam, ale na razie przynajmniej skończę.

Pozdrawiam - Kaśka R.

1. Data: 2002-05-05 14:18:48

Temat: Re: WYJAŚNIENIA CO DO ZAMIESZCZANYCH TEKSTÓW
Od: "Warcisław Machura" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uff..... Przepraszam, ale strasznie ten list po babsku napisany. Mnostwo
slow, ale tresci dojsc trudno. Rozumiem, ze nie lubisz list dyskusyjnych?
Tez ich nie lubie i to z tych samych powodow. I po prostu wypisalem sie z
nich i zasubskrybowalem grupy dyskusyjne: pl.sci.historia, pl.soc.polityka i
inne.
Zapraszam na grupe historykow, mozna tam porozmawiac i o Twoich
propozycjach.

Warcisław Machura
w...@w...pl
http://www.strony.wp.pl/wp/wmachura
http://www.slupsk.pl/historycy

1. Data: 2002-05-07 00:07:49

Temat: Odpowiedź
Od: "kasia Rudzinska" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za kłopot.
Moje obecne "Wyjaśnienia..." były dlatego szczególnie długie i może zawiłe
nieco, gdyż chciałam wreszcie (po tym milczeniu) wyjaśnić dokładnie sprawę,
czyniąc też pewne - mozna by powiedzieć - "zadośćuczynienie" za poprzedni
brak i być może zdenerwowanie niektórych osób.

Dziękuję za propozycje innych list. Noszę się z zamiarem umieszczenia tam
swego krótkiego komentarza o Jedwabnem i linków, które załączam poniżej:

link do strony z bogactwem
artykułów, fragmentów książek i komentarzy historyków, dziennikarzy oraz np.
sprawozdaniem specjalistów dokonujących ekshumacji przerwanej za sprawą
m.in. interwencji kół żydowskich w zeszłym roku. Są to wypowiedzi raczej
niecenzurowane, gdyż znajdują się tam nazwiska, m.in.: prof. Strzembosza,
p.Gontarczyka, którzy krytykowali książkę T. Grossa na łamach
Rzeczpospolitej
i Życia oraz chyba cała książka ( we fragmentach) prof. Jerzego R. Nowaka:
"100 kłastw J.T.Grossa" i " Jedwabne a zbrodnie na Kresach", a także inne
jego krytyczno-historyczne teksty na temat sprawy Jedwabnego. Oto adres:
http://www.geocities.com/jedwabne/index.htm#artykuly
. Ściągałam stamtąd
materiały ok. 2 miesięcy tamu i mam nadzieję, że to jeszcze aktualne.

Polecam też stronę Instytutu Edukacji Narodowej: www.ien.pl oraz stronę
www.rodzinywyborcow.net .

Pozdrawiam - K. Rudzińska

1. Data: 2002-05-07 16:47:09

Temat: Errata do odpowiedzi
Od: "kasia Rudzinska" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, jednak okazuje się, że adres się zmienił. Podaję wraz z
komentarzem osoby, w której wiadomości go znalazłam, poniżej: