Wada aortalna,niedomykalność zastawki aortalnej - pytanie

1. Data: 2003-10-10 17:36:45

Temat: Wada aortalna,niedomykalność zastawki aortalnej - pytanie
Od: "Krzysztof Turowski" <t...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

Wysylam tego posta grzecznosciowo.
prosze odpowiadac na mgenius(at)o2.pl

Witam!
Mam 23 lata.
Mam problem.
W zeszłym roku przeszedłem bakteryjne zapalenie wsierdzia i w wyniku tgo
nastapila u mnie wada zastawki
aortalnej(niedomykalnosc).Miesiac temu znow trafilem do szpitala z
podejrzeniem nawrotu.
Grozi mi operacja serca.Wiąże się to także z wymianą zastawki na sztuczna.
Mam pytanie jakie są dostępne zastawki,które są najlepsze.Slyszalem ze są
tzw. biologiczne i z tworzyw sztucznych.Jeżeli ktoś miał kiedyś doczynienia
z taką operacją prosiłbym o kontakt.
Ile wytrzymuje taka zastawka...?Ma sie ja przez cale zycie czy trzeba
wymieniać co jakiś czas?Jeżeli tak to co ile?Jak to wplywa na dalsze życie?
Za odpowiedzi z góry dziekuję!
Pozdrawiam!

2. Data: 2003-10-10 17:53:37

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bm6qu9$knp$...@a...news.tpi.pl,
Krzysztof Turowski <t...@r...org>:

> [...]

> sztucznych

> Ile wytrzymuje taka zastawka...?Ma sie ja przez cale zycie czy trzeba

Biologiczna ma ograniczona trwalosc, wlasnie ze wzgledu na Twoj mlody wiek
prawdopodobnie zaproponuja Ci sztuczna.

--
Robert

3. Data: 2003-10-12 21:23:52

Od: "Adam" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Turowski" <t...@r...org> napisał w wiadomości

> Mam 23 lata.
> Mam pytanie jakie są dostępne zastawki,które są najlepsze.Slyszalem ze są
> tzw. biologiczne i z tworzyw sztucznych
biologiczne: heteroprzeszczep (zastawka świńska, rusztowanie sztuczne)
alloprzeszczep (ludzka, ze zwłok)
mechaniczne: zbudowane z tworzyw sztucznych
> Ile wytrzymuje taka zastawka...?
biologiczne: do 15 lat, średnio 10
sztuczne: do 40 lat, średnio 30
>Ma sie ja przez cale zycie czy trzeba
> wymieniać co jakiś czas?Jeżeli tak to co ile?
Zasadniczo zastawki są niezbędne do funkcjonowania serca i trzeba je mieć do
końca życia.
Jeśłi proteza przestanie dobrze działać trzeba wymienić ją na nową
>Jak to wplywa na dalsze życie?
Sztuczna zastawka jest trwalsza od biologicznej, jednak wymaga stosowania
leczenia przeciwkrzepliwego do końca życia. W twoim przypadku (masz 23 lata
i jeszcze sporo lat przed tobą) zapewne dostaniesz sztuczną.

pozdrawiam
Adam

test
Znajoma