Wanna akrylowa - czym zmyć resztki silikonu sanitarnego??

1. Data: 2005-10-17 18:34:17

Temat: Wanna akrylowa - czym zmyć resztki silikonu sanitarnego??
Od: "Pavol Klubica" <dvd1<usunto>@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
"Specjalista", który robił mi wykończenie łazienki zabrudził mi wanne białym
silikonem sanitarnym, podczas uszczelaniania szpar między wanną a glazurą.

Stwierdził, że najlepiej usunąć te ślady acetonem.
Moje pytanko: czy to prawda? Czy aceton nie zaszkodzi wannie?? Nie zmatowi
akrylu, albo czegoś gorszego nie spowoduje?

Tym bardziej mi zależy na delikatnym działaniu środka czyszczącego, że
wanna jest funkiel nówka, i tylko "fachowości" specjalisty zawdzięcza
wcześniejsze zdjęcie folii ochronnej.

Z góry dzięki za pomoc.

Paweł

Co może się w końcu przeprowadzi na swoje...

2. Data: 2005-10-17 18:49:50

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stwierdził, że najlepiej usunąć te ślady acetonem.

może i tak, ale jest spacjalny preparat do usuwania silikonu (chyba firmy
HG)

JerzyR

3. Data: 2005-10-18 05:51:22

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> może i tak, ale jest spacjalny preparat do usuwania silikonu (chyba
> firmy HG)

Poza tym nie można normalnie kupić samego acetonu - chyba, że zmywacz do
paznokci.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

4. Data: 2005-10-18 07:06:11

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> Poza tym nie można normalnie kupić samego acetonu - chyba, że zmywacz do
> paznokci.

Ja kupowałem bez problemu.
A poza tym słyszałem że dobre do usuwania silikonu jest WD40 - jeszcze tego
nie sprawdzałem.

Adam

5. Data: 2005-10-18 07:11:25

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pavol Klubica @poczta.fm>" <dvd1<usunto> napisał w wiadomości
> [...] Stwierdził, że najlepiej usunąć te ślady acetonem.[...]

Jak świeże, to można spróbować octem. Jak mniej świeże, to można spróbować
"zrolować" palcem (robota głupawa i męcząca, ale bezinwazyjna). Bardziej
radykalnych środków nie stosowałam, więc się nie wypowiadam.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

6. Data: 2005-10-18 07:20:31

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> Poza tym nie można normalnie kupić samego acetonu - chyba, że zmywacz do

tu może być problem bo na mojej lepszej połowy zmywaczu jest napis
"bezacetonowy"....

rokko

7. Data: 2005-10-18 12:29:36

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:dj2776$jbm$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jak mniej świeże, to można spróbować "zrolować" palcem (robota głupawa i
> męcząca, ale bezinwazyjna).

eee, tam męcząca. woda do wanny, plyn do kąpieli, swieczuszki, druga lepsza
polowa... i rolujemy :)

Adam

ps: a tak na powazniej: jak przypomne sobie wanne zostawiona przez plytkarza
to do tej pory cisnienie im sie podnosi - i jeszcze pajac mial czelnosc
twierdzic ze to spalona emalia od cięcia (przycinalismy rant gumówką, jakies
2-3 cm, a 'spalona' byla cala :)
pajac mieszal chyba w tym klej do plytek, byla tak usyfiona ze w akcie
rozpaczy (domestos nawet nie rozjasnil ciemnych smug, ze o odslonieciu
emalii nie wspomne) polałem ją kwasem mineralnym... i pieknie sie
wyczyscilo... silikonu nie usuwalem w taki sposob, niewiem czy zadziala.
ahhh, jakby ktos pytal, to syfu nie chcialem 'majstrowi' robic bo to ojciec
kolezanki a kolezanka fajna etc etc... ehhhhhh

Adam

8. Data: 2005-10-19 13:35:36

Od: "Pete" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-10-17, Pavol Klubica napisał/a/o:

> [...]
>
> Z góry dzięki za pomoc.
>
> Paweł
>
> Co może się w końcu przeprowadzi na swoje...

Z tego co pamiętam, próbowałem różnych rzeczy które miałem pod ręką i
całkiem nieźle działała któraś z benzyn - lakowa albo ekstrakcyjna (ze
wskazaniem na tę pierwszą)

--
Pete

9. Data: 2005-10-20 05:46:37

Od: "Pavol Klubica" <(beztego)pawel_kaszuba@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stwierdził, że najlepiej usunąć te ślady acetonem.
> Moje pytanko: czy to prawda? Czy aceton nie zaszkodzi wannie?? Nie zmatowi
> akrylu, albo czegoś gorszego nie spowoduje?

Witam ponownie,
dzięki za pomoc - wczoraj podziałałem na plamy silikonu w wannie
bezacetonowym zmywaczem do paznokci. Wszystko schodzi super i nic złego sie
z akrylem nie stało. Bardzo ładnie usuwa też stare plamy z silikonu i
zmiękcza z niego zacieki - dużo łatwiej go usunąć.

Pozdrawiam
Paweł
co już się chce przeprowadzić ...

Napiszcie coś złego.
Wypaczone panele podlogowe - co robic ?
Drzwi do kabiny pryszn. murowanej kto wykona? - Pomorskie
Lodówko-zamrażarka Indesit kontra Whirlpool ??? za i przeciw
wlacznik dwudzielny - problem