Warto przeczytać!

1. Data: 2003-01-06 10:30:10

Temat: Warto przeczytać!
Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Look!
http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
ykul=12995

Pozdrawiam!
Elizabeth

1. Data: 2003-01-06 10:45:45

Temat: Re: Warto przeczytać!
Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elizabeth" <w...@p...com> napisał w wiadomości
news:avblqf$4cp$1@news.tpi.pl...
> Look!
> http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
ykul=12995

> Pozdrawiam!
> Elizabeth

Widzicie związek? - psychologiczny, oczywiście:)
Look!
http://fakty.interia.pl/news?inf=341445
Pozdrawiam!
Elizabeth

1. Data: 2003-01-06 11:07:40

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Look!
> http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
ykul=12995

> Pozdrawiam!
> Elizabeth

"Latający Holender" czyli "statek-widmo".
Kilo wody pod stopą. ;)

Bacha.

1. Data: 2003-01-09 18:30:42

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.rownouprawnienie.info/

1. Data: 2003-01-19 19:17:18

Temat: Re: Warto przeczytać-kobiety odegrały ważniejszą rolę:)
Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

PAP, JP /2003-01-19 09:40:00

Kobiety odegrały ważniejszą rolę

Kobiety odegrały ważniejszą rolę w rozwoju naszego gatunku niż dotąd
sądzono. To dzięki ich umiejętnościom zbierackim, a nie polowaniom
mężczyzn,
przodkowie człowieka byli w stanie się wyżywić - informuje serwis ABC
News.

Na podstawie analizy znalezisk archeologicznych oraz obserwacji zwyczajów
ludów zbieracko-łowieckich ze Wschodniej Afryki grupa badaczy z Centrum
Archeologii na Uniwersytecie Utah w Salt Lake City wysunęła ostatnio nową
teorię na temat czynników, które prawdopodobnie wywarły największy wpływ
na
ewolucję Homo erectus, naszych przodków sprzed 2 mln lat.

Znaleziska antropologiczne potwierdzają fakt, że Homo erectus, który
pojawił
się na scenie ewolucji prawie 2 mln lat temu, w ciągu kolejnych 1,6 mln
lat
powiększył objętość swojego mózgu o 50 procent w stosunku do Homo habilis,
swojego bezpośredniego poprzednika. Naukowcy zakładają, że jednym z
głównych
czynników dynamizujących ewolucję hominidów i rozwój ich mózgów były
grupowe
polowania mężczyzn na duże ssaki oraz związana z tym dieta mięsna.

Jednak zdaniem amerykańskich archeologów większą zasługę w pchaniu koła
ewolucji do przodu mają raczej kobiety. "Ugruntowana teoria mówiąca o tym,
że rodzinę stanowi mężczyzna przynoszący jedzenie i kobieta zajmująca się
dziećmi, jest ogólnie przyjmowaną zasadą. Jednak nie zawsze mogło tak być.
My jesteśmy bardzo sceptyczni co do tego, że tak było w przeszłości" -
powiedział James O'Connell w imieniu swojego zespołu.

Na podstawie obserwacji zachowań w ramach grupy i poszczególnych rodzin
współczesnych ludów zbieracko-łowieckich ze Wschodniej Afryki naukowcy
doszli do wniosku, że mięso pochodzące z polowań stanowi jedynie niewielką
część ogólnej diety. Duże polowania odbywają się nie częściej niż raz w
miesiącu i złowiona zwierzyna nie starczyłaby do wyżywienia wszystkich
członków rodziny.

Badacze zwrócili również uwagę na bardzo ważną rolę najstarszych kobiet w
grupie. To one przejmują ciężar wychowania dzieci i gromadzenia pożywienia
postaci bulw i korzeni roślin oraz polowania na małe gryzonie i żółwie.
Taki
rodzaj pożywienia stanowi podstawową część diety wszystkich rodzin w
grupie.
Wychowanie przez babcie jest również szansą na przekazanie dzieciom
większości doświadczeń zbieracko-łowieckich.

Badania zespołu amerykańskich uczonych wykazały również, że duża część
mięsa
konsumowanego przez naszych przodków nie pochodziła z upolowanych
zwierząt,
ale raczej ze sztuk złowionych przez drapieżniki. Wiele kości zwierzęcych
nosi zarówno ślady prostych kamiennych narzędzi, jak i drapieżników.
"Myślę,
że powiązanie zmian mózgu z jedzeniem mięsa jest przeceniane" - powiedział
James O'Connell.

Zdaniem amerykańskich archeologów, kluczem do sukcesu ewolucyjnego Homo
erectus była prawdopodobnie ścisła współpraca wszystkich członków rodziny.
Współpraca, która poza większą ilością pozyskiwanego pożywienia przynosiła
również ściślejszą wymianę doświadczeń i przyśpieszała proces poznawania
nowych zjawisk.

Artykuł Jamesa O'Connella na temat ważnej roli kobiet Homo erectus w
ewolucji został opublikowany w ostatnim numerze pisma "Journal of Human
Evolution".

Pozdrawiam!
Elizabeth

1. Data: 2003-01-19 19:46:10

Od: "Łukasz Nawrocki" <l...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciekawe, ile jeszcze tajemnic skrywają przed nami kobiety...?

1. Data: 2003-01-19 21:35:45

Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <b0f0ju$n4i$2@news.tpi.pl>,
szanowna kol. Elizabeth pisze, ze:
> Kobiety odegrały ważniejszą rolę <...>

powtorz to jeszcze z piec razy, to moze przeczytam
;-)

--
Marsel

1. Data: 2003-01-19 22:45:46

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elizabeth" w news:b0f0ju$n4i$2@news.tpi.pl napisał(a):

> Kobiety odegrały ważniejszą rolę w rozwoju naszego
> gatunku niż dotąd sądzono.

No juz dobrze Elizabeth! Chyba wszyscy zauwazyli ten artykul wiec nie
musisz wysylac kolejnych kopii ;-)

Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

nerwica zoladka?!
Dzięki za życzenia. :)
Wymuszanie Autorytetu - gdy brak już Argumentów
co sądzicie o hipnozie ?
Dieta optymalna.