Warzywnik.

1. Data: 2016-07-04 01:00:05

Temat: Warzywnik.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No - mój, oczywiście :-)
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/2344370

2. Data: 2016-07-05 23:35:36

Temat: Re: Warzywnik.
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2016 o 01:00, Ikselka pisze:
> No - mój, oczywiście :-)
> http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/2344370

ŁaŁ, co to za ziemia, że chwasty nie chcą rosnąć ;-).
Ogórecznik jest dla dekoracji, czy do celów spożywczych?
A pomidory i papryka dobrze rośnie w tych rowkach?

Pozdrawiam Krycha.

3. Data: 2016-07-06 12:17:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 5 Jul 2016 23:35:36 +0200, Krycha napisał(a):

> ŁaŁ, co to za ziemia, że chwasty nie chcą rosnąć ;-).

W tym roku wyjątkowo pielę chwasty co tylko żywe, tj. na bieżąco - to w
ramach kolejnego etapu mojego autorskiego programu odchudzania (pierwszy
etap był najbardziej owocny i polegał na własnoręcznym odzyskiwaniu ziemi
pod warzywa z megazaperzonego ugoru). Jak widać po ziemi - program ten jest
bardzo skuteczny, a i ja odczułam skutki w postaci -6 kg, więc chyba
opatentuję sam program, a i może BeFit-Farm założę u siebie na miejscu -
jeśli potrzebujesz schudnąć, to udzielam zniżki na 1-szy turnus dla
pierwszych 3 chętnych ;-D

> Ogórecznik jest dla dekoracji, czy do celów spożywczych?

I to, i to. Kocham tę roślinę za jej ogórkowy smak w wczesnowiosennych
sałatkach, piękny pokrój i kosmate liście oraz urokliwe kiście błękitnych
kwiatów. Jest piękna w każdej fazie rozwoju niczym te chwasty z opisów
Bruno Schulza, które znam niemal na pamięć. Poza tym mało jest latem
kwiatów błękitnych w ogrodzie. Wśród warzyw mam (czego jeszcze na zdjęciach
nie widać, bo kwiaty jeszcze nie urosły - późno sadzona rozsada) też
nagietki, aksamitki, kosmosy, lewkonie, ostróżki, ozdobne słoneczniki, ale
nic nie dorównuje ogórecznikowi. No, mooooże ostróżki :-))

> A pomidory i papryka dobrze rośnie w tych rowkach?

Tak, bardzo dobrze (mam je także w tunelu foliowym) - bo u mnie gleba
lekka, piaszczysta, więc rowki są wręcz koniecznością, aby dostarczyć
wilgoć w dostatecznej dawce pod każdą roślinę czy to konewką, czy
zraszaczem. Przy długich okresach upału, jak ostatnio, gleba bywa
przesuszona, więc bez rowków nie dałoby rady nawodnić roślin, bo woda
spłynie po powierzchni (i tylko rachunek za wodę rośnie, zamiast roślin)
i/albo wyparuje, zanim w ogóle zmoczy choćby tylko wierzchnią warstwę :-(

4. Data: 2016-07-06 12:27:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Jul 2016 12:17:31 +0200, Ikselka napisał(a):

> Wśród warzyw mam (czego jeszcze na zdjęciach
> nie widać, bo kwiaty jeszcze nie urosły - późno sadzona rozsada) też
> nagietki, aksamitki, kosmosy, lewkonie, ostróżki, ozdobne słoneczniki,

I cynie, no cyyynieeee przecież, i łubiny trwałe - jak mogłam zapomnieć
:-))

> ale
> nic nie dorównuje ogórecznikowi. No, mooooże ostróżki :-))

Niektórzy twierdzą, że to ostróżkom nic nie dorównuje:-)

5. Data: 2016-07-08 14:55:22

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-04 o 01:00, Ikselka pisze:
> No - mój, oczywiście :-)
> http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/2344370

Super! Jak z podręcznika o wzorowym ogrodnictwie.;-)

6. Data: 2016-07-08 21:03:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 8 Jul 2016 14:55:22 +0200, Trybun napisał(a):

> Super! Jak z podręcznika o wzorowym ogrodnictwie.;-)

Dzienks 3-)
Taka mnie dobra forma dopadła, że postanowiłam w tym roku ZNÓW po latach
mieć wzorowy warzywnik :-))

7. Data: 2016-07-17 15:30:39

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-08 o 21:03, Ikselka pisze:

> Dzienks 3-)
> Taka mnie dobra forma dopadła, że postanowiłam w tym roku ZNÓW po latach
> mieć wzorowy warzywnik :-))
No i udało się! Ogródek śmiało można by pokazywać w jakiejś reklamie..:-)

8. Data: 2016-07-17 15:39:46

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-04 o 01:00, Ikselka pisze:
> No - mój, oczywiście :-)
> http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/2344370

Piękny ogród. Ja co roku sobie obiecuję, że też taki będę miał, ale co
roku brakuje czasu, zapału, systematyczności. Kończy się zwykle na kilku
krzakach pomidorów, ogórków i jakiejś cukinii. Które zresztą i tak
najczęściej zarastają w czasie dwutygodniowego urlopu :)

Na warzywnik trzeba mieć dużo czasu. A mnie jednak cały czas go brakuje
:). Rośliny ozdobne nie są tak wymagające. Można sobie pozwolić, żeby od
czasu do czasu zarosły.

W każdym razie, podziwiam ludzi, którzy potrafią tak pięknie utrzymać
ogród warzywny.

Pozdrawiam,
MW

9. Data: 2016-07-17 15:41:38

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-17 o 15:39, wolim pisze:

> [...]
> czasu do czasu zarosły.
>
> W każdym razie, podziwiam ludzi, którzy potrafią tak pięknie utrzymać

Ale, ale. Czy ja tam widzę sporo nawozu nieorganicznego? Czy mnie się
tylko przywidziało?

10. Data: 2016-07-17 20:15:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Jul 2016 15:30:39 +0200, Trybun napisał(a):

> No i udało się! Ogródek śmiało można by pokazywać w jakiejś reklamie..:-)

Wszystko teraz już się tak bardzo rozrosło, że mąż narzeka, że "nie można
chodzić". No to ja do niego, że warzywnik nie jest do chodzenia, tylko do
rośnięcia :-)) I przyznaje mi rację, choć z niechęcią, bo lubi tam włazić i
oglądać bogactwo. Zresztą ja sama jakoś się przemykam między tymi
pochylonymi na ścieżki koprem, burakami liściowymi, ćwikłowymi,
ogórecznikami, daliami i malwami, słonecznikami i kapustą - a to wszystko
pcha się na ścieżki jak opętane... Teraz wśród wielkich liści pięknie
nabrzmiewają brzuszki kalarepy Tytan (czy tam inny Gigant - nie pomnę),
brukiew też już wielka jest, tj liściory ma bujne (korzenie będą wielkie
dopiero jesienią), że trudno przejść, rzeczywiście. Ale co tam, nie do
spacerów ma to służyć. Choć nie powiem, schulzowska uroda tych wszystkich
liściastych i kwietnych bujności mnie zachwyca niemożebnie, w dużej mierze
ten warzywnik jest pominikiem pamięci dla mojej Mamy, która wiele warzyw
uprawiała głównie dla ich urody, jak np te wielkie parasole liści i
cepeliny owoców cukinii, które dlatego właśnie u mnie co roku mają swe
miejsce, pomimo niemożliwości ich kulinarnego wykorzystania w stu
procentach...

Rukiew wodna
Usychają gałęzie świerka
Mączlik szklarniowy