Wertykulator i aerator

11. Data: 2019-08-28 17:26:21

Temat: Re: Wertykulator i aerator
Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-08-26 22:35, Krycha wrote:
> W tym sezonie musiałam kupić kosiarkę elektryczną, bo poprzednia
> odmówiła posłuszeństwa.
> A teraz "wypioł" się na prace wertykulator z aeratorem.
> Mam w trawniku pełno suszu do wygrabiena z trawnika, i niestety,
> potrzebuję wsprcia maszyny elektrycznej.
> Chętnie poczytam Wasze opinie o takowym sprzęcie.
> Chciałabym dokonać zakupu, w oparcie o rady osób z doświadczeniem z tego
> rodzajem sprzętem.
>
> Pozdrawiam Krycha.

Mam od kilku lat wertykulator Bosch AVR 1100. Dobrze grabi i nacina
glebę, ma bardo mocny wyrzut do kosza, więc nie zostawia wygrabionych
śmieci na ziemi. Ma kilka ustawień wysokości - od zbierania liści do
dość głębokiego nacinania gleby. Jedyna wada - dość szybko tępią się
noże, ale ich wymiana jest możliwa w warunkach domowych, aczkolwiek
zabiera trochę czasu i wymaga pewnej wprawy (należy wymienić 14 noży).

Pozdrawiam,

Piotr

12. Data: 2019-08-28 23:06:22

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.08.2019 o 17:26, Uncle Pete pisze:

> [...]
> noże, ale ich wymiana jest możliwa w warunkach domowych, aczkolwiek
> zabiera trochę czasu i wymaga pewnej wprawy (należy wymienić 14 noży).

Ciekawy sprzęt. Ale zmartwiła mnie informacja, że maksymalna wielkość to
300 m2.
Mój trawnik jest, niedużo, ale trochę większy.
Może silnik nie wytrzymać tej większej prtacy.

Krycha.

13. Data: 2019-08-29 18:47:16

Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawy sprzęt. Ale zmartwiła mnie informacja, że maksymalna wielkość to
> 300 m2.
> Mój trawnik jest, niedużo, ale trochę większy.
> Może silnik nie wytrzymać tej większej prtacy.

Tym bym się nie przejmował, są to wielkości orientacyjne. Poza tym
jeżeli nie opuścisz noży na maksa (a przy wertykulacji nie trzeba) i nie
będziesz z niej korzystać jako namiastki glebogryzarki, obciążenie
silnika będzie znacznie mniejsze. Zresztą silnik ma zabezpieczenie przed
przegraniem.

14. Data: 2019-08-29 21:42:07

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.08.2019 o 18:47, Uncle Pete pisze:

> [...]
> będziesz z niej korzystać jako namiastki glebogryzarki, obciążenie
> silnika będzie znacznie mniejsze. Zresztą silnik ma zabezpieczenie przed

Dziękuję, pocieszyłeś mnie. :-)

Krycha.

Re: jakie to drzewo?
kto nawozi kamienie