Wewnętrzny Bohater

1. Data: 2003-03-11 12:22:20

Temat: Re: Wewnętrzny Bohater
Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Niezbecki" w news:b4kjp2$ncg$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

> U niektórych to działa odwrotnie.

Tez fakt. Prawde mowiac przy niektorych punktach mialem problem, ale rade
sobie jakos dalem! ;-)

Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

1. Data: 2003-03-11 12:37:22

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg <o...@f...sos.com.pl>

>Prawde mowiac przy niektorych punktach
> mialem problem, ale rade
> sobie jakos dalem! ;-)

No ja też! (Ja bym nie dał rady? :) Jakem ex-aequo Wojownik! :)

A ile radości wyczarowałem dzięki temu dla Czarusia-Podłusia?! :)
(6 stopni Maga jak widać wystarczyło :)

I na poważniej. Nie uważam bynajmniej, że test jest bez sensu i że daje
zasadniczo nieprawdziwy obraz autopercepcji. Mógłby być natomiast znacznie
lepiej dopracowany - co dla mnie oznacza >zniuansowany, mniej kategoryczny w
formułowaniu stwierdzeń testowych i określeniach poszczególnych
archetypów< - dawałby wtedy być może jeszcze lepiej odzwierciedlające
rzeczywistość wyniki, a i trudniej by go było wykorzystywać w celach
dokopywania komuś, tak jak to w swej rażącej niewinności czyni taki cbnet.

P.

1. Data: 2003-03-11 13:20:23

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie odpowiedziałaś jednak na meritum mojego postu.

> Czy sam test nie wydaje Ci się sztuczny?

Wiesz, nie bardziej niż masa innych testów psychologicznych, tłumaczonych z
amerykańskich książek, w których na jakiejś tam skali należy się zdeklarować,
czy jestes taki czy siaki, bo ktośtam wymyślił jakąś tam teorię, a "zapomniał"
podać jakichkolwiek badań uwiarygadniających test (ten "Mag", "Męczennik"
i "Wędrowiec" nieodparcie mi się kojarzą z Tarotem).
Sztuczna jest moim zdaniem "wymuszona", jednolita skala odpowiedzi. I błędne
jest wstawianie dwóch stwierdzeń w jeden item.
- Ważne jest, aby być ostrożnym. Ludzie oszukają Cię, jeśli tylko będą mieli ku
temu okazję. - i tu: odpowiedź "czasem" oznacza że ludzie "czasem" mnie
oszukają, gdy będą mieli okazję? czy też może "czasem" jestem ostrożna? czy też
może "czasem" tak uważam?
- Czuję się bardzo samotny, ale czerpię satysfakcję z tego, że radzę sobie w
życiu. - a ja nie czuję się samotna, ale czerpię tę satysfakcję!
- Odkryłem swój Cień, uzmysławiając sobie, co irytuje mnie w innych. - zupełnie
niejasne dla mnie.
- Zmieniłem pracę/podjąłem naukę, studia. - zależne od masy innych czynników,
poza tym jak odpowiedzieć: "często"? "czasami"?
- i inni.

> Ilu jest ludzi, którzy są skłonni
> podpisywać się z czystym sumieniem pod tak mocnymi, kategorycznymi,
> uogólnionymi stwierdzeniami o swoich postawach?

Stąd możesz odpowiadać "Czasem", "Często" itd.

kohol
z czystym sumieniem podpisująca się pod mocnym, kategorycznym "Czuję się ze
sobą dobrze i jestem wdzięczny za moje życie." i "Wyzwany, jeśli to konieczne,
podejmuję walkę we własnej obronie." :D

1. Data: 2003-03-11 13:34:27

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl <k...@p...onet.pl>
> Stąd możesz odpowiadać "Czasem", "Często"

Źle jest jednak, jeśli najczęściej narzuca się Nigdy, bo wtedy odpowiedź
może równie dobrze mówić o braku takiej postawy u danego człowieka, jak i o
nietrafnej formie i konstrukcji testu.

P.

NLP-ksiazka
gollllll!!!