Wiara tylko dla plebsu.

151. Data: 2013-09-07 20:20:29

Temat: Re: Wiara tylko dla plebsu.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Sep 2013 20:05:13 +0200, Chiron napisał(a):

> To po co mam opowiadać, skoro się nie wtrąci?

> Zawszze winnego można po prostu wylosować, prawda?

> No wykluczyć tego nie można.
>
> Ko..m Cię
>
> :-)

Chirek, nie znasz się - kobiecy głos podczas okresu się obniża, a nie
podwyższa. Górne "ce" osiągalne jest podczas o... No też na "o" 3333-)
33333-)

152. Data: 2013-09-07 20:25:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Sep 2013 20:12:05 +0200, Chiron napisał(a):

> Tu jeszcze działa jeden czynnik- bardzo ważny: izolacja. "Wyjęty" z
> normalnego życia człowiek zostaje otoczony przez ludzi, którzy zgodnie mu
> mówią coś, czego nie znał. Zachowują się całkiem inaczej, niż do tej pory
> jego otoczenie. Ilu się oprze? Adekwatna wydaje mi się wypowiedź Lema, że
> wystarczy tylko metodycznie postępować, a nawet konklawe można doprowadzić
> do ludożerstwa

Chyba ze się trafi na zbiór wybitnych jednostek.

Nawet w okolicznościach bez wyjścia takie jednostki się zdarzają. Podczas
tej tragedii byli ludzie, którzy sami NIE ULEGLI kanibalizmowi, jednakże
świadomie oddali swoje ciała innym... O tym się nawet nie pisze...
http://t4m.pl/polecamy/koszmar-w-andach-kanibalizm-u
rugwajskich-rugbistow.html

153. Data: 2013-09-07 20:37:37

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja właśnie uważam, że tę "skłonność do introspekcji" lub jej brak mamy
> niemal wypisaną na czole.

Jeśli o to chdzi- to chyba tak jest.

> To może nie próbuj już tłumaczyć. Ja mniej więcej zorientowałam się, jak
> to wygląda z Twojej strony. Co oczywiście nie znaczy, że nie mam na ten
> temat swojego zdania.

Dobrze, nie będę próbował tłumaczyć:-( buuuuuuu, nikt mnie nie rozumie,
buuuuu!!!

> Tak, z tym.

Bo mi to brzmi ładniej po prostu.

> Nie widzę powodu, żeby moją z XL relację traktować jako konflikt. Odnoszę
> wrażenie, że masz jakąś wewnętrzną potrzebę wynajdowania konfliktów chyba
> po to, żeby je później móc łagodzić. ;)
Mam taką pewność nawet, że wyłącznie Wy możecie same ten konflikt złagodzić.
Oczywiście- najpierw same go w tym celu byście musiały dostrzec. No ale
skoro uważacie, że nie ma żadnego konfliktu- no to mnie nie pozostaje nic
innego, jak tylko się z Wami zgodzić i życzyć dalszego budowania tak
pięknych relacji
:-)

> W relacjach między mną a XL nie ma mowy o niczyjej winie, w każdym razie
> ja w ogóle nie podchodzę do tego w takich kategoriach.
Napisałem, że nie wiem, czyja wina. Mogę dodać, że IMO obiektywnie ustalić
się tego nie da. No a przede wszystkim- taka próba ustalenia tego do niczego
dobrego by nie doprowadziła. No ale jeśli nie rozpatrujesz tak Waszych
relacji- to super.

> Wiem. Wiem też, że gdyby z Twoimi niektórymi poglądami wyskoczył ktoś
> inny, np. ktoś z nickiem FEniks, reakcja XL byłaby właśnie szydercza,
> prześmiewcza. Dlatego ta relacja między Wami wydaje mi się jakaś sztuczna.
> Zdecydowanie wolę to, co jest między mną a XL, bo przynajmniej wtedy mogę
> liczyć na szczerą jej reakcję. :)
Trochę to odwrócę: z wieloma Twoimi poglądami się nie zgadzam. Nie tylko
Twoimi. Wolisz, żebym za każdym razem był prześmiewczy i szyderczy? No i co
to ma wspólnego ze szczerością? Jeśli się z kimś nie zgadzamy, to uważasz,
że wtedy odczuwamy chęć wyszydzenia rozmówcy? Naprawdę tak uważasz?

> Przedstaw to może w zapisie nutowym, to może mnie przekonasz. ;)

przed:

??

po:

????

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

154. Data: 2013-09-07 20:39:05

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Chirek, nie znasz się - kobiecy głos podczas okresu się obniża, a nie
> podwyższa. Górne "ce" osiągalne jest podczas o... No też na "o" 3333-)
> 33333-)

A to mnie Qrka wkręciła
:-))))

155. Data: 2013-09-07 20:44:57

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tej tragedii byli ludzie, którzy sami NIE ULEGLI kanibalizmowi, jednakże
> świadomie oddali swoje ciała innym... O tym się nawet nie pisze...

Czytałem. Jednak IMO największa pod względem zakresu taka sytuacja wydarzyła
się w 19 wieku- spora grupa osadników podążając na Zachodnie Wybrzeże USA
utknęła w górach i musieli czekać tam do wiosny...

156. Data: 2013-09-07 21:08:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Sep 2013 20:44:57 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> się w 19 wieku- spora grupa osadników podążając na Zachodnie Wybrzeże USA
> utknęła w górach i musieli czekać tam do wiosny...

Tak, wiem, chodzi jednak o to, że część ludzi ulega głodowi, a część nie -
co oczywiście nie znaczy że w takich skrajnych sytuacjach kanibalizm jest
złem... ale JEDNAK część jednostek mu nie ulega, dając w dodatku swe
pozwolenie na zjedzenie swych ciał przez współtowarzyszy niedoli...

157. Data: 2013-09-07 21:14:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-07 20:37, Chiron pisze:

> Dobrze, nie będę próbował tłumaczyć:-( buuuuuuu, nikt mnie nie rozumie,
> buuuuu!!!

Buuu, to popracuj nad środkami wyrazu. :)

> Bo mi to brzmi ładniej po prostu.

Aha. Rozumiem, Szironie.

> [...]
> dostrzec. No ale skoro uważacie, że nie ma żadnego konfliktu- no to mnie
> nie pozostaje nic innego, jak tylko się z Wami zgodzić i życzyć dalszego

Celowo jątrzysz?

> [...]
> tego do niczego dobrego by nie doprowadziła. No ale jeśli nie
> rozpatrujesz tak Waszych relacji- to super.

Nie rozpatruję, wyobraź sobie. Potrafię też po prostu przyjąć, że
niektóre osoby mogą do siebie nie pasować, nie nadawać na tych samych
falach, czy się zwyczajnie nie lubić. A Ty - który podobno uważasz, że
nie ma winnych w relacjach (albo że odpowiedzialność jest obustronna) -
najczęściej starasz się kogoś takiego wynaleźć. Najgorsze jest to, że
projektujesz taką postawę na innych.

> [...]
> co to ma wspólnego ze szczerością? Jeśli się z kimś nie zgadzamy, to
> uważasz, że wtedy odczuwamy chęć wyszydzenia rozmówcy? Naprawdę tak

Gdzie napisałam, że uważam, że tak _zawsze_ jest i powinno być?

> przed:
>
> ??
>
> po:
>
> ????

Tu tylko zmienił się rytm. Może się spieszyłam. ;-P

Ewa

158. Data: 2013-09-07 21:15:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-07 20:12, Chiron pisze:

> [...]
> pory jego otoczenie. Ilu się oprze? Adekwatna wydaje mi się wypowiedź
> Lema, że wystarczy tylko metodycznie postępować, a nawet konklawe można

Tak, nawet miałam napisać, ale zapomniałam - tutaj też dużą rolę
odegrała tzw. psychologia tłumu.

Ewa

159. Data: 2013-09-07 21:19:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-07 20:18, Ikselka pisze:

> No właśnie - w wyjątkowych okolicznościach i większość, o to własnie mi
> chodzi! Ludzie dają się wkręcać w różne paskudne rzeczy w "wyjątkowych
> okolicznościach" dla swej psyche - kryzys gospodarczy niewatpliwie jest
> równie "dobrym" wyjątkiem i powodem, jak poczucie zagrożenia, depresja,
> brak celu w życiu, brak autorytetu, zagubienie czy klasyczne zaburzenia
> psychiczne.

Tak, to oczywiste, ale jeśli te wyjątkowe okoliczności dotyczą całego
społeczeństwa, to się potęgują - jak tłum.

> Niestety (siła wyższa - cóż) wykupiliśmy właśnie abonament w Cyfra+

Cóż to za "siła wyższa" zmusiła Cię do wykupienia abonamentu w firmie,
która już nie istnieje??? Teraz jest nc+
;)

Ewa

160. Data: 2013-09-07 21:37:35

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-09-07 20:39, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> A to mnie Qrka wkręciła
> :-))))

Że co?

menoQpauza

anty- ghost
Katolicka "mądrość"
Syndrom Madonny i Ladacznicy już 60% polaków
To jest właśnie "sprawiedliwość" z koziej wólki.
Dobranoc