Wiek drzewa - pilne

1. Data: 2001-09-20 17:54:05

Temat: Wiek drzewa - pilne
Od: z...@z...net (kober) szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

mam takie pytanko gdzie moge znalezc wiek drzewa chodzi mi o klon zwyczajny
:) mam obwod i chcial bym wiedziec ile moze miec lat prosze to jest bardzo
pilne musze to miec do jutra rana :( wiec jezeli ktos wie to plizzzzz niech
odpowie jak najszybciej

pozdrawiam
kober

2. Data: 2001-09-20 18:40:31

Temat: Re: Wiek drzewa - pilne
Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kober" <z...@z...net> napisał w wiadomości
> [...]
> :) mam obwod i chcial bym wiedziec ile moze miec lat prosze to jest bardzo
> pilne musze to miec do jutra rana :( wiec jezeli ktos wie to plizzzzz

Obawiam sie ze z samego obowodu nie okreslisz wieku.
Metoda najbardziej wiarygodna to liczenie ilosci sloi w pniu
- niestety wymaga najpierw sciecia drzewa :-)

IK

3. Data: 2001-09-20 18:51:27

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wydawalo mi sie, ze mozna tez wbic w drzewo w poprzek na wylot cienka
rurke z ostrymi brzegami i w ten sposob otrzymac probke warstw, ale nie
wiem, czy taka poprzeczna dziurka tez by nie zabila drzewa.
MB

4. Data: 2001-09-20 18:52:06

Od: z...@z...net (kober) szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

> [...]
> Metoda najbardziej wiarygodna to liczenie ilosci sloi w pniu
> - niestety wymaga najpierw sciecia drzewa :-)

wiem ale tego w stanie nie jestem zrobic :) ale podobno sa jakies
przeliczniki tylko nie wiem gdzie szukac :(

pozdrawiam
kober
wejdz i zaglosuj :)
http://www.zolwie.zwierzeta.net Dzieki :)

5. Data: 2001-09-20 21:31:02

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of kober

[...]

Rozumiem zaklad..

Cos mi sie przypomina,wiem ze nalezy mierzyc srednice od podstawy na
wysokosci 80 cm.
reszte sie dzieli przez cos,nie pamietam, moze grupa pomoze OIC
Pozdrawiam,Bogusław

6. Data: 2001-09-21 08:51:56

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alez srednica pnia zalezy od wielu czynnikow, nie tylko wieku. Na swojej
dzialce mam 50 osik w tym samym wieku o bardzo roznych srednicach pnia!
Rosna po prostu na roznych podlozach, sa roznice osobnicze itd. A juz to
wbijanie rurki to pomysl z gatunku zegarmistrzowskiego SF ;-)
Radze spytac doswiadczonego lesnika.
Pozdrawiam
Grzegorz

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJMEGACKAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

7. Data: 2001-09-21 13:47:00

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> wrote in message
> Alez srednica pnia zalezy od wielu czynnikow, nie tylko wieku. Na swojej
> dzialce mam 50 osik w tym samym wieku o bardzo roznych srednicach pnia!
> Rosna po prostu na roznych podlozach, sa roznice osobnicze itd.

Calkowicie sie zgadzam z ta obserwacja. Ani po srednicy pnia, ani po wysokosci
drzewa nie mozna ustalic jego wieku z sensowna dokladnoscia.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2001-09-21 18:10:50

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Calkowicie sie zgadzam z ta obserwacja. Ani po srednicy pnia, ani po
wysokosci
> drzewa nie mozna ustalic jego wieku z sensowna dokladnoscia.
Można, dla odpowiednich warunków są tabele klasyfikacyjne, stosują je
taks... coś tam.
Pozdrowienia, Jerzy

9. Data: 2001-09-21 23:22:58

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest coś takiego :
Dr.Władysław Płoński
TABLICE ZASOBNOŚCI I PRZYROSTU DRZEWOSTANÓW : SOSNA

wiek wysokość pierśnica
lat m cm
20 9,1 8,3
25 11,0 10,5
30 13,1 12,6
35 15,0 14,7
40 16,8 16,9
45 18,5 19,0
50 20,2 21,2
:
i tak dalej co pięć lat
:
100 32,1 39,2
:
120 34,5 44,3

Czy jest coś takiego dla innych drzew nie wiem . Poszukam
Pozdrawiam - Jagoda

10. Data: 2001-09-22 00:38:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:9ofvit$190$1@sunsite.icm.edu.pl...
> wysokosci
> Można, dla odpowiednich warunków są tabele klasyfikacyjne, stosują je
> taks... coś tam.

Nie jestem pewien jak te tabele wytlumacza ogromne roznice
w wielkosci drzew tego samego gatunku sadzonych przeze
mnie w tym samym czasie w niewielkich odleglosciach?
Nawet jesli zbadamy dokladnie konsystencje i sklad gleby w
danym miejscu, nie wiemy jak (i czy) byly one nawozone w
poprzednich latach. A takiego czynnika (bardzo istotnego),
ze drzewko w tydzien po posadzeniu nadgryzl krolik, w ogole
nikt nie zauwazy.

Te wszystkie tabele daja sensowny wynik jedynie statystycznie,
ale dla jednego drzewa?

Pozdrowienia,
Michal

--