Wielkie Konfitowanie!

1. Data: 2015-09-03 22:17:17

Temat: Wielkie Konfitowanie!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ moja trójka Dzieci (oraz Wnusia!) zjadła oraz zabrała ze sobą w
słoikach mój pierwszy efekt konfitowania, MŚK zamówił nową, specjalną,
wędkarską pulę. Dziś kupiłam w Makro 8 tacek żołądków gęsich (u nas w Makro
dostawa tylko w czwartki), za chwilę zamarynuję je w soli i przyprawach,
natomiast jutro konfitowanie w gęsim tłuszczu, kupionym już wcześniej przez
zapobiegliwego MŚK.
Potem już rozpędzam się na dobre:
http://polskagastronomia.com/index.php/techniki-kuli
narne/116-konfitowanie
:-)
--
XL
"Dom, w którym każdą rzecz za gotowy grosz kupują, jest na podobieństwo

2. Data: 2015-09-03 23:29:15

Temat: Re: Wielkie Konfitowanie!
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 3 września 2015 22:17:19 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
> natomiast jutro konfitowanie w gęsim tłuszczu, kupionym już wcześniej przez

A ja wczoraj upitrasiłem ogórkową. I co to kogo obchodzi ?

3-]

3. Data: 2015-09-04 01:52:05

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<s...@g...com> wrote in message
ps.com...
narne/116-konfitowanie

> A ja wczoraj upitrasiłem ogórkową. I co to kogo obchodzi ?

Nie bądź już taki surowy, przynajmniej fajnego linka podrzuciła.

4. Data: 2015-09-04 01:54:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostawa tylko w czwartki), za chwilę zamarynuję je w soli i przyprawach,
> natomiast jutro konfitowanie w gęsim tłuszczu, kupionym już wcześniej

Wzruszające i takie familijne :-)

> Potem już rozpędzam się na dobre:
> http://polskagastronomia.com/index.php/techniki-kuli
narne/116-konfitowanie
> :-)

Fajne przepisy, dziękuję!

Mi wpadł w oko przepis konfitowania schabu w słoninie.

Ale mam problem z wykonaniem przepisu, cytuję:
"Zalej rozpuszczonym smalcem wieprzowym lub
gęsim, tak aby tłuszcz zakrył całkowicie mięso."
- w czym autorzy proponują "rozpuścić" ten smalec?

Stopić smalec umiem, ale rozpuścić? Nigdy tego nie robiłem.
Doradzisz mi, XL? W czym Ty rozpuszczasz smalec? :-)

Przychodzi mi do głowy jakiś rozpuszczalnik organiczny,
bo wiem że smalec się w wodzie nie rozpuszcza, więc może
benzyna ekstrakcyjna? A może aceton? Co da lepszy smak schabu?

5. Data: 2015-09-04 16:33:36

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Am Freitag, 4. September 2015 01:54:22 UTC+2 schrieb Pszemol:

> [...]
> bo wiem że smalec się w wodzie nie rozpuszcza, więc może
> benzyna ekstrakcyjna? A może aceton? Co da lepszy smak schabu?

Xl-ki przemądrzałki nie cierpię, Xl-kę kucharkę sobie cenię, Ciebie zaś Pszemolu,
mogę tylko określić "PSZEMadrzał pojeb". Jak już chcesz zabbłysnąć swoją głupotą, to
najpierw spytaj wujka dobra rada "Googla", czy się przypadkiem nie skompromitujesz -
vide: http://www.wsjp.pl/do_druku.php?id_hasla=23058&id_zn
aczenia=2449945

6. Data: 2015-09-04 17:02:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Sep 2015 07:33:36 -0700 (PDT), a...@g...com
napisał(a):

> [...]
najpierw spytaj wujka dobra rada "Googla", czy się przypadkiem nie skompromitujesz -

Dziękuję za odpowiedź w moim imieniu - dopiero teraz zauwazyłam post
Pszemola o pozwalam sobie go ponownie pouczyć, krótko, prosto i węzłowato:
http://sjp.pwn.pl/sjp/rozpuscic;2517107.html
"
rozpuścić
Słownik języka polskiego
rozpuścić ? rozpuszczać
1. ?sporządzić roztwór dwóch lub więcej substancji?
2. ?wywołać topnienie czegoś?
3. ?zwykle w odniesieniu do włosów: puścić swobodnie?
4. ?rozesłać w różne strony w jakimś celu?
5. ?rozwiązać jakąś grupę osób, zwolnić z obowiązków lub pozwolić odejść?
6. pot. ?rozpieścić kogoś, pozwolić na nieposłuszeństwo?
7. pot. ?roztrwonić majątek?"

Inżynier Pszemol kolejny raz udowadnia swe nieokrzesanie, brak wiedzy i
oczytania. Cóż, kolejna dziura - okauje się, że oprócz wszystkiego
poprzedniego nie zna chłopak także Polszczyzny, jej niuansów i
wieloznaczności polskiego języka. I nie można go tu tłumacząco głaskać po
główce, mówiąc "jak to inżynier", bo mam w domu troje inżynierów, którzy
Polszczyzną władają wspaniale, ba, oprócz swych ścisłonaukowych
zainteresowań i zawodów parają się polskim językiem i polską kulturą z
wielkim sukcesem, a bycie inżynierem im w tym tylko pomaga, a nie
przeszkadza... w odróżnieniu od inżyniera Pszemola 3-)

7. Data: 2015-09-04 17:15:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Sep 2015 17:02:36 +0200, Ikselka napisał(a):

> bo mam w domu troje inżynierów

No zapomniałam o zięciu! - więc CZWORO :-)

8. Data: 2015-09-05 01:07:17

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pszemola o pozwalam sobie go ponownie pouczyć, krótko, prosto i węzłowato:
> http://sjp.pwn.pl/sjp/rozpuscic;2517107.html

Pozostajem pouczonem :-) dziękujem.

Aczkolwiek ciekawe jest takie użycie tego słowa, moim zdaniem nieprecyzyjne.
Uznać musze jednak autorytet dzieła PWN :-)

9. Data: 2015-09-05 01:08:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<a...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Ciebie zaś Pszemolu, mogę tylko określić "PSZEMadrzał pojeb".

Wulgarnie.

> Jak już chcesz zabbłysnąć swoją głupotą, to najpierw spytaj
> wujka dobra rada "Googla", czy się przypadkiem nie
> [...]

A co Ty tu podałeś? Definicję co to smalec? :-)
Tego przecież znaczenia nie kwestionowałem...

10. Data: 2015-09-05 02:34:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Sep 2015 18:07:17 -0500, Pszemol napisał(a):

> Pozostajem pouczonem :-) dziękujem.
>
> Aczkolwiek ciekawe jest takie użycie tego słowa,

Zwyczajne i typowe dla ludzi obytych ze słowem i wyrazami wieloznacznymi
języka polskiego.

> moim zdaniem nieprecyzyjne.

BARDZO precyzyjne - poprzez dołączony KONTEKST.

> Uznać musze jednak autorytet dzieła PWN :-)

Od najmłodszych lat z książką za pan brat, mam wielką przyjemność ad hoc i
bez dodatkowych autorytetów wiedzieć, że "husaria już rozpuściła konie", a
"Od dworu, spod lasa, z wioski, Smutna wybiega dziewica, Rozpuściła na
wiatr włoski I łzami skropiła lica." itd.

Tak więc co rano, stając z rozpuszczonymi włosami przy kuchni, rozpuszczam
masło na patelni. Od czasu do czasu lubię jednak rozpuścić też trochę
pieniędzy, co jest być może wadą - cóż, taka rozpuszczona jestem...
Tylko po co ja tu rozpuszczam te plotki na swój temat - zaiste po co? 3-]

--
XL
"Dom, w którym każdą rzecz za gotowy grosz kupują, jest na podobieństwo
hotelu, gdzie nie ma nic własnego." L. Ćwierczakiewiczowa

jabłka w syropie
Śliwki i banany.
Szczypta soli do owoców? Czemu nie?
Stary Dom.