Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych

następny post »
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych
Date: Sun, 30 Nov 2014 11:27:26 +0100

Myślę o zabudowaniu wnęki na garderobę własnymi siłami. Potrzebuje w tym
celu wywiercić w płycie meblowej otwory:

a) pod konfirmanty
b) pod kołki
c) pod wsporniki półek
d) gniazda zawiasów

o ile a) spokojnie poradzę sobie wkrętarka i "pewną reką", to już b,c,d
wymagają silnego ogranicznika głebokości wiercenia a d dodatkowo nie
może drgnąć w trakcie wybierania materiału. Nie chciałbym też tego robić
trzymając wkrętarkę w ręce.

Potrzebuje:

a) albo jakiegoś mechanizmu który umieszczony na wiertarce zapewni jest
prostopadłość do płyty i pozwoli na ruch "dociskający z ograniczem
głebokości"

b) albo uzyć w tym celu frezarki ręcznej górnowrzecionowej która ma
stopę i pozwala dokładnie na takie bajery (ale czy nadaje się do wiercenia?)

Pytanie:
Czy istnieje nakładka na wiertarkę/wkretarkę z punktu a)? A jesli nie,
to czy frezarka będzie się nadawała do tego celu? Nie mam frezarki, ale
myślę że mogę sobie pozwolić na zakup, przyda się do innych rzeczy.