Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych

1. Data: 2014-11-30 11:27:26

Temat: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę o zabudowaniu wnęki na garderobę własnymi siłami. Potrzebuje w tym
celu wywiercić w płycie meblowej otwory:

a) pod konfirmanty
b) pod kołki
c) pod wsporniki półek
d) gniazda zawiasów

o ile a) spokojnie poradzę sobie wkrętarka i "pewną reką", to już b,c,d
wymagają silnego ogranicznika głebokości wiercenia a d dodatkowo nie
może drgnąć w trakcie wybierania materiału. Nie chciałbym też tego robić
trzymając wkrętarkę w ręce.

Potrzebuje:

a) albo jakiegoś mechanizmu który umieszczony na wiertarce zapewni jest
prostopadłość do płyty i pozwoli na ruch "dociskający z ograniczem
głebokości"

b) albo uzyć w tym celu frezarki ręcznej górnowrzecionowej która ma
stopę i pozwala dokładnie na takie bajery (ale czy nadaje się do wiercenia?)

Pytanie:
Czy istnieje nakładka na wiertarkę/wkretarkę z punktu a)? A jesli nie,
to czy frezarka będzie się nadawała do tego celu? Nie mam frezarki, ale
myślę że mogę sobie pozwolić na zakup, przyda się do innych rzeczy.

2. Data: 2014-11-30 11:46:00

Temat: Re: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych
Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały wrote:
> [...]
> to czy frezarka będzie się nadawała do tego celu? Nie mam frezarki,
> ale myślę że mogę sobie pozwolić na zakup, przyda się do innych

ad b nadaje się, frezarka ma stopę która utrzyma prostopadłość,
sprawdź tylko czy wejdą ci wymagane narzędzia
głębokość zawsze załatwiałem naklejając taśmę izolacyjną na wiertło
jak wyjdzie trochę nieprostopadle to biedy nie ma, zawsze możesz wziąć
do pomocy kogoś kto popatrzy z boku i ci skoryguje

3. Data: 2014-11-30 12:07:52

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2014-11-30 11:46, Jeffrey wrote:
> ad b nadaje się, frezarka ma stopę która utrzyma prostopadłość, sprawdź
> tylko czy wejdą ci wymagane narzędzia

Martwi mnie głównie to że:

a) nie wiem czy do uchwytów frezarskich znajdą się futerka na normalne
wiertła. Znajdą się?

b) Jak zaloże futerko to wiertło może wyjśc poza spód stopy - co oznacza
że trzeba by stosowac jakieś dziwaczne krótkie wiertła o ile są

c) a może wiercić frezami?

> głębokość zawsze załatwiałem naklejając taśmę izolacyjną na wiertło

Przy 200 otworach na wsporniki półek na pewno w którymś pojadę za daleko
i po ptokach, wyjdę na drugą stronę płyty. Musi to być "twarde"
zabezpieczenie.

> jak wyjdzie trochę nieprostopadle to biedy nie ma, zawsze możesz wziąć
> do pomocy kogoś kto popatrzy z boku i ci skoryguje

Raczej dwóch umieszczonych w x, y:)

4. Data: 2014-11-30 15:11:52

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały wrote:

> Myślę o zabudowaniu wnęki na garderobę własnymi siłami. Potrzebuje w tym
> celu wywiercić w płycie meblowej otwory:

<http://www.mt.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/sto
jak_do_wiertarki_proma_srednie.jpg>

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

5. Data: 2014-11-30 15:58:21

Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

"masti" <g...@t...hell> wrote in message news:m5f8j8$pi4$1@dont-email.me...
> <http://www.mt.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/sto
jak_do_wiertarki_proma_sre
> dnie.jpg>

tym obskoczy tylko obrzeza, w jego przypadku lepiej sprawdzi sie zwykly
pierscien ograniczajacy na wiertlo
http://allegro.pl/craftomat-wiertlo-polaczen-kolkowy
ch-ogranicznik-i4808583692.html
ew. jezeli sobie nie ufa to polaczony z czyms takim
http://allegro.pl/wolfcraft-prowadnica-uchwyt-wierce
nia-wiertarski-i4741540012.html

--
http://db.org.pl/

6. Data: 2014-11-30 17:32:12

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę o zabudowaniu wnęki na garderobę własnymi siłami. Potrzebuje w tym
> celu wywiercić w płycie meblowej otwory:

> [...]
A ja się zastanawiam jak wywiercić otwory prowadzące w półkach pod
konfirmaty w płycie 18mm, tak aby zawsze trafiały w środek plyty...

7. Data: 2014-11-30 18:32:18

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Frez wrote:

> A ja się zastanawiam jak wywiercić otwory prowadzące w półkach pod
> konfirmaty w płycie 18mm, tak aby zawsze trafiały w środek plyty...

zrobić wzornik?

8. Data: 2014-11-30 19:24:01

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2014-11-30 15:11, masti wrote:
> <http://www.mt.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/sto
jak_do_wiertarki_proma_srednie.jpg>

Wszystkie te stojaki to padlina, w dodatku nie ma jak płyty sensownie
trzymać i przemieszczać stojak. Ogólnie to nie to.

9. Data: 2014-11-30 19:27:27

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2014-11-30 18:32, Jeffrey wrote:
> zrobić wzornik?

Masz pomysł jak? Nie mam frezarki (no wlaśnie) bo może latwo zrobić to z
kawałka grubej dechy frezując ją w kształt ceownika, potem otwory i
tulejki na wiertła. Ba, sa takie gotowe :) ?

10. Data: 2014-11-30 20:38:24

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały wrote:

> Masz pomysł jak? Nie mam frezarki (no wlaśnie) bo może latwo zrobić
> to z kawałka grubej dechy frezując ją w kształt ceownika, potem
> otwory i tulejki na wiertła. Ba, sa takie gotowe :) ?

jeśli masz spawarkę lub jakiś do niej dostęp to wygiąć blachę w C i
przyspawać tulejkę o średnicy wiertła ( w ostateczności może być
rozwiercona nakrętka odpowiedniej średnicy)
przy braku spawarki można zrobić takie C skręcając drewno, płytę,
sklejkę. Rzeczoną wcześniej nakrętkę można wbić w wywiercony (trochę
mniejszy) otwór, podobnie można wykonać zderzaki od końca płyty żeby
otwór zawsze był w tym samym miejscu

oczywiście można też wyfrezować rowek w desce tak jak to wymyśliłeś,
ja bym to robił na pile stołowej ze zderzakiem, będzie równo a
zakładając że piła bierze 4mm a trzeba wybrać 18mm to tylko 5
przejazdów - no ale trzeba mieć piłę stołową, zresztą skoro bierzesz
sie za takie przedsięwzięcie to jakiś tam sprzęt w końcu masz

CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Darmowy program do projektowania mebli
Kominek i podczerwień
Płyta indukcyjna i piekarnik Bosch/Siemens - system kodowy modeli