Winko... a napis "zawiera siarczyny"...

1. Data: 2007-03-23 20:15:04

Temat: Winko... a napis "zawiera siarczyny"...
Od: "Maciek C" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, kupowałem dzisiaj wino, konkretnie markowe PORTO, dość drogie... Na
tyle butelki znajduje się naklejka "Produkt zawiera siarczyny"... ? :) Co to
znaczy? :) Czy można to pić bez obaw? :) Dodam, że wcześniej już kupowałem ten
produkt i do tej pory nie było nic po polsku za wyjątkiem naklejki importera,
teraz pojawiła się ta naklejka. Sądzę, że nie informują o tym bez powodu... :)
Co oznacza taki napis? Mam jakieś dziwne skojarzenia z "siarą" i winami po
4zł... ;/ Aż mi smak odszedł... :) Czy ktoś wie o co chodzi? Jeżeli tak, to
prosiłbym o poważną odpowiedź "po polsku" :)

Maciej C

2. Data: 2007-03-23 20:44:28

Temat: Re: Winko... a napis "zawiera siarczyny"...
Od: "JohnyBravo" <J...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Zwiazki siarki dodaje sie w procesie produkcji zeby zabic drozdze!

Jaki to ma wplyw na organizm ?????????????????

3. Data: 2007-03-23 20:55:15

Od: "Maciek C" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JohnyBravo w swoim poście napisał(a):
> Zwiazki siarki dodaje sie w procesie produkcji zeby zabic drozdze!
>
> Jaki to ma wplyw na organizm ?????????????????

No właśnie? Jaki? :)

Maciej C

4. Data: 2007-03-23 21:25:44

Od: "Maciek C" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek C w swoim poście napisał(a):

> No właśnie? Jaki? :)

Ooo, jeżeli ktoś jest zainteresowany to looknijcie :)

http://www.wina.katowice.pl/index.php?dzial=newsy&id
=newsy&nr=25

Maciej C

5. Data: 2007-03-24 11:08:50

Od: "ulek" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ustawodastwo polskie nałożyło obowiązek umieszczania na produktach
spożywczych informacjo o alergenach jakie dany produkt zawiera min. siarki
na którą pewne osoby są uczulone. Być może importer w końcu dostosował sie
do prawa obowiązujęcego w PL.
pozdrawiam ulek

6. Data: 2007-03-28 03:38:14

Od: "adm" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na którą pewne osoby są uczulone. Być może importer w końcu dostosował sie
zreszta stara i sprawdzona 'echnologia'
sam pamietam jak dziadek robil wina to mial specjalna 'lyzke' z dlugim
uchwytem
na ktorej zapalal kawalek siarki i umieszczal wewnatrz balonu na wino zanim
napelnil go moszczem
Tym sposobem fermentacja przebiega prawidlowo w przeciwnym wypadku
zamiast pracujacych drozdzy mozesz miec pracujace bakterie a zamiast
wina, ocet winny lub tez 'splesniala mazie'.

Interpretacja badania USG - narządu rodnego
Baryt
Co dalej?
Helicobacter pylori
Gym Ball