Winniczka - prośba o porad

1. Data: 2006-05-21 20:41:37

Temat: Winniczka - prośba o porad
Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowałęm się założyc miniwinniczkę... a co mi tam :-)...
Będzie na południowej ścianie domu i pomysł jest taki: Likwiduję
klombik bylinowy 1m x 2,5m i sadze tam winorośla. Pomiędzy klombikiem
a ścianą domu zostawiam 1m kostki i będzie tam miejsce na rupiecie
ogrodnicze (winorośle mają to zasłonić). Zamierzam tam postawić rodzaj
pergoli, po której te winorośle mają się wspinać. I tu następuje
pytanie: ... jaka wysokość tej pergolki powinna być? Tzn do jakiej
wysokości można uprawiać winorośle? Wiem, że pytanie głupawe, bo
winorośl i na 10 m może wybić, ale pytam się o wysokość optymalna z
punktu widzenia ortodoksów winiarskich... 2m? 2,5m? 3m?

2. Data: 2006-05-22 03:28:18

Temat: Re: Winniczka - prośba o porad
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

I tu następuje
> [...]
> winorośl i na 10 m może wybić, ale pytam się o wysokość optymalna z
> punktu widzenia ortodoksów winiarskich... 2m? 2,5m? 3m?

Wysokość pergoli zrób taką, aby można było owoce zrywać bez skakania
po drabinie.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-05-22 04:57:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message
> I tu następuje
>
> Wysokość pergoli zrób taką, aby można było owoce zrywać bez skakania
> po drabinie.
> Pozdrawiam.Mirzan

Witam!

He..he, i wszystko zastanie zjedzone w zasięgu ręki - na balonik się nie
uzbiera.
To już lepsza drabina...

Pozdrowienia!
Panslavista.

(cebula rośnie?) :-))

4. Data: 2006-05-22 19:10:17

Temat: Re: Winniczka - pro?ba o porad
Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Guru" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> Będzie na południowej ścianie domu i pomysł jest taki: Likwiduję
> klombik bylinowy 1m x 2,5m i sadze tam winorośla. > G

A jakie masz byliny na tym klombiku? Tzn co zamierzasz zlikwidowac i czy sa
juz chetni na wziecie_....
pzdr Kuleczka

5. Data: 2006-05-25 16:34:24

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 May 2006 21:10:17 +0200, "Kuleczka" <a...@i...pl>
wrote:

>A jakie masz byliny na tym klombiku? Tzn co zamierzasz zlikwidowac i czy sa
>juz chetni na wziecie_....

Likwiduję klombik, ale byliny przesadzam...

6. Data: 2006-05-25 19:15:32

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (cebula rośnie?) :-))

Nie wiem, nie używam cebuli do wina.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2006-05-25 19:52:51

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Guru napisał:
> <......> Likwiduję
> klombik bylinowy 1m x 2,5m i sadze tam winorośla

Wszystkie ? :-)

http://www.guru.pl/foto/view_photo.php?set_albumName
=ogrod&id=DSCN5613

Pozdrawiam, Barbara

8. Data: 2006-05-25 20:38:16

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 May 2006 21:52:51 +0200, Barbara Miącz
<s...@i...te.ria.pl> wrote:

> Wszystkie ? :-)
>
>http://www.guru.pl/foto/view_photo.php?set_albumNam
e=ogrod&id=DSCN5613

> Pozdrawiam, Barbara

Złośliwa ty ... :-)
Oczywiście że nie wszystkie...
Część do winniczki, częśc gdzie indziej :-)

Mój ogród w oczach Dirka
Zalecienia z ochrony roślin dla działkowców na lata 2006-2007
czy "Tracz" sprzedaje wysyłkowo?
Orzech
piwonie