Wino z własnych winogron

1. Data: 2021-10-05 19:45:57

Temat: Wino z własnych winogron
Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Z własnych winogron postanowiłem zrobić wino.
Znalazłem jakiś przepis w internecie gdzie zalecano na 10 kg
owoców dawać 5 l wody i 3 kg cukru.
Z winogron wycisnąłem sok i dolałem zalecany syrop.
W cieczy przeznaczonej do fermentacji było niestety ok. 30%
cukru.
Byłem przekonany że w tej ilości cukru nic nie zafermentuje,
jednak po dwóch dniach fermentacja ruszyła pełną parą.
Po tygodniu fermentacja prawie ustała, zmierzyłem cukier i
jest jeszcze 10%.
Takie wino będzie za słodkie a drożdże już się duszą w alkoholu.
Poradźcie mi co zrobić aby resztę cukru drożdże jeszcze
przerobiły?
Może dolać odpowiednią ilość czystej wody?
--
Tomasz

2. Data: 2021-10-05 20:06:42

Temat: Re: Wino z własnych winogron
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.10.2021 o 19:45, Tomasz pisze:
> Z własnych winogron postanowiłem zrobić wino
Poczytaj forum winiarskie:
http://wino.org.pl/forum/
Jacek

3. Data: 2021-10-28 10:04:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz <j...@g...com> wrote:
> [...]
> Poradźcie mi co zrobić aby resztę cukru drożdże jeszcze
> przerobiły?
> Może dolać odpowiednią ilość czystej wody?

SOKU dolej. Z winogron. Może być sok z wodą w proporcji jak w przepisie.
Rozcieńczysz alkohol. Drożdże ruszą i zjedzą cukier.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Śmierć bukszpanu
Lawenda - jaka odmiana?