Winogrona mojej Teściówki - coś żre...:(

1. Data: 2004-05-18 06:58:23

Temat: Winogrona mojej Teściówki - coś żre...:(
Od: "JoannaP" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zadałam już to pytanie na forum , ale odpowiedź dostałam tylko jedną: że to
najprawdopodobniej mączniak i że "...Jak komuś udało się to skutecznie
przepędzić niech się pochwali czym ...". W zasadzie można kupić w
ogrodniczym jakiś środek - ale czy to wszystko jedno jaki? Chodzi mi o
skuteczność - no i doświadczenie, bo szkoda tak pryskać czymś bez pożytku,
albo z mizernym efektem...
No więc jeszcze raz: co żre winogrona na działce mojej Teściówki?
Najpierw są plamki, potem czerwone, podłużne wybrzuszenia, następnie
ciemnieją. Wcześniej - w ubiegłym roku - było na porzeczkach. Panikować czy
jeszcze nie?
www.pinczeromania.idysk.com/a419.jpg
www.pinczeromania.idysk.com/a425.jpg
www.pinczeromania.idysk.com/a432.jpg
www.pinczeromania.idysk.com/a433.jpg

Joanna :D

2. Data: 2004-05-18 08:15:22

Temat: Re: Winogrona mojej Teściówki - coś żre...:(
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoannaP" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Najpierw są plamki, potem czerwone, podłużne wybrzuszenia, następnie
> ciemnieją. Wcześniej - w ubiegłym roku - było na porzeczkach. Panikować

Nie wiem jak z winoroślami, ale z tego co opisujesz na porzeczkach wystąpiła
jakaś mszyca, nie wiem jak sie nazywa, z tego co słyszałam ta mszyca nie
wyrządza większych szkód i nie trzeba się nią przejmować chyba że komus
przeszkadza wygląd liści. Na winoroślach to chyba coś innego.

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2004-05-18 10:24:38

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"JoannaP" <p...@n...pl> writes:

> Zadałam już to pytanie na forum , ale odpowiedź dostałam tylko jedną: że to
> najprawdopodobniej mączniak i że

Może wystarczy przeczytać:
http://www.winogrona.org/modules.php?name=Content&pa
=showpage&pid=3

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Urzędniczka na poczcie Zaniemyśl
Tłumaczyła klientom: ,,A, nie! My ŚL-

4. Data: 2004-05-18 10:39:51

Od: "JoannaP" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości

> Może wystarczy przeczytać:
> http://www.winogrona.org/modules.php?name=Content&pa
=showpage&pid=3

> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Można - i przeczytałam już wcześniej. Ale jako kompletny laik nie wiedziałam
czy to mączniak rzekomy - czy też prawdziwy, przy którym nie ma opisu jak
zwalczać (chyba, że tak samo jak rzekomego?). Skoro podałeś mi ten link to
zakładam, że to jednak rzekomy i tak przekażę. Dzięki.
Joanna

5. Data: 2004-05-18 14:49:14

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwalczać (chyba, że tak samo jak rzekomego?). Skoro podałeś mi ten link to
> zakładam, że to jednak rzekomy i tak przekażę. Dzięki.

A ja ucięłabym liścia i poszła z nim do porządnego sklepu ogrodniczego i
tam spytała o radę. Od razu dadzą Ci środek przeciw temu świństwu !!!
Serdecznie radzi Miłka

6. Data: 2004-05-18 18:04:46

Od: "JoannaP" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> A ja ucięłabym liścia i poszła z nim do porządnego sklepu ogrodniczego
> tam spytała o radę. Od razu dadzą Ci środek przeciw temu świństwu !!!
> Serdecznie radzi Miłka

Przeca nie będę się kłucić z Teściówką ;) Ale może faktycznie lepiej by
wzięła liść i przeszła się do sklepu.
Joanna

7. Data: 2004-05-18 21:12:13

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"JoannaP" <p...@n...pl> writes:

> Skoro podałeś mi ten link to zakładam, że to jednak rzekomy i tak
> przekażę.

Objawy na to wskazują. Swoją drogą, czy mogę wykorzystać Twoje zdjęcia
do zilustrowania objawów w serwisie winogronowym?

> Dzięki.

Nie ma za co. Zwalczcie to dziadostwo.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
John Smith, co zdobył Ararat,
Nie płacić swych się stara rat

8. Data: 2004-05-18 22:49:40

Od: "JoannaP" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m28yfpsamq.fsf@sapijaszko.net...

Swoją drogą, czy mogę wykorzystać Twoje zdjęcia
> do zilustrowania objawów w serwisie winogronowym?
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
> --
Jak najbardziej! :D Jeżeli chcesz - to prześlę zdjęcia nie zmniejszone?
Joanna

9. Data: 2004-05-19 05:31:20

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"JoannaP" <p...@n...pl> writes:

> Jak najbardziej! :D Jeżeli chcesz - to prześlę zdjęcia nie
> zmniejszone?

Poproszę mailem.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien aktor z Ołomuńca
chciał występować aż do kóńca,

10. Data: 2004-05-19 22:34:31

Temat: Odp: Winogrona mojej Teściówki - coś żre...:(
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...

> Objawy na to wskazują. Swoją drogą, czy mogę wykorzystać Twoje zdjęcia
> do zilustrowania objawów w serwisie winogronowym?

Mączniaka tymi fotkami raczej nie ilustruj.... :-)
Mączniak nie deformuje lisci w taki sposób.
To co na tych zdjeciach widac to raczej efekt żerowania jakichs
kłująco-ssących bydlaków. Być moze mszyce... Jednak najbardziej bym
obstawial przędziorki.

I do Joanny: jeżeli skala tego jest niewielka to nie zawracaj sobie głowy
chemią. Jeżeli dotyka to ok 30% liści to tzreba z tym powalczyć.
Nie znam sie na tych chemikaliach (do tej pory nie musiałem), ale chyba
Karate będzie dobre....
Pozdrawiam :-)
Janusz

sosna smołowa
mrowki na bluszczu
praca w ogrodzie - bol plecow; troche OT
jaka szklarnia
dzika róża