Wlew kroplowy u dziecka w domu

1. Data: 2003-06-12 09:59:11

Temat: Wlew kroplowy u dziecka w domu
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy podłączenie dziecka w domu do kroplówki z solą fizjologiczną lub glukozą
może spowodować jakieś nieprzewidziane konsekwencje. Dziecko niespełna 4
letnie, na 99% chore na rotawirus, miesięc wczesniej chorowało na to samo i
leczenie szpitalne przez 3 doby właśnie kroplówki z soli i glukozy 5 % oraz
doustnie probiotyki (np. Lakcid). Prosze lekarzy grupowych o komentarz.

Ania

2. Data: 2003-06-12 10:09:46

Temat: Re: Wlew kroplowy u dziecka w domu
Od: "kristian" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oraz
> doustnie probiotyki (np. Lakcid). Prosze lekarzy grupowych o komentarz.

A podłączysz sama wlew kroplowy dziecku? (dzieci to po ludziach w glebokim
wstrząsie to najtrudniejszy obiekt do wkluwania sie !)
A wyłączsysz wlew w odpowiednim czasie? bo rowniez wenflon trzeba usunac
później! sterylne warunki w miare masz? A jeśli jednak to nie jest
rotawirus?
A w tym szpitalu to przypadkiem jakichs badan dziecku nie robili i nie
obliczali czegoś?

3. Data: 2003-06-12 10:24:51

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A podłączysz sama wlew kroplowy dziecku? (dzieci to po ludziach w glebokim
> wstrząsie to najtrudniejszy obiekt do wkluwania sie !)

Wiem, ale już miałam załatwione w szpitalu, że będę miała wkute.

> A wyłączsysz wlew w odpowiednim czasie? bo rowniez wenflon trzeba usunac
> później! sterylne warunki w miare masz? A jeśli jednak to nie jest
> rotawirus?

Sterylność moim zdaniem nie gorsza niż w szpitalu, wiem, że należy usunąc po 3
dobach. Jestem na 99%, że nie jest to zakażenie bakteryjne typu salmonella.

> A w tym szpitalu to przypadkiem jakichs badan dziecku nie robili i nie
> obliczali czegoś?

Robili morfologię, wymazy, kał i stwierdzili rotawirus.

Ania

4. Data: 2003-06-12 14:31:02

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Jun 2003 a...@o...pl wrote:

> leczenie szpitalne przez 3 doby właśnie kroplówki z soli i glukozy 5 % oraz
> doustnie probiotyki (np. Lakcid). Prosze lekarzy grupowych o komentarz.

w Polsce nie jest to zwyczaj praktykowany z roznych wzgledow.
W krajach rozwinietych podlaczanie takich kroplowek w domu
jako "home care" jest normalna procedura.

Podlaczanie takich kroplowek w domu pacjenta jest bezpieczne
pod warunkiem odpowiedniego nadzoru, pielegniarki przeszkolonej,
kontaktem ze zorientowanym i posiadajacym dostep do kartoteki
lekarzem (np. poprzez palmtop lub majacy telefoniczna lacznosc
z pracownikiem wlasnej praktyki) mogacym przyjechac na wizyte
domowa w kazdym czasie wrazie czego

U nas takiego modelu nie da sie zorganizowac.
Wiec nie stosuje sie tego typu procedur w domu pacjenta

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-06-13 05:55:02

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako "home care" jest normalna procedura.
> U nas takiego modelu nie da sie zorganizowac.
> Wiec nie stosuje sie tego typu procedur w domu pacjenta

Dzięki za odpowiedź, ale czy jeżeli podłączy kroplówkę wykwalifikowana
pielęgniarka jest jakieś ryzyko w przypadku podawania soli fizjologicznej i
glukozy. Antybiotyku faktycznie bałabym się podawać dozylnie w domu małemu
dziecku ale glukozę i sól, kiedy chodzi tylko o nawodnienie, bo tak obecnie jak
powiedziano mi w szpitalu leczy się rotawirusy. Szpital mam o 10 minut drogi
samochodem, a w razie czego koleżankę lekarkę (w trakcie specjalizacji i
interny), przy czym nie rozmawiałam z nią na ten temat. Po prostu mam dosyć
ponownego pobytu w szpitalu, po niespełna miesiącu. Na szczęście teraz obyło
się bez kroplówek, przy czym w domu mam juz odpowiednie płyny, wężyki, wenflon
tak na wszelki wypadek, ale wkucie u małego dziecka jest faktycznie b. trudne i
pielęgniarce pracującej już kilka lat w zawodzie tyle że z dorosłymi nie udało
się to.

Ania

6. Data: 2003-06-13 09:16:09

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> pielęgniarka jest jakieś ryzyko w przypadku podawania soli fizjologicznej
> glukozy. > --

W zasadzie dziecka, które ma zdrowe nerki nie da się "przewodnić" - nadmiar
płynów szybciutko wysiusia. Ale też nie dokońca- podawanie dużych objętości
płynów dożylnie może szybciutko doprowadzić do zaburzeń elektrolitowych
krwi, które mogą być niebezpieczne, szczególnie u maluszka. Chodzi mi
glównie o możliwość znacznego obniżenia stężenia potasu, który w przypadku
biegunek i tak jest obniżony "na dzień dobry".
Zdecydowanie odradzałambym podawanie kroplówek w domu bez opieki
kompetemtnego lekarza - leczenie dożylne rarezerwójmy dla szpitala.
Dobry domowy sposób nawadniania dzieci (jeśli tylko chcą współpracować) to
podawanie Gastrolitu (przygotowanie wg. ulotki), który uzupełnia tracone w
czasie biegunki elektrolity.
Ale jako mama radzę- w przypadku biegunki prowadzącej do odwodnienia,
naprawdwe bezpieczniej jest położyć malucha do szpitala. Przecież można z
dzieckiem być cały czas! Ja wiem, że to męczące, niewygodne i bardzo
trudne....., ale jest to cena bezpieczeństwa malucha!!! A mamy wytrzymają
wiele...
Pozdrawiam i życzę zdrówka!!

7. Data: 2003-06-13 13:18:24

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jako mama radzę- w przypadku biegunki prowadzącej do odwodnienia,
> naprawdwe bezpieczniej jest położyć malucha do szpitala.

...skąd wychodzisz z dalszymi odmianami wirusa "biegunkowego" (niekoniecznie
rota) i zaczyna się wszystko od początku
Oczywiście, kiedy widzisię oznaki odwodnienia, trzeba jechać do szpitala
natychmiast, ale mozna próbować tego uniknąć:
Podawać butelką, łyżeczką, kubeczkie itp. picie cały czas. Najlepiej czarną
herbatę z glukozą. Do tego wlewać - gastrolit - choćby po łyżeczce. Myśmy
podawali jeszcze lakcid i enterol.
Podawanie płynów odbywa się non stop - z przerwami na zmiany pościeli ;-)
Protesty dziatwy olewałam i wciskałam im płyny.
W rezultacie udało się przejść wirusa bez wiekszego odwodnienia,
wymagającego hospitalizacji, mimo że młodsze w ciągu dwóch godzin potrafiło
zwymiotować 10 razy, ze o biegunce nie wspomnę.
(Jedno dziecię miało rok, drugie - 3lata)

Ola (która zniosła tę infekcję gorzej, miałam np. halucynacje)

8. Data: 2003-06-13 16:44:33

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...skąd wychodzisz z dalszymi odmianami wirusa "biegunkowego"
(niekoniecznie
> rota) i zaczyna się wszystko od początku

Nie koniecznie....
Prawidłowo dzieci z biegunką powinny być hospitalizowane na oddziałach
zakaźnych w izolatkach...
Ale w naszych warunkach to tylko marzenie... :(
Jola

9. Data: 2003-06-16 07:42:48

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jola pisze:
> Prawidłowo dzieci z biegunką powinny być hospitalizowane na oddziałach
> zakaźnych w izolatkach...
> Ale w naszych warunkach to tylko marzenie... :(

Akurat u nas właśnie tak było, pojedyncze sale, w razie przepełnienia max. dwa
łóżeczka dziecięce jak widziałam. Tylko po co te cyrki jak rodzice/rodzina się
nie zaraziła; pielęgnirki i lekarze z tego oddziału musieli by być chorzy w tej
sytuacji non stop nie nosili maseczek jak w Chinach z powodu SARS. A może jest
to tylko choroba dzieci?

Ania

10. Data: 2003-06-16 11:26:18

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
w tej
> sytuacji non stop nie nosili maseczek jak w Chinach z powodu SARS.

Chodzi głównie o to, aby nie przenosić wirusa w dzieciaczka na
dzieciaczka.... Tylko aby to było spełnione ca ły personel musi dezwzględnie
przestrzegać zasad higieny. (przedewszystkim dokładne mycie i dezynfekcja
rąk przed każdym wejciem i przy wyjściu z salki zabiegunkowanego dziecka).
Inaczej ideę systemu izolacji można o kant d....

Jola

nudnosci a ciaza
ciąża a czkawka
ALKOHOL -PYTANIE