Wolna Wola a sugestia.

11. Data: 2019-04-12 23:21:10

Temat: Re: Wolna Wola a sugestia.
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-04-12 10:07, Trybun wrote:

> Nikt, czyli żadna religia czy filozofowie nie lansują tezy o wolności
> duszy. Skąd w ogóle taki pomysł o wolności zwłaszcza w kontekście tego
> że ktoś/coś skazuje nas na piekło czy niebo/raj? A i tam (niebo) przecie
> nie może być to oparte na zasadzie "róbta co chceta".

Właśnie!
Poczytaj może o czym Starzy Mistycy wiedzą od zawsze.
//app.box.com/s/do2711p5fpgjurscbtvdomin5elp8eib
//naprawde warto!

12. Data: 2019-04-13 11:00:40

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 12 kwietnia 2019 23:21:47 UTC+2 użytkownik Ilona napisał:

> Właśnie!
> Poczytaj może o czym Starzy Mistycy wiedzą od zawsze.
> //app.box.com/s/do2711p5fpgjurscbtvdomin5elp8eib
> //naprawde warto!

Pan Listkiewicz próbuje sugerować, że życie jest teatrem z wcześniej
zaplanowanymi rolami, a ja raczej skłaniam się ku wizji stadionu albo
szachownicy, gdzie są wprawdzie stałe reguły gry, ale w ich obrębie istnieje
swoboda kreatywnych posunięć i istnieje wiele legalnych ruchów dających
przewidywalne wyniki. Strefa "piaskownicy" musi być czymś więcej niż
marginesem (raczej dobrze widocznym kawałkiem tortu); inaczej sprytniejsi
i lepsi w liczeniu wariantów byliby poszkodowani.

13. Data: 2019-04-13 23:53:36

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-04-13 11:00, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
> marginesem (raczej dobrze widocznym kawałkiem tortu); inaczej sprytniejsi
> i lepsi w liczeniu wariantów byliby poszkodowani.

Wszystko dlatego, że oceniasz życie z ziemskiej perspektywy i w
ziemskich kategoriach. Dlatego, uważasz, że jest grą o sumie zerowej.
Ostatnimi czasy, coraz więcej osób uważa, że właśnie tak jest.

Tymczasem, z perspektywy Nieskończonego Wszechświata, dla którego czas
nie istnieje*, wszyscy jesteśmy już Zbawieni.

Partnerstwo w epoce przemian.
"Czy jesteś NORMALNY?"
To chyba jakaś pomyłka!
Masz raka - jedź do Rzeszowa