Wrastający paznokieć - gdzie chirurg w wawie ?

1. Data: 2004-05-04 11:16:41

Temat: Wrastający paznokieć - gdzie chirurg w wawie ?
Od: "Robert" <r...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam problem z wrastającym się paznokciem dużego palca u stopy. Pół roku tem
miałem ten sam problem, wiec udałem sie do chirurga, który usunął paznokieć.
Niestety problem nie zniknął i po pół roku sytuacja wygląda identycznie jak
wczesniej. Wszelkiego rodzaju domowe metedy nie pomagają, próbowałem
wszystkiego, ale sytuacja jedynie ulegała popgorszeniu. Przeglądałem
internet i doczytałem, że w przypadku mocno wrastającego paznokcia może
pomóc tylko zabieg tzw. klinowego wycięcia części paznokcia. Szukam więc w
Warszawie dobrego chirurga, który będzie umiał skutecznie rozwiązać problem,
a nie tylko usunąć paznokieć, bo z doświadczenia wiem, że to nic nie daje.
Wszelkie sugestie dotyczące dobrych specjalistów, jak również tych, których
należy unikać szerokim łukiem będą więc mile wiedziane.

Pozdrawiam. Robert.

2. Data: 2004-05-04 12:39:45

Temat: Re: Wrastający paznokieć - gdzie chirurg w wawie ?
Od: "IWONA" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
>
> Pół roku tem
> miałem ten sam problem, wiec udałem sie do chirurga, który usunął
paznokieć.
Witam,
jak Ci sciągali tego paznokcia? Czy to boli w trakcie albo po zabiegu? W
szpitalu, czy w gabinecie? Mnie to czeka i jestem trochę przestraszona, no
i wolałabym w gabinecie prywatnym niz w szpitalu, ale nie wiem czy
mozna....Jeszcze nie spytałam lekarza o szczegóły.Będę wdzięczna za
odpowiedz, chyba lepiej na priva bo w sumie wątek dotyczy czegoś
innego.Sorry:-).
Pozdrawiam
Iwona

3. Data: 2004-05-05 15:14:44

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
mam dla Was niezawodny sposób! Zapomnijcie o wyrywaniu paznokcia - to nie
nie daje, ja miałam ten sam problem , u mnie w rodzinie jest to chyba
genetyczne wrastają mi prawie wszystkie paznkocie u nóg - a raczej
wrastały - bo pewna pani poleciła sposób- po prostu nozyczkami zdrapac na
samym środku paznokcia jego powieżchnię wzdłuż, nie z przesadą , ale
troche - wtedy paznokieć nie rośnie "na boki" tylko pnie się do przodu,
zdzieram tak raz na trzy m-ce mniej więcej, i nie wrasta!!
jeśli jest już wrośnięty - to trzeba go wyciąc , boli trochę ale warto -
wyciąc i potrzec nożyczkami przez środek - gdyby nie to , to pewnie byłam
bym juz po 10 zabiegach :)
powodzenia

4. Data: 2004-05-05 17:02:49

Od: "Faf" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mogę polecić chirurga w klinice Damiana przy Wałbrzyskiej. Sama klinika
słynie z tego, że ogólnie jest do dupy, ale ten chirurg załatwił sprawę
bardzo dobrze. Miałem kilka lat temu podobny problem - ni z tego ni z owego
ból palca i stan zapalny. Inny lekarz, w innym mieście, zrobił klinowanie
paznokcia, ale nie wyciął macierzy - specjalnie - liczył na to, że paznokieć
odrośnie poprawnie. No i po kilku latach problem powrócił. W Klinice Damiana
chirurg wyciął mi od nowa klin razem z macierzą i jak dotąd jest bardzo
dobrze.

Kilka wskazówek:

1. nie zwlekać z tym ani dnia dłużej
2. przez całą noc przed wizytą moczyć palec (okład + folia) w roztworze
ciepłej wody i sody oczyszczonej - to zmiękcza paznokieć
3. założyć bardzo luźne obuwie - klapki, sandały. opatrunek nie jest wielki,
ale but może cały nie wejść
4. można chodzić powoli po zabiegu, ale lepiej przygotować się na transport
do domu taksówką, albo u kogoś ze znajomych/rodziny - samochodem - nie łazić
za daleko piechotą
5. zabieg nic nie boli, palec jest całkowicie znieczulony, zanim
znieczulenie przestanie działać - przestaje boleć - mnie ani za pierwszym
ani za drugim razem nic nie bolało

6. 24 godziny po zabiegu trzeba zmienić opatrunek - przed wyjściem zmoczyć
go w ciepłej wodzie i włożyć coś foliowego, żeby nie przeciekało do buta

i to wszystko

życzę powrotu do zdrowia!

5. Data: 2004-05-12 08:40:17

Od: jd <j...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Robert wrote:

> [...]
> wczesniej. Wszelkiego rodzaju domowe metedy nie pomagaj?, próbowa?em
> wszystkiego, ale sytuacja jedynie ulega?a popgorszeniu. Przegl?da?em
> internet i doczyta?em, ?e w przypadku mocno wrastaj?cego paznokcia mo?e
> pomóc tylko zabieg tzw. klinowego wyci?cia cz??ci paznokcia. Szukam wi?c w
> Warszawie dobrego chirurga, który b?dzie umia? skutecznie rozwi?zaae problem,
> a nie tylko usun?ae paznokieae, bo z do?wiadczenia wiem, ?e to nic nie daje.
> Wszelkie sugestie dotycz?ce dobrych specjalistów, jak równie? tych, których
> nale?y unikaae szerokim ?ukiem b?d? wi?c mile wiedziane.

Mialem podobny problem. Usuniecie paznokcia nic nie dalo (po pol roku problem
powrocil). Sprawe zalatwil dermatolog, ktory w usunal "dzikie mieso" (sorry za
niefachowe okreslenie) przy pomocy elektrokoagulacji (strasznie klal, bo sprzet
w czasie zabiegu co jakis czas sie psul :-) i uksztaltowal paznokiec w taki
sposob, ze zaczal rosnac prawidlowo. Od tego czasu problemu nie ma (ponad 8 lat
:-)

Caly sukces polega wlasnie IMHO na odpowiednim uksztaltowaniu paznokcia w taki
sposob, aby nie rozrastal sie na boki.

Niestety (dla Ciebie) - wszystko dzialo sie w Poznaniu.

Zycze powodzenia.

jd

robaki? u dorosłego [26 lat] i małego [6 miesiecy]
Dermatoskopia
HPV - jak...
różyczka a ciąża
powracajjący jęczmień