Wreszcie przestanie padać

11. Data: 2017-09-27 19:47:55

Temat: Re: Wreszcie przestanie padać
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:slrnoslk8p.vhn.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> Toż będzie wtedy 45 centymetrów między rzędami! Błąd w stosunku
> do założeń wyniesie sto procent. Też mi precyzja. Automatyzacja
> w ogrodzie to nie taka prosta sprawa.

Hejka. Moja wina. W rzeczywistości sadzę ząbki czosnku w rzędach co 45
cm. Aż trudno mi uwierzyć, że napisałem
90. Widocznie o północy grasują u mnie jakies złe duchy.
Pozdrawiam metafizycznie Ja...cki

12. Data: 2017-09-27 20:45:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Moja wina. W rzeczywistości sadzę ząbki czosnku w rzędach
> co 45 cm. Aż trudno mi uwierzyć, że napisałem 90.

Może warto rozważyć metodę z sadzeniem co 90 cm, a potem wyznaczyć
konstrukcyjnie rząd środkowy. Zminimalizuje to wykorzystanie
przyrządów pomiarowych, takich jak wspomniane dalmierze. Zresztą ta
koncepcja była już wcześniej brana pod uwagę przy planach wysiewu
marchwi. Gdyby jednak pozostać przy monokulturowej uprawie czosnku,
to korzystne będzie zastąpienie proponowanej siatki prostokątnej
22,5 x 15 cm siatką trójkątną, z przesunięciem o 7,5 cm miejsc
sadzena w rzędach ostatnio wytyczanych. Wtedy możemy stosować
odległość międzyrzędową wynoszączą 21,21 cm zamiast sugerowanej
22,5 cm. Nie pogorszy to warunków wzrostu, bo odległość do
najbliższej rośliny w rzędzie sąsiednim zostanie zachowana.

> Widocznie o północy grasują u mnie jakies złe duchy.
> Pozdrawiam metafizycznie Ja...cki

W takim razie wypada rozważyć wczesniejszy plan posadzenia osiki.

Jarek

--
Noli turbare circulos meos.

Trawnik - czarne plamy