Wrocławianie umawiają się z rolnikami, by mieć żywność spoza marketów

1. Data: 2015-08-15 18:26:17

Temat: Wrocławianie umawiają się z rolnikami, by mieć żywność spoza marketów
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35751,17902255,
Wroclawianie_umawiaja_sie_z_rolnikami__by_miec_zywno
sc.html

Ciekawe... czy słyszeliście o podobnej kooperatywie w Krakowie?

2. Data: 2015-08-16 00:45:39

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

Pszemol pisze:
> http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35751,17902255,
Wroclawianie_umawiaja_sie_z_rolnikami__by_miec_zywno
sc.html

> Ciekawe... czy słyszeliście o podobnej kooperatywie w Krakowie?

Oczywiście
https://wawelskakooperatywa.wordpress.com/
http://kooperatywakrak.pl/

3. Data: 2015-08-16 14:29:58

Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@d...invalid> napisał w wiadomości
Wroclawianie_umawiaja_sie_z_rolnikami__by_miec_zywno
sc.html

> Oczywiście
> https://wawelskakooperatywa.wordpress.com/
> http://kooperatywakrak.pl/

A znasz może i mógłbyś się tu na grupie podzielić przykładowymi
cenami kilku- kilkunastu produktów spożywczych.
Oczywiste jest, że nie są stałe i zależą od różnych czynników,
ale może kilka z mniej zależnych od sezonowości
czyli np. masło? ser twarogowy? chleb żytni?
jajka? mąka pszenna? kasza gryczana? olej rzepakowy?
Nie jestem z Krakowa ani okolic, więc na pewno nie skorzystam
ale ciekawy jestem jak takie interesujące inicjatywy wyglądają
finansowo.

4. Data: 2015-08-17 08:18:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:
> http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35751,17902255,
Wroclawianie_umawiaja_sie_z_rolnikami__by_miec_zywno
sc.html

> Ciekawe... czy słyszeliście o podobnej kooperatywie w Krakowie?

Chłop potrafi. Cała polska agroturystyka jeździ po masło, mięso,
jajka, ser, warzywa, mleko... do Makro.
To i dla kooperatyw chłop samochód uruchomi, aby ww produkty
sprzedać naiwnym trzy razy drożej 3333-)
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

5. Data: 2015-08-17 09:07:51

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jajka, ser, warzywa, mleko... do Makro.
> To i dla kooperatyw chłop samochód uruchomi, aby ww produkty
> sprzedać naiwnym trzy razy drożej 3333-)

Nie pitol.
W calej polskiej agroturystyce nie bylas, wiec waż slowa.
Juści widze jak chlop z Jaworek popitala do Makro po to, co ma w oborze,
kurniku i na polu pod domem :)))))

@

PS. Tak mi sie przypomnialo. W Wysowej mi gospodyni szczypiorek do
jajecznicy z ogrodka przynosila, kiedy juz jajca wbijalam na patelnie. Przez
okno widzialam jak go zrywa, wiec pewnikiem w doniczkach z Makro przywiozla
i w nocy do ziemii wsadzala :)

---
Avast.

6. Data: 2015-08-17 09:16:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"@" <s...@p...onet.pl> Wrote in message:

> [...]
> okno widzialam jak go zrywa, wiec pewnikiem w doniczkach z Makro przywiozla

...cała polska agroturystyka podmiejska.
Ale nie tylko. Wystarczy, że jakieś Biedronki w pobliżu.
A ta gospodyni w Wysowej też sklep jakiś ma w pobliżu,
szczypiorkiem tylko oczy mydli.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

7. Data: 2015-08-17 09:20:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"@" <s...@p...onet.pl> Wrote in message:

> [...]
> W calej polskiej agroturystyce nie bylas, wiec waż slowa.
> Juści widze jak chlop z Jaworek popitala do Makro po to, co ma w oborze,

Juz widzę, jak biegnie do chlewika po 4 schabowe na obiad dla
państwa letników 333333-)
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

8. Data: 2015-08-17 10:54:39

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale nie tylko. Wystarczy, że jakieś Biedronki w pobliżu.
> A ta gospodyni w Wysowej też sklep jakiś ma w pobliżu,

:))) Nie bylas, ale wiesz, co ?
Do sklepu to ona akurat miala ze 2 kilometry :)
A o Biedronce to tam jeszcze nie slyszeli.

@

---
Avast.

9. Data: 2015-08-17 11:12:30

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wroclawianie_umawiaja_sie_z_rolnikami__by_miec_zywno
sc.html

> Juz widzę, jak biegnie do chlewika po 4 schabowe na obiad dla
> państwa letników 333333-)

Agroturystyka to nie all inclusive.
Posilki zapewnialismy sobie sami, aczkolwiek mleko, ser, jaja i rozmaitosci
z ogrodu (cebula, pomidory, ogorki, szczypiorek, czeresnie, porzeczki)
dostawalismy od gospodyni. Za darmo.

@

---
Avast.

10. Data: 2015-08-18 01:07:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Aug 2015 10:54:39 +0200, @ napisał(a):

Wroclawianie_umawiaja_sie_z_rolnikami__by_miec_zywno
sc.html

> :))) Nie bylas, ale wiesz, co ?

Nie byłam w TEJ wsi - a wiem.
Dlaczego? Bo wychowałam się na wsi i stąd na wylot już znam wiejską
mentalność, ba, moje życie dziś już wręcz _studium_ wiejskiej mentalności -
więc doskonale wiem, że podobnie jak chłop żywemu nie przepuści, to świnkę
na ziemnaczkach hoduje tylko dla siebie i rodzinki, a nie dla "miastowych";
co to to nie, dla miastowych to on taniej kupi fermową, a sprzeda ją
miastowym trzykrotnie drożej jako własną, to samo z każdym innym dobrem 3-]

> Do sklepu to ona akurat miala ze 2 kilometry :)
> A o Biedronce to tam jeszcze nie slyszeli.

W niczym to nie przeszkadza, abyś u niej na talerzu miała takie samo mięso,
jakie kupujesz w mieście - samochód ma na wsi obecnie każdy, a niemal w
każdej gminie jest ubojnia lub inny przybytek przetwarzający mięso z
masowej produkcji.

Ty i cała reszta fanów agroturystyki oczywiście chcecie wierzyć w to, że
jecie tam ekologicznie, ja to rozumiem, tę tęsknotę. Człowiek wierzy w
różne rzeczy, zwłaszcza kiedy bardzo chce.
A ja to, o czym piszę, mam za płotem i w całej okolicy - i dokonale wiem,
bo widzę, jakie śmieci [opakowania] wyrzucają moi sąsiedzi i gdzie się
spotykamy na zakupach 3-]
Do najbliższego sklepu mamy 3 kilometry. Kto nie zna raliów, myśli jak Ty
"pełna ekologia" - gdyby nie to, że co rusz spotykamy się w
Makro/Lidl/Biedronce. Ja tam kupuję tylko niektóre rzeczy (tzw chemię, art,
sypkie, greckie jogurty Maluta i masło, czasem w Makro ryby, bo dobrej
jakości), a oni WSZYSTKO: od jajek, przez mąkę, tłuszcze, warzywa, aż po
mięso - i tak robią wszyscy "agroturystyczni gospodarze", a każdy wyjątek,
jaki znajdziesz lub w niego uwierzysz, tylko potwierdza tę regułę 33333-]]]

--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?
Kto dostanie statuetkę św. Jacka?
Pytanie z serii gzie w Krakowie...?
A z jagnięciny co?
suszone o?miornice