Wrzośce slabo kwitną

11. Data: 2007-03-13 14:04:10

Temat: Re: Wrzośce slabo kwitną
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Moje ewidentnie "poszły w liście"
> W tym roku będzie ścisła dieta.
>
> Wszystkiego dobrego!
>
> Krzysztof

Krzyśku, Krystyna ma najprawdopodobniej rację. Pamiętaj, że wrzośce
wytwarzają pąki sezon wcześniej. Jeśli wtedy dostają dużo nawozów z azotem,
to idą w liść. Należy zdecydowanie zmienić im dietę. Inna sprawa, że wrzośce
słabo kwitną w cieniu - choć w przeciwieństwie do wrzosów tolerują cień. Być
może coś w okolicy podrosło i w momencie tworzenia pąków zacienia rośliny.
Najpierw spróbuj ograniczyć poważnie nawożenie. W czasie tworzenia pąków,
ewentualnie spróbuj podawać nawozy z dużą zawartością fosforu. Tak przy
okazji, tu znalazłem ciekawostkę:
http://www.lubon.com.pl/page.php/1/0/show/444/

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

12. Data: 2007-03-13 14:16:32

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafale, dzięki za uwagi!
Cienia na pewno nie ma. Wąskie jałowce kolumnowe
i bardzo mocno cięty modrzew nie zasłaniają.
A Zocha nawoziła nawozem do wrzosowatych, to wiem.
W tym roku nie dostaną nic i zobaczymy.
Oczywiście za rok dam znać, jaki efekt.

A co myślisz o starzeniu się? Czy 10 lat to już bardzo dużo,
czy tylko dużo?

Krzysztof

13. Data: 2007-03-13 14:39:31

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> A co myślisz o starzeniu się? Czy 10 lat to już bardzo dużo,
> czy tylko dużo?
> Krzysztof

Myślę, że tylko dużo, ale nie umiem jednoznacznie się wypowiedzieć.
Widziałem starsze bardzo ładne i młodsze usychające.
A w książkach jest tyle wersji ile autorów.
Ale najważniejsze jest to, że sam możesz te wrzośce odmładzać. Dość
intensywnie przycinając, podsypując nieco podłożem, oddzielając ukorzenione
pędy i sadząc je tuż obok.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami