Wrzosy - cięcie

następny post »
From: "Lech" <k...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Wrzosy - cięcie
Date: Fri, 3 May 2002 17:50:04 +0200

Posadziłem w ub. roku ponad 300 wrzosów. Na początku marca, kiedy nastąpilo
ocieplenie, przyciąłem je, żeby się lepiej rozkrzewiały. Póżniej nastąpiło
ochłodzenie, temperatura spadła kilka stopni ponizej zera i ok. 40 wrzosów
padło. Człowiek uczy się na błędach, więc zastanawiam się czy to nie wczesne
cięcie było powodem wymarznięcia. Czy pozbawienie ich części łodyżek nie
przyczyniło sie do tego, że stracily naturalną ochronę i mroźny wiatr w
połączeniu z niskimi temperaturami mógł dokonać egzekucji ? Niektóre
krzewinki ( z tych pozostałych) mają wyraźne ślady mrozu - są zrudziałe, ale
powoli odbijają. Żeby bylo weselej, to trzeba powiedzieć, że dają ciekawe
kolorystycznie plamy wśród tych w pełni zielonych. Czy można przyciąć je
teraz raz jeszcze do miejsca, gdzie są zdrowe listki ?

pozdrawiam Lech