Współczesne polskie seriale

1. Data: 2000-11-21 21:33:48

Temat: Współczesne polskie seriale
Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Tak sobie teraz pomyślałem, czy współczesne polskie seriale typu "Klan",
"Złotopolscy", "Na dobre i na złe" mają według Waszej opinii rolę
opiniotwórczą ?. Czy seriale z ( użyję dziwnego określenia ) czasów
teraźniejszych nie zacierają czasem granicy pomiedzy fikicją z
rzeczywistością.
Do napisania tego skoniła mnie kolejna sytuacja z przyjęć rodzinnych gdzie
usłyszałem " w Klanie powiedzieli, w Klanie było" itp.
Zastanowiło mnie, skoro tylu ludzi ( których spotkałem ) powołuje się na
wypowiedzi z tych seriali, to z czasem można by było w nich powiedzieć "
głosujcie na X", albo "X ma rację, jego słuchajcie".
Czy seriale to nowa forma socjotechniki ?
Pozdrawiam Wszystkich

--
Marcin Wojtkowiak
m...@p...onet.pl

1. Data: 2000-11-21 21:59:40

Temat: Re: Współczesne polskie seriale
Od: "Krzysiek Szatynski" <c...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> głosujcie na X", albo "X ma rację, jego słuchajcie".
> Czy seriale to nowa forma socjotechniki ?

raczej kolejna (oczywiscie zapozyczona) forma zarabiania, malym kosztem
produkcyjnym oraz duzo mniejszym wysilkiem intelektualnym (Klan), sporych
pieniedzy. Chociaz kto ich tam wie, czy np. era czy jakas inna idea nie
placi im za robienie 3 odcinkow z rzedu prawie wylacznie o telefonach
komorkowych;), a potem coreczka meczy ojca zeby jej kupil telefon, bo 'ola z
klanu ma!'

1. Data: 2000-11-22 14:49:28

Temat: Odp: Współczesne polskie seriale
Od: "DeStroyer" <z...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8vepsl$67e$...@n...tpi.pl...

> Czy seriale to nowa forma socjotechniki ?

Alez oczywiscie. Vide np. watek lustracyjny w "Zlotopolskich", czy
pewne watki w "Klanie" (chlopak z AIDS czy kobieta z Kazachstanu,
notabene zupelnie nieautentyczna). Nie wiem, czy jakas pani z "Klanu"
odkryla juz u siebie raka piersi, ale mysle, ze ktoregos dnia odkryje ;))

JGrabowski

--
Konto pocztowe z powiadomieniem SMS? Tak! http://rubikon.pl

1. Data: 2000-11-22 22:12:42

Od: "Marek" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> głosujcie na X", albo "X ma rację, jego słuchajcie".
> Czy seriale to nowa forma socjotechniki ?

Moj dziadek od czasu kiedy pojawili sie w telewizji ZLOTOPOLSCY strasznie
pozuje na Dionizego Zlotopolskiego. Nawet jakis czas temu zaczal chodzic o
lasce mimo ze nie musi, mysli o kupnie domu na wsi by zostac soltysem. Nikt
nie wie w jakims stopniu jest to dowcipny fetysz a w jakim smutna wiara w
prawdziwosc seriali.

Marek P.

1. Data: 2000-11-23 08:13:34

Od: "zuza" <z...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DeStroyer <z...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8vgnfm$aon$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
> notabene zupelnie nieautentyczna). Nie wiem, czy jakas pani z "Klanu"
> odkryla juz u siebie raka piersi, ale mysle, ze ktoregos dnia odkryje ;))

Nie ma się w ogóle nad czym zastanawiać
Autorzy KLANU wielokrotnie publicznie przyznawali się do umieszczania
w serialu wątków społecznie istotnych na prośbę rożnych instytucji.Tak było
właśnie z chorobą małego Jasia i zbieraniem pieniędzy przez Orkiestrę Owsiaka
na rzecz dzieci z chorobami nerek. Prawdę mówiąc mnie wogóle nie dziwi , że
współczesne seriale polskie tak bardzo związane są z rzeczywistością, dlatego
zyskały w ostatnich latach taka popularność bo problemy bohaterów są bliskie, "
nasze" . Problemy jakiejś Lucilli czy innej Esmeraldy są wydumane jak z
kosmosu.
z.

czas reakcji
czesc to ja