Wstrząsnienie mózgu-i co dalej

1. Data: 2003-04-02 17:41:08

Temat: Wstrząsnienie mózgu-i co dalej
Od: "Adas" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie ile trwa uraz, jak to przechodzi, mam skierowanie do szpitala na
badania.

2. Data: 2003-04-03 08:02:00

Temat: Re: Wstrząsnienie mózgu-i co dalej
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 Apr 2003 19:41:08 +0200, Adas wrote:

> Mam pytanie ile trwa uraz, jak to przechodzi, mam skierowanie do szpitala na
> badania.

Wstrząśnienie mózgu, z definicji, to przemijające zaburzenia
funkcjonowania OUN, bez uszkodzenia organicznego. Przynajmniej taką
definicję pamiętam z klasycznego małego Prusińskiego.
Po pierwsze - istotne jest na jakiej podstawie rozpoznano wstrząśnienie
mózgu. Po drugie - czy wykonano jakiekolwiek badania. Jesli jesteś jakiś
czas po urazie, czujesz się w sumie dobrze i nie masz żadnych objawów
neurologiczych - nie ma żadnych wskazań do hospitalizacji, mogą jedynie
być wskazania do badań obrazowych - od RTG do bardziej wysublimowanych.
A takie badania można jak najbardziej wyonać ambulatoryjnie.
Z drugiej strony w dobrych podręcznikach pisze się, że po urazie jeśli
sa wskazania do badań obrazowych, to do TK. I że wykonywanie RTG poo
urazie mija się z sensem. W praktyce jednak RTG się wykonuje...

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

dentysta....
EKG
Mifegyne firmy Exelgyn
ecstasy